Oficial! S-a suspendat proiectul de creștere a capacității de producție la uzina Dacia

Groupe Renault a publicat, pe 29 mai, planul său de reducere a costurilor fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani. În acest plan se prevede și reducerea efectivelor cu aproximativ 15.000 de angajați în lume Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă. Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000.

Ce prevede planul anunțat de Renault

Proiectul include următoarele elemente principale:
# ”Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:
Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader - Follower din cadrul Alianței.
Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
# Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”).
Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
• Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
• Ajustarea numărului de angajați din producție.
• Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume (…).
# Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR
Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.
# Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor
(…) Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR”, informează Groupe Renault într-un comunicat de presă.

Ce spunea pe 25 mai șeful Dacia despre proiectul de la Mioveni

Rămâne suspendat proiectul de investiții anunțat acum mai bine de un an, proiect de 100 milioane euro, din care o parte s-a realizat. Punerea ”pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19. Trebuie spus că viitorul investițiilor Renault în țară depinde de condițiile pe care statul francez le va pune pentru a salva compania. Cel mai radical scenariu este ca Renault să nu mai poată investi în unele uzine.
”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Christophe Dridi, conform hotnews.ro. Urmau investiții într-o nouă vopsitorie și o nouă linie de șasiuri, dar acelea au fost oprite.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea