Gara din Costești este pur și simplu abandonată și aproape cade pe oameni!

# Ministrul Transporturilor – luat la întrebări de parlamentarul Aurel Bălășoiu (foto)

După deschiderea primului său cabinet parlamentar, la Costești, deputatul Aurel Bălășoiu îl ia la întrebări pe Ministrul Transporturilor. Pentru că, într-adevăr, în campania electorală s-au făcut multe promisiuni, mai ales primisiuni cu privire la infrastructura de transport. Campania a trecut, noi rămânem cu vechiturile noastre…

”Nepăsarea statului este atât de mare încât roade și căile ferate. Ruine și mizerie, asta văd călătorii…”

”Domnule ministru,
În ultimii 2 ani, în campania electorală din 6 noiembrie – 5 decembrie 2020, ați promis românilor că în anexa dedicată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii sunt prevăzute mai multe proiecte pentru modernizarea căii ferate din România.
Nepăsarea statului este atât de mare încât roade și căile ferate. Ruine și mizerie, asta văd călătorii care merg cu trenul, în gara Costești opresc trenurile care circulă spre București, Craiova, Timișoara, Pitești, Mangalia, etc.. Gara din Costești este pur și simplu abandonată și aproape cade pe oameni.
Gara din orașul Costești, județul Argeș a fost construită în anul 1869 iar în prezent a devenit un monument al degradării, devenind un loc de „pelerinaj” pentru hoți și oamenii străzii. În clădirile abandonate din zonă au fost furate până și cărămizile și cablurile de curent.
Atât gara, ca si clădire, cât și peroanele sale arată pur și simplu infect. Peronul are zugrăveala scorojită de trecerea anilor, iar pavimentul este sărit și murdar. Gardurile ce separă peroanele au dispărut pe alocuri, dar nimeni nu s-a grăbit să le pună la loc. Cat despre gară, această clădire pute efectiv. Încălzirea se face prin sobe cu lemn, iar calorifere și uși din măcar de decor nu se găsesc. Și, cum o nenorocire nu vine niciodată singură, acolo unde sunt sobe, în general, este și tâmplărie clasică, deci o și mai mare pierdere de temperatură.
Pentru că sala de așteptare arată deplorabil, călătorii sunt obligați să aștepte fie pe peron venirea trenului, fie în apropierea caselor de bilete, unde mai există deocamdată, niște bănci murdare, care vor dispărea și ele.

”Gara din Costești nu a trecut printr-un bombardament. Peste ea nu s-a abătut vreun uragan și nici nu a fost zguduită din temelii de vreun cutremur. Sunt doar urmările nepăsării și ale inconștienței!”

Proiectul de reabilitare înseamnă modernizarea clădirii de călători, a spațiilor publice și extinderea celor comerciale, refinisarea fațadelor, modernizarea grupurilor sanitare, refacerea instalațiilor aferente clădirii de calatori, instalații de sonorizare, telefonie, ceasoficare, afișare electronică, consolidare și modernizare tunele pietonale, hidroizolații la copertină, refacerea canalizării pluviale etc.
Lucrările ce trebuie efectuate sunt următoarele: consolidarea fundației și a pereților structurali, consolidarea subsolului clădirii de călători, recompartimentarea cu pereți despărțitori, tencuieli interioare, strat suport șapă, înlocuirea instalației electrice, înlocuirea rețelei de alimentare cu apă hidranți exterior, înlocuirea ferestrelor la exterior, reparații șarpantă lemn și înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, reparații strat suport și vopsitorii lavabile la fațada clădirii, încălzire cu centrală termică pe bază de gaze naturale.
Gara din Costești nu a trecut printr-un bombardament. Peste ea nu s-a abătut vreun uragan și nici nu a fost zguduită din temelii de vreun cutremur. Sunt doar urmările nepăsării și ale inconștienței. Aceasta este o gară! Un loc în care vin și din care pleacă trenuri, un loc în care oamenii ajung în fiecare zi.
Având în vedere că nu am mai auzit nimic în spațiul public despre aceste proiecte de investiții, vă rog să prezentați publicului la ce nivel de implementare se află promisiunea USR-PLUS din timpul campaniei electorale.
Concret, când intenționați să reabilitați și să modernizați gara din orașul Costești, județul Argeș?”

Întrebarea deputatului Bălășoiu este salutară și poate fi extinsă la aproape toate gările din Argeș, inclusiv la unele de importanță strategic. Spre exemplu, gara din Golești se zbate în aceeași mizerie și nepăsare deși deservește zona Ștefănești iar aici se face și joncțiunea către Câmpulung.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea