Transfăgărășanul - peisaj înălțător, asfalt înjositor

# În 31 de ani de la Revoluție, Consiliul Județean Argeș (PSD) nu reușește să impună simpla întreținere a spectaculosului traseu
Considerat drept cel mai frumos drum din România, traseul Transfăgărășan poate fi o adevărată destinație de vacanță datorită obiectivelor turistice din zonă și peisajelor cu munții Făgăraș. “Drumul printre nori”, așa cum mai este denumit traseul, Transfăgărășanul, măsoară aproximativ 151 km și începe din județul Argeș, sat Bascov, de lângă Pitești și se intersectează cu DN1, lângă comuna Cârțișoara, între Sibiu și Brașov.

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpaților Meridionali moștenite dinainte de perioada comunistă (Șoseaua Alpină Novaci-Săliște ori vechea Șosea Câmpina-Predeal) sau făcute în primii ani ai regimului (drumul Bumbești Jiu-Petroșani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania și Muntenia (care, cu o singură excepție, urmau cursul unor râuri) determină inițierea de urgență a proiectului "Transfăgărășanului" - un drum strategic care să lege garnizoanele Piteștiului și Sibiului. În notele de fundamentare a proiectului se menționează, totodată, ca motive "deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea.

 

Raiul vizual, iadul de pe asfalt

Traseu celebru în toată lumea, Transfăgărășanul este vizitat, în fiecare sezon, de mii și mii de oameni: români în concediu, motocicliști îndrăgostiți de natură și de curbe spectaculoase, străini atrași de publicitatea gratuită – oferită de cei de la Top Gear. Plus concursurile auto sau de ciclism. Șoseaua este presărată cu obiective turistice: Cetatea Poenari, Barajul Vidraru, Lacul Bâlea, Cascada Bâlea etc. Aceeași șosea este însă, de la Curtea de Argeș și până la ieșirea din județ, garnisită cu gropi și hârtoape. Mii și mii de gropi și rupturi. Așadar un rai vizual, un iad pe asfalt.

Trebuie menționat faptul că, fiind o șosea națională, nu este în administrarea Consiliului Județean Argeș, instituție care se bucură, însă, de încasările de pe traseu: sute de hoteluri și pensiuni, mii de agenți economici plătitori de impozite și taxe către bugetul județului. Cum dracu se face, însă, că drumul până la intrarea în Argeș, dinspre Sibiu, este impecabil? Ce știu să facă alte județe și noi nu știm, sau nu suntem în stare? Ce, domnilor gras plătiți (nu grași plătiți!) de la conducerea Consiliului Județean Argeș? Un drum-două la CNAIR fără pauză de trabuc? Câțiva parlamentari care să bată, insistent, la ușa ministerelor responsabile? Nu! Merge și așa, cum ”merge și așa” pe atâtea drumuri județene deplorabile, cu PSD, de 31 de ani la Consiliul Județean Argeș cu rezultate, aici, de mizerie. Bine că Cetatea Poenari, Barajul Vidraru, Lacul Bâlea etc – se încăpățânează să reziste pentru vremuri mai bune, pentru politicieni și administratori mai buni!

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea