Primarul Tudor Pendiuc a scăzut în sondaje

Nu este vorba de vreun sondaj electoral, ci de un sondaj de opinie publică realizat de Institutul de Politici Publice, care a măsurat calitatea serviciilor publice pe care municipalitatea Piteşti le-a oferit cetăţenilor în anul 2011. Adrian Moraru, directorul adjunct al acestui institut, ne-a prezentat săptămâna trecută, în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Primăria Piteşti, rezultatele acestui sondaj.

Piteştenii apelează din ce în ce mai puţin la serviciile Primăriei Piteşti

La întrebarea „Credeţi că localitatea Piteşti merge într-o direcţie bună sau mai puţin bună?”, rezultatul este asemănător cu cel obţinut în acelaşi tip de sondaj realizat în anul 2010, majoritatea piteştenilor considerând că localitatea merge într-o direcţie bună. Cu privire la gradul de mulţumire şi de nemulţumire pe care piteştenii îl au faţă de serviciile primăriei Piteşti, 75% dintre piteştenii s-au declarat mulţumiţi în această privinţă. Însă, faţă de anul 2010, s-a remarcat o scădere a interacţiunii piteştenilor cu Primăria Piteşti în vederea rezolvării problemelor care îi preocupă: de la 3,1 (procent înregistrat în 2010) la 2,6 (în 2011). Serviciul la care au apelat cel mai mult cetăţenii municipiului Piteşti a fost cel furnizat de Direcţia Economică.

Angajaţii primăriei Piteşti sunt din ce în ce mai puţin cooperanţi cu cetăţenii

Un alt aspect de nemulţumire pentru piteşteni îl constituie atitudinea funcţionarilor publici din administraţia publică locală. Comportamentul angajaţilor Primăriei Piteşti poate constitui şi o explicaţie pentru faptul că din ce în ce mai puţini piteşteni apelează la serviciile acestora. Decât să te loveşti de ostilitatea şi plictisul acestora, mai bine dai bir cu fugiţii şi laşi problema să se rezolve de la sine sau să nu se mai rezolve deloc. Faţă de anul 2010, s-a remarcat o scădere cu 4 procente a gradului de mulţumire pe care-l au piteştenii faţă de atitudinea funcţionarilor publici din Primăria Piteşti.

Gestionarea parcărilor, ordinea şi siguranţa cetăţeanului şi reparaţia străzilor – surse de nemulţumire şi de îngrijorare pentru piteşteni

Cu privire la calitatea serviciilor oferite de autorităţile publice locale, piteştenii se declară mulţumiţi de: alimentarea cu gaze, iluminatul public, sistemul de canalizare din zona în care locuiesc. La celălalt pol, se află gestionarea parcărilor, ordinea şi siguranţa cetăţenilor şi reparaţiile străzilor şi ale trotuarelor. Valorile negative ale acestor indicatori au scăzut cu aproximativ 11 procente faţă de anul trecut.
La întrebarea „Ce probleme ar trebui rezolvate în anul 2012 de Primăria Piteşti?”, piteştenii consideră că există câteva priorităţi pe care ar trebui să le aibă administraţia pubică locală, şi anume: gestionarea parcărilor, repararea străzilor, ordinea şi siguranţa cetăţenilor şi, mai ales, câinii vagabonzi,  problemă care a reprezentat o nominalizare spontană din partea respondenţilor contra operatorilor de opinie publică care insistau ca aceştia să aleagă dintr-o listă prestabilită de criterii.

Primarul Pendiuc şi angajaţii Primăriei au scăzut în sondaj

În ceea ce priveşte percepţia pe care o au piteştenii faţă de activitatea structurii de conducere a Primăriei Piteşti, 83% dintre piteşteni se declară mulţumiţi de primarul Pendiuc. Faţă de anul 2010, se constată o scădere a indicatorului cu 7%. Scăderea cea mai mare au înregistrat-o angajaţii Primăriei Piteşti. Dacă în anul 2010, 63% dintre piteşteni se declarau mulţumiţi de activitatea acestora, în anul 2011, procentul celor mulţumiţi este de 55%, deci se remarcă o scădere de 8 procente.

Pendiuc dă vine pe criză pentru aceste scăderi în sondajul realizat de IPP

Primarul s-a declarat nemulţumit de rezultatele sondajului realizat de IPP. El a încercat să ne ofere şi câteva explicaţii în legătură cu nemulţumirile piteştenilor faţă de atitudinea funcţionarilor publici şi faţă de modul în care sunt gestionate problemele care îi îngrijorează pe cetăţeni: „Îmi place să cred că adresabilitatea mai diminuată a cetăţenilor la Primărie se datorează unora din problemele cu care se confruntă cetăţenii. Multe probleme pentru care cetăţenii s-au adresat Primăriei au fost rezolvate. De pildă, pe fondul funciar am cam terminat cu legislaţia, iar cetăţenii preocupaţi nu mai vin. Această scădere a adresabilităţii pe partea funciară este compensată de creşterea adresabilităţii pe partea socială. De ce a crescut nemulţumirea cetăţenilor faţă de siguranţa şi ordinea publică şi faţă de atitudinea funcţionarilor publici? În primul rând, restructurarea Poliţiei şi reducerea numărului de poliţişti; în al doilea rând, legea salarizării care a determinat o plecare masivă a poliţiştilor din acest domeniu. Nu e vina municipalităţii pentru acest lucru.  Eu, chiar dacă aş vrea să cresc numărul de angajaţi la poliţia locală, nu pot face asta pentru că nu-mi permite legea. Funcţionarii publici fac şi ei parte din masa salarială a piteştenilor. Salariile mici, restructurarea îi determină pe aceştia să fie mai puţin receptivi la nevoile cetăţeanului de rând. Vom lua măsuri de corectare în această privinţă. De ce am scăzut eu cu 7 procente? Reducerea subvenţiei la căldură a determinat creşterea preţului la energia termică. Legislaţia care ne-a bulversat, scăderea puterii de cumpărare şi a salariilor, au dus la o nemulţumire faţă de plata taxelor şi a impozitelor. Câinii fără stăpân este o altă problemă care a stârnit nemulţumire din partea piteştenilor. Ce să facă primarul? Eu nu pot rezolva problema câinilor fără stăpân în condiţiile actuale. În ansamblu, eu mă aşteptam ca în acest sondaj să scadă unii parametrii, mai ales în ceea ce priveşte partea socială. Pe fond de criză, cresc nemulţumirea şi îngrijorarea cetăţenilor faţă de anumite aspecte.” Trebuie menţionat faptul că sondajul a fost realizat în perioada 15-21 decembrie 2011. Eşantionul a fost format din 1060 de persoane şi are o marjă de eroare de plus minus 3%. Este pentru a doua oară când un asemenea sondaj este realizat la Piteşti. Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea