„Topul Firmelor Argeșene” - evenimentul care face diferența!

# Interviu cu George Caval, preşedinte CCIA Argeș

În luna octombrie, Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură (CCIA) Argeș premiază, din nou, excelența în afaceri. Ajuns la cea de-a XXVII ediție, „Topul Firmelor din Argeș 2022” este cel mai important eveniment de business al anului. Ediția din acest an va avea loc miercuri, 19 octombrie 2022  începând cu ora 18.00, la Complexul Star Plaza din Bascov. Topul Firmelor din Argeș reprezintă un clasament obiectiv și concludent, în care este prezentată performanța economică a firmelor din județul nostru. Cu această ocazie, se vor întâlni cei mai importanți membri ai comunității de afaceri din Argeș. Despre acest eveniment am aflat informații interesante de la George Caval, preşedinte CCIA Argeș. Nu au rămas nediscutate nici problemele actuale cu care se confruntă mediul de afaceri din Argeș. Toate aceste informații au fost detaliate în următorul interviu.

 

# În acest an va fi organizată o nouă ediție a Topului Firmelor din Argeș. Ce noutăți aveți?

 

- Pe 19 octombrie 2022, ora 18.00, la restaurantul Star, vom organiza Topul Firmelor Argeșene, ediția a XXVII-a. Premiem societățile performante cu sediul în județul Argeș, după un clasament întocmit având la bază date puse la dispoziția Camerei Naționale a României și Camerei Județene de către ANAF. Este un moment în care reprezentanții firmelor pot să socializeze, să se cunoască între ei. Sperăm să îi avem amfitrioni pe actorul Constantin Cotimanis și pe actrița Iulia Dumitru.  De asemenea, vom invita reprezentanți ai tuturor instituțiilor publice importante ale județului Argeș - Consiliul Județean, Primăria Pitești, primarii localităților limitrofe, șefi ai instituțiilor deconcentrate -, pentru a da posibilitatea reprezentanților firmelor să discute și în alt cadru decât unul oficial cu aceștia. Considerăm că este un moment bun de socializare. Vom acorda trofee și diplome celor care participă și sunt premiați. Edităm un catalog, unde firmele își pot face publicitate, iar catalogul este o bună bază de date pentru cei care doresc să aibă o imagine de ansamblu a județului. Vor fi premiate firmele pe domenii de activitate, exact cum a fost în anii anteriori.

„Este o criză de energie, de carburanți și de forță de muncă”

# Cum vedeți evoluția economică în momentul de față?

- Din păcate, lucrurile sunt într-un trend care este direct proporțional cu criza în care ne aflăm în momentul de față. Mă refer în mod special la criza energetică, cu aceste costuri formidabil de mari la care s-a ajuns în privința costurilor la energie electrică, la gaz. Sunt firme care sunt puternice și reușesc să treacă, sigur cu dificultate, peste această perioadă și firme care, din păcate, își întrerup activitatea sau care își închid  în totalitate activitatea pentru că nu pot să facă față costurilor mari, de exemplu: de carburanți. O firmă mică de transport rutier, în momentul în care costul carburantului e atât de mare, nu mai poate să facă față și e nevoită să-și închidă porțile. Este o perioadă foarte grea! În toată existența noastră există sinusoide, perioade foarte bune din punct de vedere a creșterii economice și perioade foarte dificile. Chiar dacă s-a anunțat că există o creștere economică în România, în momentul de față, lucrurile sunt grele pentru societăți, în primul rând din cauza costurilor majore, foarte mari, ale carburanților, energiei electrice și gazului și în al doilea rând datorită lipsei forței de muncă calificată, și în general a lipsei de forță de muncă. Din păcate, în continuare, sunt foarte mulți români care preferă să se chinuie și să stea departe de familii și să lucreze în străinătate, ci să nu lucreze aici. Sunt destul de multe firme care își doresc să angajeze. Este o criză de energie, de carburanți și de forță de muncă. Astea sunt problemele majore. Ar mai fi, din păcate, și războiul din Ucraina. Multe produse din fier, din oțel, îngrășăminte chimice, care se importau din Ucraina creează la rândul lor blocaje în economie, chiar și în agricultură. Să sperăm că va trece și această perioadă.

# Se observă, la nivel județean și național, un număr din ce în ce mai mare de cetățeni străini care lucrează la noi în țară...

- Fără să am o statistică pe plan național, am văzut, din ce în ce mai des, muncitori din alte țări care vin să lucreze chiar în atelierele auto, benzinării, în hoteluri. Expați din Filipine, din Sri Lanka, India. Sunt muncitori care încep să pătrundă în țară. În construcții și în agricultură sunt foarte mulți. Pentru noi, acest lucru pe moment ajută, dar costurile în timp vor crește pentru că trebuie să asiguri masă, cazare, salariu care să îi permită lui să vină de acolo și până aici, să se întoarcă înapoi, să mai trimită bani și la familie. Nu e neapărat, din punctul meu de vedere, o soluție foarte bună, pe termen mediu și lung. Trebuie să ne bazăm în primul rând pe noi, să încercăm să ne concentrăm puțin asupra educației, asupra formării forței de muncă, asupra formării unei mentalități a oamenilor care să-i determine să facă școli profesionale, să facă meserii bănoase: sudor, dulgher, nu numai în activitatea de construcții, mecanic auto, specialist în IT, care să fie nu neapărat cu studii superioare, dar care să știe să utilizeze roboți industriali, care sunt acum pătrunși în toate domeniile de activitate. Noi trebuie să avem operatori tehnici, tehnicieni care poate să îi utilizeze.

# Cum decurge activitatea Camerei de Comerţ, Industrie și Agricultură Argeș?

- Încercăm prin activitatea pe care o desfășurăm la nivelul Camerei de Comerț să dăm informații utile membrilor Camerei de Comerț prin canalele de comunicare pe care le avem cu ei. Am făcut și facem în continuare întâlniri cu instituții deconcentrate. Am avut în anul acesta două întâlniri cu ANAF-ul. Chiar în luna septembrie am avut o întâlnire cu conducerea ANAF-ului și am invitat membrii Camerei de Comerț și nu numai să asulte noile noutăți sau prevederi legislative în ceea ce privește legislația financiară. O să avem întâlnire din nou cu Inspectoratul Teritorial de Muncă și sperăm noi să mai facem o întâlnire cu AJOFM. Pentru anul viitor, ne propunem să reîncepem organizarea Târgului Agro Pitești în luna mai, care a fost întrerupt datorită condițiilor de COVID. De asemenea, organizăm și cursuri de formare profesională. Pentru orice curs este nevoie, noi putem să ne autorizăm și să îl facem. Putem să pregătim forța de muncă pe mai multe domenii.

Alex Vlaicu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea