În timp ce se adjudecă licitațiile pentru încă două tronsoane, constructorii au abandonat Drumul Național Pitești-Câmpulung

# Straco a abandonat lucrările din cauza neprimirii banilor. Vamibero Holding și Gecor își adjudecă următoarele două tronsoane # Șoseaua – neterminată - cu patru benzi poate deveni, în scurt timp, campioana evenimentelor rutiere cu final tragic. Cu numai câteva luni în urmă, crema politicienilor județului se îngrămădeau să taie panglici și să strige, pe mai multe voci, pe la toate posturile de televiziune, că s-a rezolvat problema șoselei Pitești-Câmpulung. Că s-a găsit sursa de finanțare, că lucrările se vor derula cu o viteză mai mare decât a unui supersonic în zbor. Iată că lucrurile nu stau așa, iar tronsonul proaspăt abandonat de constructorii neplătiți de statul român riscă să devină campion național la evenimente nedorite. Rușinea este cu atât mai mare cu cât pe drumul reparat însă în continuare calamitat circulă și oficialii francezi care vin la uzină. Aceștia se crucesc, probabil, văzând minunea. Oameni buni, să nu ne mire mutarea de tot în Maroc, la un moment dat, a Uzinei. Totul este o bătaie, națională, de joc.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - Direcţia de Drumuri şi Poduri Bucureşti a semnat, în data de 5 iulie 2011, contractul de execuţie - inclusiv proiectare pentru modernizarea DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, km 13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250, contract câştigat prin licitaţie deschisă de asocierea Azvi SA-Straco Grup SRL-Piomar Development SRL-Tractebel Engineering SA. Conform CNADNR, valoarea contractului depăşeşte 275,864 milioane lei fără TVA. Finanţarea este asigurată prin fonduri de la Bugetul de stat. Data estimată pentru emiterea Ordinului de începere a lucrărilor este 15 iulie 2011. Proiectarea va dura 5,5 luni, execuţia 28 de luni, iar perioada de garanţie va fi de 10 ani. Primul pas făcut pe șoseaua Pitești-Câmpulung a fost reprezentat de lucrările de  lărgire a tronsonului dintre km. 7-11 a șoselei. Pentru prima parte a acestei șosele, cea situată între Pitești și intersecția cu șoseaua Mioveni, se încearcă soluții de finanțare locală, reconstrucția acestui prim tronson putând începe chiar din iarna acestui an.

Șoseaua este lărgită pe cei patru km., dar neterminată. Localnicii sunt disperați, unii nu mai pot intra în propriile curți.

Terenul pe care se execută lucrarea este situat în intravilanul şi extravilanul oraşului Mioveni şi comunelor Mărăcineni şi Miceşti, teren ce aparţine domeniului public aflat în administrarea Drumurilor Naţionale, dar şi proprietarilor particulari. Lungimea totală a tronsonului este de 6,680 km din care, 4,060 km lărgire patru benzi pe DN 73 şi 2,620 km drum nou varianta de legătură. Lăţimea părţii carosabile este de 14 m, iar platforma drumului măsoară 17 m. Au fost executate şanţuri pentru preluarea apelor şi podeţe din elemente prefabricate. Sunt prevăzute 3 poduri: unul peste Pârâul Păuleasca, lângă cel existent, al doilea peste Râul Doamnei, lângă cel vechi, iar ultimul peste Râul Târgului. De asemenea, sunt proiectate 2 pasaje: unul peste CF Golesti-Campulung la km 1+265 pe drumul nou, iar celălalt peste DN 73D în zona CKD -poarta 3. Durata prevăzută în contract de execuţie a lucrărilor este de 10 luni, calculată de la data emiterii autorizaţiei de construire şi procedurii de expropiere.
La jumătatea lunii mai a.c., premierul Victor Ponta a parcurs, de nevoie, cu mașina porțiunea de șosea până la Mioveni, remarcând: "Acei 7 km bombardaţi dintre Piteşti şi Colibaşi reprezintă incapacitatea noastră administrativă. A mai multor guverne. Să nu poţi să repari 7 km de drum care sunt foarte importanţi şi pentru mărfurile care se transportă în fiecare zi înspre şi dinspre Mioveni, pentru angajaţii care vin în fiecare zi la Dacia. Ştiu că a fost recent un accident. Nu pot să cred că România, în 5-6 ani de zile, unii chiar într-o perioadă bună economică, nu este în stare să rezolve această problemă. Este o solicitare a celor de la Dacia Renault, a locuitorilor din Mioveni şi pentru mine o prioritate".

Straco a abandonat lucrările din cauza neprimirii banilor. Șoseaua – neterminată - cu patru benzi poate deveni, în scurt timp, campioana evenimentelor rutiere cu final tragic

Incredibil, pe dn 73 lipsesc aproape cu desăvârșire indicatoarele, marcajele nu există. Practic, se merge la noroc, conducătorii auto nu știu exact, mai ales noaptea, pe unde să circule. Constructorul a plecat și a lăsat lucrările într-un stadiu în care starea de pericol potențial este maximă. Rușinea este cu atât mai mare cu cât pe drumul reparat însă în continuare calamitat circulă și oficialii francezi care vin la uzină. Aceștia se crucesc, probabil, văzând minunea. Oameni buni, să nu ne mire mutarea de tot în Maroc, la un moment dat, a Uzinei. Totul este o bătaie, națională, de joc.

Vamibero Holding și Gecor – proaspete câștigătoare a celor două tronsoane licitate

Așa cum numai în România este posibil, statul a scos la licitație și următoarele două tronsoane de șosea, deși Straco a plecat din zonă tocmai datorită lipsei banilor. Lotul 1 se întinde de la intrarea în Pitești și până la intersecția cu șoseaua spre Mioveni, Km. 1-7,  iar lotul al doilea cuprinde un tronson mai scurt, între finalul celor patru benzi deja construite și pasajul ce corespunde șoselei ce intră în Uzină, Km. 11-14.
La licitație au participat Tel Drum, Vamibero Holding, Straco în asociere cu General Trust Argeș și Gecor. Cea mai bună ofertă, conform tabelului anexat, au avut-o:
- pentru Lotul 1: Vamibero Holding (2,57 milioane euro + TVA)
- pentru Lotul 2: Gecor (0,56 milioane euro + TVA)
Lucian GHERGUȘ

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea