Modernizarea podului de peste Argeş - prima săptămână de coşmar. Urmează alte 15

# Varianta – normală dealtfel în orice alt stat– de a se lucra noaptea, puțin probabilă. Dacă la modernizarea podului de peste râul Argeş s-ar lucra şi noaptea, durata de execuţie a lucrării s-ar înjumătăţi sau, cel puţin, s-ar reduce considerabil. La fel şi coşmarul şoferilor. Prin ţările civilizate, chiar şi pe la noi, dar prin alte oraşe, astfel de lucrări se execută  exclusiv sau mai ales în cursul nopţii, tocmai pentru a nu perturba traficul auto.  Deşi firesc ar fi fost ca municipalitatea să impună constructorului un orar de lucru care evite haosul  recent instalat in cea mai mare intersecţie a Piteştiului, autorităţile locale iau in calcul, abia acum, la o săptămână de coşmar, posibilitatea de a cere excutantului ca lucrările să se desfăşoare şi pe timpul nopţii. Dacă şi când se va găsi o soluţie în acest sens, rămâne de văzut.
Trafic blocat, şoferi claxonând şi înjurând, poliţişti fluierând, nervi întinşti la maximum de ambele părţi. Cam aşa a început, săptămâna trecută, reabilitarea a podului peste râul Argeş, o lucrare în fond bine-venită dar gestionată haotic. Circulaţia rutieră în zona Podul Viilor a paralizat  luni, în prima zi a lucrărilor, iar intersecţia dintre Calea Bucureşti, Costache Negri Gheorghe Şincai şi Calea Depozitelor a rămas blocată ore în şir pentru că, în tot vacarmul creat de noile lucrări, nimeni  n-a mai ţinut cont de indicaţiile echipajelor Poliţiei Rutiere şi Poliţiei Locale. Numai cine a avut norocul să nu treacă prin zonă n-a înţeles cum o  lucrare programată de atâta timp a demarat hei-rupist precum o intervenţie în caz de avarie.
Coşmarul  a continuat şi marţi dimineaţa pentru cei nevoiţi să treacă prin cel mai important nod rutier al Piteştiului. Abia spre orele prânzului, autorităţile locale au venit cu o  soluţie temporară, care a mutat o parte din discomfort spre spre Calea Bascov, în zona barierei de la CNCD şi spre sensul giratoriu de la la Centru de Diagnostic şi Tratament, pentru ca  accesul dinspre Mărăcineni spre Piteşti să poată fi blocat, iar traficul rutier să fie deviat pe Calea Depozitelor.
Numai că şi acum, la o săptămână de la începerea lucrărilor, în zona Podul Viilor se circulă dificil şi, pare-se, aşa se va mai circula vreo patru luni de-acum încolo, dacă autorităţile locale şi constructorul  nu  găsesc alte soluţii de fluidizare a traficui auto.

Deocamdată, doar…apel la înţelegere

“Evident că este un discomfort psihic. Măsuri s-au luat, dar cineva spune că ineficiente. Vreau să spun ca cea mai mare aglomerare se realizeză în două intervale orare: între orele 07.00 şi 09.00 şi între 15.30 şi 18.30. Sunt exact orele de intrare în schimburi la Automobile Dacia şi la unităţile de dincolo de cele două poduri. Am încercat variante, încercăm şi în continuare, dar n-avem multe. Vreau să fac un apel la înţelegere pentru toţi participanţii la trafic ce trec prin zona Podul Viilor. Sigur că nu este o bucurie pentru noi că este această aglomeraţie, sigur că nu este confortabil, dar să înţelegem că este o lucrare necesară, cum necesară este şi  lucrarea “Reparaţie capitală a podului de peste râul Doamnei” (…).Cum am spus, ne aşteptam la acest disconfort. (…) Astea sunt condiţiile, este o lucrare pentru câteva zeci de ani, nu este o lucrare  pentr un an, doi şi nu este o lucrare pe care a dorit-o cineva. Este o lucrare  necesară.” a declarat primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc.
Edilul şef al Piteştiului a anunţat, săptămîna trecută, că  se încearcă o limitare a acestui disconfort prin devierea traficul greu spre podul Budeasa şi că se poartă discuţii cu proiectantul “să vedem dacă nu cumva poate să folosească şi banda  de flori!“. Da, deocamdată cam acestea ar fi soluţiile, soluţii vizavi de care participanţii la trafic se întreabă dacă n-ar fi fost mai potrivit să fie gândite dinaintea începerii lucrărilor, la fel cum potrivit li s-ar fi părut multora ca lucrările să se desfăşoare (mai ales) în timpul nopţii tocmai pentru a evita haosul din orele de vârf.
“Au existat și comentarii  gen «de ce nu lucraţi și schimbul trei?».  Putem lucra, dar gândiţi-vă că acele căi de rulare sunt decopertate şi ele rămân decopertate, pe ele nu se poate circula nici în schimbul unu, nici în schimbul doi. Ceea ce se poate discuta cu constructorul este să se lucreze non-stop, dar când se toarnă betoanele, ele au un timp de maturizare, trebuie să stea un timp să se întărească şi n-ai ce face! Ne-am gândit, ne-am consultat şi cu constructorul,  şi cu politia. Aceasta este situaţia!”, constată şi ne transmite primarul Tudor Pendiuc.

T. Pendiuc:“Încercăm şi varianta să se lucreze non-stop”

Autorităţile locale, singurele  care erau în măsură să impună constructorului, înaintea demarării lucrărilor, această condiţie care ar fi mai descongestionat traficul auto şi ar fi  grăbit execuţia, sunt abia în faza discuţiilor legare de oportunitatea desfăşurării lucrărilor şi pe timpul nopţii
“Aşteptăm avizul proiectantului. El este cel  care garantează calitatea lucrării, temperaturile de până acum n-au permis. Încercăm şi varianta să se lucreze non-stop, dar  este o lucrare licitată pe o anumită valoare şi probabil şi acestea vor fi nişte argumente pro sau contra.“, explică, oarecum sceptic, primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc.
Cristina  Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea