Cine a greşit, Primăria Pitești, că n-a solicitat, sau proiectantul, că n-a prevăzut soluţii pentru devierea traficului?

# Haosul de la Podul Viilor putea fi evitat dacă autorităţile locale impuneau proiectantului câteva condiţii. De mai bine de trei săptămâni, autorităţile locale se dau de ceasul morţii căutând soluţii peste soluţii pentru descongestionarea traficului auto în cea mai mare intersecţie a Piteştiului, după ce lucrările de reabilitare a podului de peste  râul Argeş  s-au transformat într-un calvar  pentru şoferi. Directorul Agenţiei de Dezvoltare Sud Muntenia, Liviu Gabriel Muşat, spune că Primăria avea posibilitatea să solicite proiectantului să vină şi cu o soluţie de deviere a traficului. O astfel de condiţie, pusă în practică încă de la începutul lucrărilor, i-ar fi scutit pe şoferi de blocajele din ultimele săptămâni.
Săptămâna trecută, la iniţiativa primarului Tudor Pendiuc, a avut loc o întâlnire de lucru pe tema situaţiei traficului rutier în zona podului peste Râul Argeş şi în cea a podului de peste Râul Doamnei, în contextul lucrărilor de reabilitare ale acestor obiective. Prefectul judeţului Argeş, primarul oraşului Ştefăneşti, comandantul Poliţiei Municipiului Piteşti, şeful Serviciului Rutier Argeş, reprezentanţii Poliţiei Locale a Municipiului Piteşti  şi ai Administraţiei Regionale de Apă Argeş – Vedea, împreună cu reprezentanţii firmelor care efectuează lucrările de reabilitare ale podurilor şi specialişti ai Universităţii Piteşti s-au adunat cu toţii la Primăria Piteşti ca să găsească o soluţie de descongestionare a traficului auto în cea mai mare intersecţie a orașului. O bătaie de cap, ce-i drept necesară, care putea fi evitată dacă proiectantul ar fi venit şi cu o soluţie de deviere a circulaţiei. Numai că, pentru a oferi o asemenea soluţie, cineva trebuia să i-o şi solicite.
“Proiectantul proiectează ceea ce-i solicită beneficiarul. Nu ştiu dacă la acest proiect, în tema de proiectare, această cerinţă era trecută. Eu cred că da…. Dacă primăria solicita, proiectantul era obligat să  vină cu o variantă de deviere a traficului auto”, explică directorul ADR Muntenia, Liviu Gabriel Muşat
Proiectantul,  IPTANA  SA,  a lipsit de la întâlnire ca să poată explica de ce n-a adus el soluţiile căutate acum, la trei săptămâni de haos şi, mai ales, dacă i s-a solicitat sau nu acest lucru. În cadrul discuţiilor care l-au avut absent, s-au identificat mai multe soluţii pentru fluidizarea traficului în zonele menţionate: devierea traficului auto pe ruta Valea Mărului – Budeasa, pentru autovehiculele care vin dinspre Câmpulung şi posibilitatea devierii traficului uşor pe barajele existente. S-a mai propus şi ca accesul autovehiculelor care circulă dinspre Ştefăneşti către Piteşti să se facă pe Barajul Prundu, în sens unic, precum şi montarea de panouri de informare privind devierile de trafic la principalele intrări în municipiul Piteşti, urmând ca specialiştii din cadrul Universităţii Piteşti, împreună cu Poliţia Rutieră Argeş să analizeze şi  să propună şi alte soluţii de deviere a traficului rutier.

Până una-alta, primarul Tudor Pendiuc a propus ca autobuzele care transportă salariaţii Automobile Dacia-Renault să folosească acelaşi traseu ca şi până acum, excepţia fiind valabilă numai pentru această categorie de mijloace de transport.
Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea