Fabrică nouă de automobile la Ciofrângeni!

# Chinezii încearcă să intre pe piața auto românească! Asemeni unui spirit fără odihnă până acum, fantoma fabricii Aro de la Câmpulung se pare că s-a cam împăcat cu soarta și încearcă să revină la viață, după dispariția ei prematură. De curând, ne-au parvenit niște informații conform cărora, cunoscuta firmă constructoare de mașini din China, Great Wall Motors, tatonează terenul ca să intre  pe piața românească a construcțiilor de mașini, mai precis în Argeș, la Ciofrângeni.
Intenția reprezentanților este fabricarea noului Aro Go, pe platforma veche de la Aro, pe care o folosesc în prezent și în fabrica din Bulgaria. Se pare că actualul președinte al Chinei, Xi Jinping, ar fi lucrat în 1978 la Fabrica de Matrițe de la Aro pentru câteva luni de zile, iar așa s-ar explica afinitatea sa cu țara noastră. Mai mult, armata chineză se folosește de 5000 de mașini Aro, în prezent. Ca să nu mai spunem că toate piesele de schimb ale acestor mașini, chiar și pentru cele aflate în România, sunt fabricate în China în momentul de față. După ce trei guverne românești le-au dat cu flit chinezilor care vor să investească în Argeș peste 1 miliard de euro, a venit timpul ca cineva să fie, totuși, interesat de banii acestor investitori. Prin urmare, de ceva timp, la Ciofrângeni, chinezii de  la Great Wall Motors tatonează terenul pe care urmează  să se creeze peste 600 locuri de muncă.

Peste 600 de locuri de muncă create de Aro Go

După câteva tentative eșuate de discuții cu guvernanții români, de câteva guverne încoace, (începând cu cel al lui Emil Boc), chinezii și-au luat jucăriile și au pornit-o spre piețe mai deschise unei astfel de comunicări financiare. Astfel, au ajuns în Bulgaria, unde prima șarjă de mașini scoase pe poarta fabricii, în 2012, a fost de 2000 de mașini, pentru ca în 2013, aceasta să-și dubleze producția. Scopul lor este acela să ajungă sa fabrice 50.000 de unități pe an. În momentul de față, Great Wall Motors are fabrici de mașini în Bulgaria, Egipt, Etiopia, Brazilia, Senegal și Malaezia. Potrivit informațiilor furnizate de către specialiști în domeniu, firma chineză s-ar ocupa cu fabricarea de mașini-copii ale unor mărci celebre: BMW, Audi, Toyota, Nissan,etc, scoțând niște exemplare hibride din combinația anumitor trăsături ale acestora, cu o altă denumire. Acest lucru este posibil datorită, sau din cauza, faptului că asiaticii nu au semnat acordul la nivel mondial de copy-right în domeniul auto.  Aceiași chinezi au fost nevoiți să se retragă din afacere cu românii, până în prezent, din cauza faptului că nu li s-a dat nicio garanție guvernamentală, mai spun aceleași surse. Ei deja derulează afaceri în România, în domeniul energiei, prin acele panouri foto-voltaice, însă au vrut să-și diversifice domeniul de activitate, intrând și pe piața auto. Intenția lor a fost aceea de a face o fabrică de mașini la Cluj, în care aveau să investească 1,5 miliarde dolari. Din cauza lipsei garanțiilor guvernamentale, au fost nevoiți să-și ia banii și să plece în Bulgaria. În prezent, se duc tratative cu primăria din Ciofrângeni: „Trebuie să găsim o formulă de colaborare. Dacă aș reuși să duc la îndeplinire acest proiect, aș fi împlinit sufletește. S-ar crea peste 600 de locuri de muncă. E vorba despre o investiție de peste 100 milioane euro. E vorba despre construcția unui parc industrial în zonă. Anul viitor, avem convingerea că toate acordurile vor fi semnate și se va putea da drumul investiției”, ne spune și primarul Dorin Panțeru.
Ana Luca

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea