Integritatea patrimoniului forestier, în atenţia Instituţiei Prefectului

Pe linia apărării integrităţii fondului forestier, prioritatea Instituţiei Prefectului este zona pădurilor private unde se produc peste 90% din infracţiunile şi contravenţiile în regimul silvic, precum şi tăierile ilegale de pădure. În acest sens, în cadrul Grupului de lucru, ITRSV a desfăşurat controale tematice, la ocoalele private care prestează servicii silvice de pază (Muntenia, Codrii Verzi), la proprietarii de păduri care nu au asigurate contracte de astfel de prestări servicii cu ocoale private sau de stat, precum şi la societăţile de exploatare şi prelucrare a materialului lemnos. În urma controalelor, au rezultat următoarele: au fost sancţionate contravenţional 10 societăţi de exploatare, fiind aplicate amenzi în valoare de 20.000 lei. Totodată, au fost aplicate tot 10 sancţiuni contravenţionale şefilor de ocoale şi personalului silvic al acestora în valoare de 45.000 lei, s-a făcut propunerea, de asemenea, de sancţionare disciplinara a 4 angajaţi silvici din cadrul ocoalelor controlate.

“În perioada următoare, atenţia noastră va fi concentrată pe identificarea tuturor proprietarilor de păduri private care nu au încheiate contracte de servicii de pază cu ocoalele de stat sau private, având în vedere că aceştia au obligaţia de a asigura paza; la nivelul judeţului, în prezent, existând o suprafaţa de peste 30.000 ha de pădure fără pază, aceste păduri fiind cele mai vulnerabile la tăierile ilegale.”, spune prefectul judeţului Argeş, Cristian  Soare.

De asemenea, în perioada 28.07-05.08, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Argeş a efectuat un număr de 42 acţiuni, fiind controlate un număr de 8  societăţi comerciale cu profil de prelucrare/ comercializare/ transport material lemnos , fiind constatate două infracţiuni, conform Legii 46/2008 privind codul silvic. De asemenea au fost aplicate un număr de  41 sancţiuni contravenţionale în valoare de 93.000  lei, fiind confiscaţi 32,92 metri cubi de material lemnos. Prefectul Cristian Soare   a solicitat Inspectorului Şef al Inspectoratului Judeţean de Poliţie să crească numărul acţiunilor de această natură.

Campanie comună ITM - Instituţia Prefectului

Pe principiul “e mai bine să previi decât să repari”,  la solicitarea Instituţiei Prefectului Argeş, vara aceasta asistăm la o serie de acţiuni de consiliere şi prevenţie în mai multe domenii de activitate. “Una dintre cele mai importante laturi ale controlului o constituie prevenţia, în acest scop doresc sa iniţiez în viitorul apropiat campanii de prevenire, îndrumare şi consiliere realizate de către toate   instituţiile de control.”, precizează prefectul Cristian Soare.

Cum era şi firesc, prima instituţie de control care va desfăşura astfel de acţiuni este Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeş deja împreună cu conducerea inspectoratului fiind stabilită o astfel de campanie. Aceasta se adresează autorităţilor locale, va fi ţinută în perioada august-septembrie şi are ca obiectiv creşterea gradului de constientizare a angajatorilor şi lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă.
După autorităţile locale, următoarele domenii în care se vor desfăşura campanii in decursul acestui an, vor fi cele ale silviculturii şi agriculturii. Doresc că în viitor toate instituţiile de control sa realizeze astfel de activităţi.

Locuri de muncă nou create

Instituţia Prefectului Argeş a făcut, împreună cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, o analiză referitoare la situaţia locurilor de muncă nou create in judeţul nostru, rezultând următoarele:

“Comparând primele luni ale anului 2013 cu aceeaşi perioadă a anului 2012, am constatat că locurile de muncă nou create au crescut cu cca. 8.7 %, de la 4.338 la 4.500.  Grupate pe domenii de activitate, procentual, aproximativ 35% din ele sunt in zona industriei de prelucrare (industria alimentară, fabricarea băuturilor, produse textile, prelucrare lemn, prelucrare cauciuc, echipamente electrice)”, explică prefectul Cristian Soare.
Astfel, în industria de prelucrare, în 2012 au fost un număr de 1.712 locuri de muncă nou create , iar in 2013 au crescut la un număr de 2119 locuri de munca nou create;
În construcţii: în 2012 erau 1.117, iar in 2013 s-au creat 1.144 noi locuri de muncă;
În comerţul cu ridicata şi cu amănuntul: în 2012 erau 831 locuri de muncă, iar  in 2013 s-au creat 833;
În transporturi si depozitare: in 2012 erau 376, iar in 2013 s-au creat 309;
În Hoteluri şi restaurante: in 2012 erau 212  locuri de muncă, iar în 2013 s-au creat 228.

Un nou serviciu administrativ informatic

Ministerul Afacerilor Interne va dezvolta, prin Instituţia Prefectului, un serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni şi mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România, printr-un proiect cu finanţare europeană. Noul serviciu presupune crearea unei baze de date centralizate a Ministerului Afacerilor Interne, actualizata în timp real de către instituţiile prefectului şi verificarea autenticităţii actelor oficiale administrative pentru care cele 42 de instituţii ale prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România. De rezultatele proiectului vor beneficia, pe lângă instituţiile prefectului, toate persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi ţi instituţii publice, instituţii de învăţământ, etc. din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga)

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea