Bâlbâială generală la Direcția Apelor Argeș Vedea

# Conducerea ABAAV, urecheată la Ministerul Apelor pentru că nu dă drumul la lucrarea de 1000 de miliarde lei vechi! # Director general Tatiana Diaconu: ”Nu vreau să spun în presă de ce nu au făcut și ce trebuiau să facă... Nu am dat niciodată în colegii mei... Nu vreau să vă dau un răspuns...”

Așa cum am mai scris și în numerele anterioare ale publicației noastre, în urmă cu aproape doi ani, mai exact în luna octombrie a anului 2013, Valah Construct, firmă aparținând omului de afaceri Cătălin Nicolau, a semnat un contract de lucrări cu Apele Române Argeș.  Lucrarea licitată poartă numele de ”Amenajarea râului Argeș pe sectorul baraj Golești-baraj Ogrezeni în vederea stabilizării albiei, jud. Argeș, Dâmbovița și Giurgiu”.  Valoarea estimată de către autoritatea contractantă a lucrării a fost de 88,913,969.93 RON – sumă fără TVA, adică un total de peste 110.000.000 lei noi

Este vorba de apărări de mal, de lucrări împotriva eroziunii și alte amenajări hidrotehnice complexe. În primul rând se va interveni, conform Caietului de Sarcini, în zonele care au nevoie de protecție, cum sunt pilonii podurilor ce traversează râul Argeș. Spre exemplu, este cunoscut faptul că, la podul de la Căteasca, sunt probleme pentru că apa a săpat pe lângă unul dintre pilonii de sprijin, eroziunea putând pune în pericol întreaga construcție, cea mai mare de acest fel din județ. Finanțarea întregii lucrări a fost asigurată, așa încât nimeni, nici chiar oficialii Direcției Apelor Argeș Vedea nu știu de ce nu demarează. Sau, pur și simplu, se uită lung, prea speriați fiind de suma foarte mare pentru care trebuie să semneze.

Dir. general Tatiana Diaconu: ”Eu am tot interesul ca în Argeș să se execute lucrările de investiții. Nu am niciun fel de alt interes!... Sunt de acord, investiția este necesară și trebuie făcută...”

Directorul general al ABAAV, Tatiana Diaconu, ne-a răspuns cu răbdare și diplomație la întrebări. Doar că a evitat, cum spuneam, diplomatic, anumite răspunsuri. Adică s-a câștigat o licitație, s-a semnat un contract de lucrări, doar că, de aproape un an, nu se dă ordinul de începere al lucrărilor. De ce? Pentru că nu a trecut dosarul prin Comitetul Tehnico Economic: De ce? Păi...iaca! Poate din mai multe considerente. Care? Eeee...Conlcuzia generală? Nu se știe cine amână, nu se știe de ce amână. Doar amână. Și, de fapt, se știe și cine, dar nu se spune. De ce? Probabil de frică. Cam așa ceva...(cacofonia, cu scuzele de rigoare, este intenționată. Se știe, știe știe, de ce...)
# Bună ziua. Spuneți-ne, vă rugăm, ce se mai întâmplă cu lucrarea de investiții ”Amenajarea râului Argeș...”. Așa cum am scris deja, constructorul se gândea la modul cel mai serios să vă acționeze în judecată...
Director general Tatiana Diaconu: Într-adevăr, documentația este depusă la noi. Este la secretariatul Comitetului Tehnico-Economic, secretariat care trebuie să își facă treaba conform regulamentului de organizare și funcționare, și care este coordonat de directorul de investiții.
# Adică de domnul Narcis Mățăoanu!?...
- Da. Dar sunt discuții, nu pot să vă dau detalii. Această documentație nu a fost introdusă, până în momentul de față, în ședințele CTE-ului. Eu am convocat aceste ședințe de câteva ori, dosarul nu a apărut pe ordinea de zi, înseamnă că sunt, acolo, discuții. Eu nu am competența de a stabili oportunitatea introducerii acestuia în CTE. Sunt discuții interne, până săptămâna viitoare le vom lămuri, urmând ca, după aceea, să luăm o decizie.
# Am înțeles că, de la Minister, s-a transmis către ABAAV să ia o decizie cu privire la proiectul acesta. Nu e păcat de banii alocați și de lucrările care se pot face?...
- Eu am tot interesul ca în Argeș să se execute lucrările de investiții. Nu am niciun fel de alt interes!... Vreau, în schimb, ca aceste documentații pe baza cărora se fac lucrările să fie în regulă. Noi avem un regulament care trebuie respectat de toată lumea. Sunt de acord, investiția este necesară și trebuie făcută...
# Nu avem suspiciuni de niciun fel cu privire la persoana dumneavoastră, contractul a fost semnat cu mult înainte de a fi numită în actuala funcție. Totuși, nu există niciun termen legal pentru ca proiectul să fie introdus în ședința acestui Comitet Tehnico Economic (CTE)? Documentația, din câte știm, este depusă de la începutul anului. Ce este la mijloc, un vid legislativ sau altceva?
- Nu este un vid legislativ, este vorba de niște regulamente după care funcționează această comisie tehnico economică
# Dacă vă solicităm, conform Legii 544/2001, în scris, aceste regulamente, ni le puteți pune la dispoziție?
- Nu este de interes public, este de funcționare internă a unei comisii...
# Vă rugăm atunci să ne dați o părere personală. Nu vi se pare, totuși, că se studiază cam mult, de aproape un an, la hârtiile cu pricina? Nu există, totuși, o ordine a dosarelor, un rând, ceva? Constructorul, atunci când am documentat primul material, trimitea faxuri la o firmă de avocatură, studiind oportunitatea de a vă acționa în judecată. Cine o să plătească, în cazul în care firma câștigă?
- Eu am respectat întotdeauna legislația și regulamentele... Nu pot să îmi dau seama, să spun cine va plăti, instanța va decide, dacă se va ajunge la un proces, cine este vinovat. Chiar nu pot să vă răspund la această întrebare...
# Însă acest secretariat nu este în subordinea Dvs.?
- Directorul ABAAV este președintele comitetului tehnico economic. Conform regulamentului, directorul are competența de a convoca această comisie. Comisia, secretariatul, trebuie să aducă la cunoștința directorului ABAAV ordinea de zi și documentele care au avut un anumit parcurs. Nu eu, conform regulamentelor, stabilesc dacă o documentație intră sau nu în CTE. Eu convoc această comisie. Nu am competențe în sensul acela... Noi tot discutăm această documentație, acest subiect de câteva săptămâni, și nu numai de câteva săptămâni. Săptămâna viitoare trebuie să ajungem la o concluzie...
# Dacă nu stabiliți Dvs. Ordinea de zi în acest CTE, cine este responsabil de introducerea documentației în această ordine de zi?
- Nu președintele. Este un regulament și o întreagă procedură... Nu vreau să spun în presă de ce nu au făcut și ce trebuiau să facă... Nu am dat niciodată în colegii mei... Nu vreau să vă dau un răspuns, e treaba noastră internă și nu a fost gestionată foarte bine, însă trebuie să se ia o decizie...
# Am înțeles. Răspunsul este că nu se știe cine răspunde
- Nu, nu. Eu știu cine răspunde, dar, încă o dată, e o discuție internă
# OK. Putem, atunci, să revenim, săptămâna viitoare? Spuneați că săptămâna viitoare se va lua o decizie...
- Da. Spre sfârșitul săptămânii viitoare...

***

Deviza generală la Direcția Apelor: să nu vorbim prin telefon

Lipsa de apetit pentru o discuție telefonică, invocată de directorul general al instituției, care însă a binevoit să ne dea detaliile cerute, chiar și în parte, s-a acutizat brusc atunci când l-am contactat pe Octavian Tănăsescu. Discuția cu directorul economic al Direcției a fost una mult mai scurtă, insistența de a nu vorbi la telefon despre subiectul cu pricina fiind de-a dreptul suspectă. Față de cine trebuia să ne ferim atunci când discutam de niște bani publici, despre o licitație publică? Noi încă ne întrebăm și acum...
# Spuneți-ne, vă rugăm, dacă este asigurată finanțarea pentru acest proiect, mai ales că vorbim de o sumă destul de mare
Dir. Economic Octavian Tănăsescu: Din câte știu eu, finanțarea se poate asigura în urma solicitării celor de la biroul de investiții. Eu, la economic, pot face plăți când îmi vine un deviz...
# Păi lămuriți-ne și pe noi. S-a semnat contractul de lucrări. S-a câștigat o licitație, s-a semnat un contract de lucrări...
- Nu veniți mai bine aici, pe la noi, la o discuție? Nu ne cunoaștem, să vorbim față în față. Așa, prin telefon...
# Chiar și așa. Nouă ni se par puse, pe undeva, niște frâne proiectului, însă fără nicio explicație lângă.
- Finanțarea nu face parte din atribuțiile mele... Haideți pe la mine, totuși, să vorbim...

***

Constructorul, câștigător al licitației, se plângea, în urmă cu câteva săptămâni, de lipsa de reacției a autorității contractante:
”Deși am cerut în nenumărate rânduri ca ABAAV să își respecte obligațiile contractuale, respectiv să continue derularea normală a contractului, nu am primit nici un răspuns concret cu privire la data la care proiectul urmează să fie introdus în Comisie în vederea avizării... Societatea noastră a suferit, din cauza acestor întârzieri, pagube majore. Este vorba, printre altele, de sumele cheltuite pentru constituirea garanțiilor de bună execuție, pentru plata asigurărilor, pentru întocmirea proiectului, valoarea totală a acestora apropiindu-se de un milion de euro până în momentul de față…”
Vom reveni, săptămâna viitoare, conform programării stabilite, cu detalii. S.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea