Regia Autonomă Județeană de Drumuri Argeș ne uimește din nou: în plină iarnă, caută utilaje de deszăpezire

Se zice că omul gospodar își face vara sanie și iarna trăsură. Însă nu același lucru putem să zicem și de reprezentanții Regiei Autonome Județene de Drumuri Argeș, care, în ultima perioadă, ne-au uimit cu modul  de lucru. După ce, în pragul iernii, căutau o firmă să asfalteze un drum județean, acum, RAJD Argeș a scos la licitație, pe 5 ianuarie, închirierea de utilaje pentru deszăpezirea drumurilor județene, iar desemnarea câștigătorului licitației va fi anunțată abia pe 18 ianuarie. Până atunci, nu rămâne decât să ne rugăm la Dumnezeu ca să fie mai îngăduitor cu incompetența unora și să nu avem parte de fenomene meteo extreme, la fel cum avem parte de

fenomene extreme administrative în județul Argeș.
Licitația cu pricina se ține doar pentru drumurile județene din zona Cepari, mai exact pentru Lotul V – Zona II de acțiune – District Cepari, unde, pentru această zonă, se pare nu prea profitabilă; mai exact, nu s-a înscris nimeni la prima licitație organizată de RAJD Argeș. Suma pe care a alocat-o RAJD Argeș pentru această zonă este de peste 2 miliarde lei vechi, dar și așa oferta nu este tentantă pentru drumarii noștri.
Așadar, reprezentanții Direcției Autonome Județene de Drumuri Argeș au rămas din nou corigenți în ceea ce privește eficiența instituției.
Mai trebuie menționat că preşedinte al CA al Regiei de Drumuri Argeş este Petea-Mihail Bașulescu, nimeni altul decât fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a fost demis,  pentru că a semnat în 2003 controversatul contract cu compania americană Bechtel, pentru construcţia autostrăzii Braşov-Borş, pentru care România a plătit 1,3 miliarde de euro şi s-a ales cu doar 52 km de autostradă.

Dragon Oil Star, una din firmele de casă ale RAJD Argeș.

Numai în anul 2015, RAJD Argeș a încheiat contracte cu această firmă de peste 18 miliarde lei vechi
Fără a face vreo abatere de la esența articolului, am ținut să  aduc în discuție și această firmă, de unde RAJD Argeș se aprovizionează frecvent cu diverse materiale. Fie că vorbim de carburant, fie că vorbim de piatră pentru reabilitarea drumurilor sau de nisip pentru deszăpezirea – uneori teoretică - a drumurilor, având în vedere că nici până în momentul de față nu s-au încheiat contracte de deszăpezire pentru toate drumurile județene din Argeș,  RAJD Argeș pare a fi abonată la această firmă pentru livrarea produselor amintite mai sus.
În esență, RAJD Argeș, dacă nu a fost atât de vrednică în asigurarea deszăpezirii  pe toate drumurile județene, iată că excelează în ceea ce privește achiziția materialului de deszăpezire  de la aceeași firmă apropiată, Dragon Oil Star.
După cum spuneam, încă din octombrie 2015, RAJD Argeș a încheiat un contract de achiziționare a 17.600 tone de  nisip pentru deszăpezire cu firma amintită mai sus. Însă, interesul nu a fost același și pentru contractarea  pentru răspândirea acestuia și îndepărtarea zăpezii de pe carosabil.
Acest love financiar, am putea spune, între RAJD Argeș și Dragon Oil Star s-a înfiripat încă de mai mulți ani. Nu contestăm legalitatea acestor licitații, dar, având în vedere prețurile pe care le practica această firmă în trecut, de care am mai scris, ne face să ne ridicăm mari semne de întrebare. Mai cu seamă că această firmă a câștigat licitații organizate de RAJD Argeș pe bandă rulantă, numai anul trecut i-au fost atribuite licitații de peste 18 miliarde lei vechi, pentru livrarea de combustibil, nisip și piatră, sub oblăduirea ,,prețului cel mai scăzut”.
Însă, totodată, ne întrebăm și cine ar putea verifica livrarea cantității prevăzute în contract, având în vedere că piatra și nisipul livrate sunt luate de apă în vreme ce Argeșul, ca județ,  se duce, în general, pe Apa Sâmbetei.
Lucian GHERGUȘ

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea