Renault duce 1 miliard de euro în Maroc și angajează, acolo, 50.000 de oameni

# Șomajul ar fi putut să dispară, definitiv, în Argeș și în județele învecinate # Să le mulțumim  guvernanților! Iată beneficiile somnului lor nesimțit! Tămagă - parlamentar de 12 ani, Valeca - parlamentar de 8 ani și ministru, Gerea - deputat de 12 ani și ministru, Constantin – deputat de 4 ani și ministru

Uzinele Dacia au intrat în proprietatea Renault în anul 1999. După câțiva ani de retehnologizare și proiectări, în 2004 apare primul Logan, mașină cu care a început un lung șir de succese, atât de piață cât și financiare, pentru Uzină, dar și pentru întreaga Românie. La Mioveni s-a produs, în ultimii ani, 4% din PIB-ul țării, ceea ce ar fi trebuit să dea insomnii prelungite guvernanților. O asemenea cloșcă cu puii de aur nu apare prin toate șanțurile și, deasemenea, atunci când apare, nu trebuie ținută în șanț. Exact acolo i-au fixat, însă, guvernanții noștri, poziția. Așa au văzut-o ei, nu ca pe o cloșcă de aur, ci ca pe o vacă numai bună de muls, iar șanțul numai bun – chiar suficient – pentru păscut.
Nou-anunțatele investiții ale Renault, direcționate către Maroc, nu sunt nimic altceva decât dovada somnului ucigaș al guvernanților români. Uzinele din Maroc au fost înființate în urmă cu numai câțiva ani, după insistențe de alți câțiva ani ale oficialilor francezi pentru îmbunătățirea infrastructurii, a celei rutiere în special. Marocanii se mulțumesc cu salarii mai mici, au ieșire la Mediterana – deci posibilități de transport ieftine. Între timp, mult-promisa autostradă spre Sibiu zace prin sertarele celor care se ocupă cu întocmirea studiilor. Cei câțiva mii de muncitori de pe Platforma Colibași au salarii foarte bune, obținute după negocieri sindicale dure, ba chiar după câteva reprize de manifestații. Doar că piața este destul de dură și ea în domeniul auto, marja de profit e mică, iar patronii trebuie să câștige și ei ceva. Construirea unei autostrăzi spre vest ar fi redus costul fiecărei unități produse la Mioveni cu aproape 70 de euro. Beneficiile ar fi fost însă mult mai mari pentru statul român, economice, turistice etc. Iată, dacă numai o parte din sumele trimise de Renault în Maroc ar fi ajuns aici, șomajul din Argeș ar fi putut să dispară definitiv. Avem 13-14.000 de șomeri în tot județul. Cele 50.000 de locuri de muncă ce vor fi create acolo ar fi putut, aici, să ducă la șomaj zero în patru județe!!!

E cineva vinovat? NUUUU...

Nesimțirea cu care aleșii noștri își văd de ale lor, în continuare, e una crasă. Recent, primul ministru al Islandei a demisionat pentru că a fost descoperit cu niscai bani în Panama. Ai noștri, chiar prinși cu mâna pe bani, sunt, unanim, nevinovați, sunt înscenați, sunt patrioți și curați. Guvernele și guvernările se succed, în Parlament reapar peste  jumătate din aleșii vechi. O majoritate la care însă nimeni nu s-a gândit că ar putea fi una benefică pentru proiectele de interes național.
Constantin Tămagă și Andrei Gerea sunt, în Parlament, de 12 ani. Unde este autostrada spre Sibiu, domnilor Tămagă și Gerea?! Șerban Valcea, Andrei Gerea și Daniel Constantin sunt parlamentari, dar au fost și miniștri în diferite guverne. Unde este autostrada spre Sibiu, domnilor?! Cu ce vrăji ne veți mai vrăji la toamnă? Ce Arpechime veți mai salva, ce autostrăzi veți mai construi, pe fițuicile electorale și doar atât? Nu spune nimeni că nu ați avut activitate, chiar și realizări – iar aici ar putea fi menționat Daniel Constantin, nu ca parlamentar, ci ca ministru. Dar pentru autostradă, șomaj curat!...
Personal, îi consider pe cei pomeniți mai sus, ca și pe toți ceilalți decidenți din politica mare a țării, parlamentari, membri ai guvernului cu g mic, vinovați că nu avem acest șomaj ”0” în Argeș. Iar pe parlamentarii și pe miniștrii argeșeni îi consider primii  vinovați și cu aceeași cifră la realizări, din perspectiva autostrăzii care se tot face, însă numai pe hârtie. ZERO, DOMNILOR!
S.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea