Agonie și extaz. Hotel Muntenia - pe marginea prăpastiei, Hotel Victoria - profituri uriașe

Hotelăria nu este lucru ușor. Menținerea unui brand în domeniu presupune sacrificii, presupune muncă, investiții, adaptare la nou. Mulți, fără a fi de specialitate, și-au deschis hoteluri. Cele mai multe sunt, acum, închise sau transformate în blocuri de locuințe și scoase la vânzare. În ultimii ani, și piața din Argeș a suferit destul de mari mutații. S-a închis Ice Club, Cornul Vânătorului a schimbat proprietarul, Iaki – cel din Frații Golești – s-a transformat în bloc cu apartamente de două camere. Alte câteva hoteluri mai mici sunt oferite la vânzare de ANAF. A apărut Ramada, pe Calea București, care s-a impus deja printre liderii zonali.

Hotel Muntenia. Mărire și decădere

După Revoluție însă, ”șeful” pieței de profil era Hotelul Muntenia, care era amplasat fix la kilometrul zero al orașului, cu sute de camere, o parcare imensă, un aspect absolut încântător și două restaurante de senzație. Combinațiile legate de privatizarea fostei întreprinderi de stat, plimbarea acțiunilor pe la diverse grupuri de interese, procesele ce au urmat – toate acestea și multe altele – au dus la decăderea brandului ”Muntenia”. Timp de 15 ani după Revoluție, tot ce însemna ”la modă” sau ”șic” în domeniu apărea întâi la Muntenia. Aici se făceau nunțile mari, aici veneau vip-urile să se căsătorească sau să își însoare copiii. ”Muntenia” era sinonim, practic, cu ”hotel în Argeș”.
În 2010, Muntenia încă mai avea un număr de 138 de angajați, și profit de aproape l,7 miliarde lei vechi. În 2011, cădere abruptă: pierderi nete de aproape 18 miliarde lei vechi. Căderea financiară se accentuează în 2012, când hotelul, rămas cu 56 de salariați, înregistrază o pierdere netă de 42 miliarde lei vechi. În 2013 – pierdere de 1.256.614 lei noi, în 2014 pierdere de 1.726.147 lei noi, în 2015 pierdere de 656.546 lei, la un efectiv mediu de salariați de 30 de persoane. Clienții ”Simfoniei lalelelor”, ai ”Festivalului Carpați” și ai altor manifestări organizate de municipalitate s-au mutat, în cea mai mare parte, la Victoria.

Hotel Victoria - 700.000 euro profit net în ultimii cinci ani

Emil Enescu înființează firma Emir Export-Import SRL în anul 1991. De atunci, începe o muncă titanică de ridicare a ceea ce va deveni, curând, un nou brand al orașului: un hotel de patru stele, Hotelul Victoria. Instituția câștigă locul 1 la categoria Luxury Business Hotel în România în anul 2010. Hotelul Victoria se extinde, de la an la an, pe orizontală, verticală și chiar oblică. Restaurantul deja este binecunoscut, sală spa etc. etc. După o perioadă mai grea, din 2011, încep să se întoarcă și banii investiți: în 2011 profitul net este de 636.323 lei, în 2012 de 553.000 lei, în 2013 de 654.000 lei, în 2014 de 680.000 lei, iar în 2015 de 578.000 lei. Aproximativ 700.000 euro câștigați în ultimii cinci ani. Și, se pare, conform refrenului, ”anii cei mai buni sunt cei care-or să vină…”
Între timp, veșnic tânărul Enescu a intrat în forță și pe piața construcțiilor de blocuri, demarând construcția a patru astfel de imobile ce însumează 135 de garsoniere și apartamente. Un proiect major, care, probabil, va genera profituri pe măsură.
A.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea