Indiferent de traseul ales, Autostrada Pitești-Sibiu va fi cea mai SPECTACULOASĂ autostradă din România

# Comuna Sălătrucu ar putea fi scoasă din sărăcie de traseul mult așteptatei Autostrăzi

Autoritățile dau din ce în ce mai multe semnale că se vor apuca de autostrada Sibiu-Piteşti. La finalizare va fi ce mai spectaculoasă din România. Unul din cele două trasee presupune construirea a 116 poduri şi viaducte şi a șapte tuneluri. Celălalt traseu este mai prietenos cu mediul, dar mai lung cu 3,4 kilometri.

Până acum autorităţile au bătut în cuie doar o treime din traseul viitoarei autostrăzi, informează digi24.ro.
- 30 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Piteşti şi Curtea de Argeş, unde trebuie construite 14 poduri, din care cel mai mare va avea 1,6 kilometri.
- ultimii 15 kilometri dintre Boiţa la Sibiu, porţiune pe care trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte.

Rămâne să fie stabilită porţiunea de autostradă dintre Curtea de Argeş şi Boiţa. Sunt două variante, de 74, respectiv 78 de kilometri.
Alin Goga, consilier juridic în CNADNR: „Traseul este într-o linie relativ dreaptă între Boiţa prin Ţara Loviştei spre Sălătrucu, prin nodul localităţii Perişani, prin nodul satului Mlăceni, unde ar fi nevoie de un tunel de doi kilometri. Din zona Boiţa şi până dincolo de Câineni este nevoie de 7-8 kilometri de tuneluri şi viaducte. Nu mai ai mutări de utilităţi, nu mai ai exproprieri, nu mai ai construcţie de ecoducte pentru marile carnivore şi este o întreţinere mai ieftină pe aceste tuneluri”.
Potrivit CNADNR, realizarea unui kilometru de tunel pe o autostradă de munte costă 27 de milioane de euro, fără TVA.
Dacă se va alege varianta de traseu mai scurtă, vor trebui construite 90 de poduri şi viaducte şi șapte tuneluri cu o lungime totală de 6,5 kilometri. Cel mai lung va fi cel din zona Poiana și va avea aproape 1,7 kilometri.
Traseul mai lung în loc să urmeze cursul Oltului, face o buclă spre Grebleşti, județul Vâlcea. Activiştii de mediu spun că are cel mai mic impact asupra Parcului Naţional Cozia.
„Acolo deja sunt propuse nişte ecoducte şi avem o zonă critică pentru deplasarea animalelor. Vorbim în principal de urs, lup, râs. Ambele intersectează şi alte arii protejate, practic trec prin Munţii Făgăraş, site Natura 2000, şi pe lângă alt site Natura 2000 Frumoasa”, a explicat Cristian Remus Papp, reprezentant WWF România.
Primarii din localităţile aflate pe traseul autostrăzii spun că au mai găsit o problemă.
„Sunt ceva alunecări de teren în zona satelor Pripoare şi Poiana, dar cu mult mai puţine decât s-au întâlnit pe celelalte variante”, a spus Ion Sancu, primarul comunei Perișani.
„Ai nevoie să ştii foarte bine pe ce teren construieşti, care sunt problemele de mediu, care sunt problemele de ordin social, toată partea de exproprieri. Şansele să avem probleme în timpul execuţiei dacă sau mai ales dacă SF-ul nu este făcut cum trebuie sunt foarte, foarte mari”, a explicat Ionuț Ciurea, vicepreședintele Asociației Pro Infrastructură.
Şefii din Transporturi sunt optimişti. În 2021 va fi gata întreaga autostradă estimată la 1,6 miliarde de euro.

 

Autostrada București-Pitești, al patrulea loc în topul celor mai circulate drumuri din România

Lipsa Autostrăzii Pitești-Sibiu nu este resimțită numai de Uzinele Dacia. Autostrada București Pitești, bătrâna Autostradă, ocupă locul al patrulea pe țară în topul celor mai circulate drumuri. Problema este… că se termină la Pitești, după care șoferii intră pe calvarul numit ”drumuri naționale”. Cei care vor să ajungă în Ardeal intră ori pe Pitești-Rm. Vâlcea, ori urcă spre Câmpulung și apoi spre Brașov. O Autostradă până la Sibiu ar prelua întragul trafic deversat, spre nicăieri, de Autostrada București-Pitești.
Pe primul loc în clasamentul celor mai circulate drumuri din țară se află porțiunea de trei kilometri și jumătate din DN 1 cuprinsă între Șoseaua de Centură a Municipiului București și orașul Otopeni, care este tranzitată în medie de peste 65.000 de autovehicule pe zi, informează romaniatv.net
Pe locul doi în top se poziționează o porțiune de nouă kilometri din DN 2A, la intrarea în municipiul Constanța, cu o medie zilnică anuală de peste 36.000 de mașini. În zilele foarte aglomerate însă, numărul mașinilor care trec pe acest drum național crește și la 46.500.
Pe poziția a treia regăsim o altă porțiune, de 7,5 km, din DN 1, cuprinsă între intersecțiile cu DN 1A și DN 1B (Ploiești-Buzău), cu peste 33.000 de autovehicule zilnic, iar pe locul 4 se poziționează singura autostradă din top cinci al drumurilor mega-circulate. Este vorba de A1 București-Pitești, care este utilizată în medie de 32.000 de mașini în fiecare zi. În zilele aglomerate, traficul poate ajunge însă și la 57.000 de autovehicule, aici fiind vorba de primul tronson al său, cel de la ieșirea din București.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea