Primarul Cornel Ionică dezminte informațiile apărute în presă cu privire la costul transportului public de călători din Pitești

# Cornel Ionică: ”Este absolut departe de adevăr tot ce s-a spus în legătură cu acest lucru”

În urmă cu câteva săptămâni, în spațiul public a început o adevărată vâlvoare cu privire la costul transportului public de călători din Pitești, despre care s-a scris că este cel mai scump din țară și chiar din Europa de Est.
Deși nu mai avusese parte de un moment de odihnă de foarte mulți ani, Cornel Ionică, noul primar al Piteștiului, în momentul apariției în spațiul public al acelei știri despre costul transportului public din Pitești, se afla în concediu.
Chiar și în concediu, primarul Cornel Ionică a înroșit linia telefonică, făcând și un mercurial al prețurilor practicate de transportul public de călători din municipiile reședință de județ, atât din țară, dar și din Europa.
Primarul explică faptul că prețul abonamentului despre care s-a făcut vorbire prin presă este un abonament dedicat firmelor, care nu poate fi subvenționat și care poate fi folosit pe orice traseu. Dar și așa, nici acest tip de abonament nu este cel mai scump din țară, existând orașe care practică tarife mai mari pe același tip de abonament, cum ar fi, spre exemplu, Iașiul.
Însă, Cornel Ionică a arătat că și-a făcut bine temele în timpul vacanței și a venit în fața presei cu tarife practicate de mai multe reședințe de județ din țară, de unde reiese că aproape toate practică același tarif/călătorie.
,,Este absolut departe de adevăr tot ce s-a spus în legătură cu acest lucru. Văzând aceste lucruri am intrat în discuții cu colegii din țară cu privire la tarifele pe care le practică ei. Costul/călătorie la noi știți foarte bine că este 2 lei. Tot 2 lei este și în Arad, Bacău, Baia Mare, Botoșani, Brașov, Cluj, Craiova, ba chiar Craiova are și 2,5 lei dacă se taxează la șofer, Iași, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Suceava, Târgu Mureș, Târgoviște, Timișoara, Tulcea și Zalău.
Deci, după cum vedeți, tariful de doi lei/călătorie se practică în aproape toate orașele reședință de județ. Oradea are 2,5 lei la casele de bilete și 3 lei la șofer. Piatra Neamț are un tarif de 2,5 lei/călătorie. Și Râmnicu Vâlcea are același tarif de 2,5 lei.
Sigur sunt orașe cum este Bucureștiul și Constanța care au un tarif mai mic de 2 lei, dar Bucureștiul are 30 de milioane de euro subvenție și este la pământ cu parcul. Acum doamna Firea încearcă să mai ia niște măsuri.
În Europa, la Praga călătoria costă 32 de coroane, iar convertit în lei înseamnă 5,27 lei călătoria. În Budapesta călătoria costă 5 lei. Și la Sofia călătoria este mai scumpă și costă 3,64 lei.
Deci, unde este adevărul?!
În legătură cu abonamentele, aici era vorba de abonamentele uninominale care nu privesc cetățenii, ci oamenii de afaceri pentru că pot fi folosite pe toate traseele. Acest tip de transport este subvenționat mai puțin”, a explicat primarul Cornel Ionică despre dezinformarea apărută în spațiul public cu privire la cel mai scump transport de călători din țară și din Europa de Est care s-ar practica la Pitești.
# Promisiuni de reducere a tarifelor
Cu toate acestea, primarul Cornel Ionică ia în calcul chiar și o reducere a tarifelor la transportul public de călători, de anul viitor, dacă Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, de la care ne-am împrumutat pentru achiziția a celor 70 de autobuze, este de acord.
Însă, chiar și așa, prin metoda de taxare pe care reprezentanții Publitrans vor să o pună în practică, costul/călătorie va fi unul echitabil, în funcție de distanța parcursă de călător.
,,Totuși, eu vă spun în mod public că analizăm reducerea tarifelor. De anul viitor intenționăm să reducem costurile tuturor abonamentelor și să optimizăm transportul. Prin noul sistem de ticheting vom face o taxare cât mai corectă. Nu va mai fi un tarif unic, ci diferențiat, în funcție de câte stații merge călătorul. Vom încerca lucrul acesta. Pentru o reducere a tarifelor trebuie să fie de acord și BERD-ul care ne-a susținut cu creditul de 560 de miliarde cu care am cumpărat autobuzele.
Suntem singura primărie din țară care avem peste 80 – 85% din capacitatea de transport nouă și cu cei mai înalți parametri de transport persoane”, ne-a mai explicat Cornel Ionică.
Lucian Gherguș

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea