Doamne ajută! Au început studiile geotehnice pentru autostrada Piteşti-Sibiu

Studiile geotehnice necesare autostrăzii Sibiu - Piteşti sunt în plină desfăşurare, iar prelevarea probelor de pământuri se face respectându-se prevederile standardelor şi a normativelor în vigoare, susţine Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
"În perioada 24.08.2016 - 25.08.2016, reprezentanţii CNADNR au efectuat o vizită în teren pentru verificarea mobilizării prestatorului cu privire la ritmul lucrărilor de forare. Astfel, s-a constatat la faţa locului că instalaţiile de foraj necesare sunt mobilizate iar prelevarea probelor de pământuri, descrierea litologică a acestora, etichetarea, împachetarea şi transportul lor de pe amplasamentele forajelor către laboratoarele de analiză se fac respectându-se prevederile standardelor şi a normativelor în vigoare", se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit CNADNR, pe secţiunea 1, Sibiu - Boiţa, investigaţiile geotehnice în teren sunt realizate în proporţie de aproximativ 75%, iar pe secţiunea 5, Curtea de Argeş - Piteşti, gradul de realizare este de aproximativ 80%.
Totodată, pe secţiunea 4, Văleni - Curtea de Argeş investigaţiile geotehnice în teren sunt realizate în proporţie de aproximativ 35 %.
"Precizăm că Studiul Geotehnic Preliminar pentru Secţiunea 1 şi Secţiunea 5 a fost predat în data de 12.08.2016, acesta fiind, la momentual actual, în analiza CNADNR", se mai arată în comunicat.
Până acum autorităţile au bătut în cuie doar o treime din traseul viitoarei autostrăzi, informează digi24.ro.
- 30 de kilometri între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde trebuie construite 14 poduri, din care cel mai mare va avea 1,6 kilometri.
- ultimii 15 kilometri dintre Boiţa la Sibiu, porţiune pe care trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte.
Rămâne să fie stabilită porţiunea de autostradă dintre Curtea de Argeş şi Boiţa. Sunt două variante, de 74, respectiv 78 de kilometri.
Alin Goga, consilier juridic în CNADNR: „Traseul este într-o linie relativ dreaptă între Boiţa prin Ţara Loviştei spre Sălătrucu, prin nodul localităţii Perişani, prin nodul satului Mlăceni, unde ar fi nevoie de un tunel de doi kilometri. Din zona Boiţa şi până dincolo de Câineni este nevoie de 7-8 kilometri de tuneluri şi viaducte. Nu mai ai mutări de utilităţi, nu mai ai exproprieri, nu mai ai construcţie de ecoducte pentru marile carnivore şi este o întreţinere mai ieftină pe aceste tuneluri”.
Potrivit CNADNR, realizarea unui kilometru de tunel pe o autostradă de munte costă 27 de milioane de euro, fără TVA.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea