Piteștiul a devenit raiul samsarilor de rable din Germania

# Cu doar 200 de lei, lângă Târgul Săptămânal, kilometrajul se dă înapoi cu cât vrea clientul

Mașini vechi de 8-12 ani stau înșirate, frumos, pe strada de la intrarea în Târgul Săptămânal. Cu sutele. Alte sute sosesc sâmbătă noapte sau duminică dimineață, pentru sesiunea de week-end. Spălate, polishate, lustruite, cu Coca-cola pe cauciucuri și silicon pe bord. Sunt preferate mașinile nemțești: BMW, Mercedes, Volkswagen, Opel, Audi. Și 99% au kilometrajele aranjate, cele mai multe chiar la unitățile service din zonă.
Clienții le privesc cu interes, cei mai mulți sunt ”convinși” de lustrul exterior. Care este obținut cu acoperirea sumară a defectelor vizibile, vânzătorii investind, de obicei, 20-25 de lei într-un spray de vopsea care se găsește la orice magazin de profil. Un polish face, apoi, minuni. Și, ca minunile, ține frumos câteva zile.
Cei care nu s-au lăsat convinși de aspectul exterior pot fi, ușor, păcăliți de interiorul ”impecabil” pregătit de specialiștii în vânzarea de rable. Cu mai puțin de o sută de lei volanul - prea tocit - va fi îmbrăcat în piele. Huse mulate - superbe - vor masca țesătura ruptă a scaunelor, în special a celui de la șofer. Abțibilduri în ton au fost, deja, aplicate peste zgârieturile din bord. ”L-am făcut mat, dă mai bine cu plafonul”, spun vânzătorii despre un bord modificat. În realitate, acesta poate avea un airbag sărit și remontat, care, însă, se vede.

Toate mașinile vechi de 10 ani au, la Pitești, cam 135.000 km. ”Reali!!!”... nevoie mare”

Eforturile de mascare a volanului tocit, a cauciucului pedalelor, a scaunului deteriorat de la șofer – toate sunt încununate de măgăria supremă: darea kilometrajului înapoi, de regulă cu peste 100.000 km. Din târg, acolo unde mașinile pot fi admirate și testate numai pe loc, nu se poate face mai nimic. Te poți baza numai pe elemente vizuale, dar acestea, în unele cazuri, sunt bine mascate și ele. În plus, dealerii auto, cei care pot verifica kilometrajul unei maşini, sunt închiși duminica. Motiv pentru care samsarii dau în fiert atunci când cineva le cere să se întâlnească, la începutul săptămânii, în parcarea unui dealer autorizat. Prima poezie cunoscută de samsari este cea cu ”am adus mașina personal, am luat-o pentru mine din Germania, de unde au adus maşina, aceasta a aparţinut unui bătrân care a ţinut-o mai mult în garaj. O vând pentru că am nevasta bolnavă și am nevoie de bani, altfel nici nu aș fi discutat!...”
Pentru cei care încă nu s-au hotărât, apare și un alt interesat, care se arată încântat de calitățile automobilului și începe să dea de înțeles că este aproape hotărât să îl cumpere. Este, de fapt, un prieten al samsarului sau, mai des, partenerul său de afaceri.

S.V., client al samsarilor: ”Am fost cu o mașină de 128.000 km. la Euro Tehno Group. Avea o revizie, prin Belgia, la 189.000 km. în urmă cu aproape un an…”

Cea mai bună  metodă pentru a verifica kilometrajul unei maşini este de a merge cu aceasta într-o reprezentanţă, unde poate fi verificat istoricul vehicului. Desigur, contra cost. O verificare amănunțită, mecanică, electrică și a istoricului unei mașini poate costa chiar câteva sute de lei. De obicei, însă, merită.
S.V., din Călinești, a încercat să cumpere un autoturism de la samsarii de mașini din Pitești. ”Am ales mașina de pe Autovit. Era un Audi A6, din 2009, o mașină foarte frumoasă, extra full. Piele, climă, trapă, totul impecabil. Prețul cerut, însă, era și el destul de mare, de aproape 13.000 euro. Vânzătorul, din Pitești, mi-a spus că a adus-o chiar el din Germania și că acceptă orice fel de test, oriunde, oricând. I-am cerut să vină, a doua zi, cu mașina la reprezentanța Audi, care este la intersecția DN 65B cu Autostrada București-Pitești. La Euro Tehno Group. Imediat, vânzătorul a început să facă figuri, că sunt scumpi, că nu se pricep etc. I-am explicat că vreau doar să văd că are seriile în regulă și, în mare, dacă este o mașină sigură. Până la urmă a acceptat, mai ales că plăteam eu. Ajunși la service, a doua zi, am cerut o verificare completă, dar și un istoric de service. Am plătit puțin peste 200 de lei. Încă de când au suit-o pe elevator, mi-au spus că a fost lovită în față, că bara e lipită și radiatorul a fost schimbat. Asta în condițiile în care dl. Marian (dealerul auto, n.r.) s-a jurat pe toate cele sfinte că e una din puținele mașini pe care le știe fără niciun eveniment rutier. Apoi au apărut și altele. Un lonjeron era sudat, deci nu era cel original, semn că avaria a fost una serioasă. Mecanicii și-au făcut treaba”, ne-a declarat S.V. Acesta ne-a mai spus că surpriza a venit, la final, de la ”tipul cu laptopul”.
S.V.: ”Spre final, aveam deja dubii mari în a mai oferi orice preț mi-ar fi cerut omul acela. M-a decis, imediat, un tip cu un laptop, care, senin, m-a întrebat câți kilometri are mașina în bord. 128.000, reali, a răspuns vânzătorul, serios, adăugând – spre mine - că au fost făcuți numai pe autostradă, în Germania. Tipul cu laptopul a tăcut câteva secunde, după care a replicat: o fi având ea acum 128.000, însă avea, acum aproape un an, 189.000 de km., la o revizie, în Belgia…”
Decizia a fost, desigur, de renunțare la tranzacție. Potențialul cumpărător a menționat că a cheltuit cu mare folos cei 200 de lei, pentru că, altfel, ar fi cheltuit sume uriașe pentru a aduce mașina ”pe linia de plutire”. Doar că, povestea tot cumpărătorul, telefonul acelui domn Marian suna într-una. ”Probabil că a vândut acel A6 până seara, la cum îi suna telefonul…”

Cu 200 lei, la orice model, kilometrajul este dat înapoi la comandă

Firmele cu profil auto s-au specializat, de ceva timp, și în oferirea de servicii special pentru samsarii de mașini. Mai ales că aceștia sunt clienți ce revin, destul de des, în service. Pentru 200 de lei noi, mecanicii desfac bordul, scot ceasul de kilometraj și în reglează la cât solicit clientul. Așa se face că, deși în Occident media parcursă este de 50-100.000 km. pe an, la Pitești, autoturisme vechi de 7-8 ani au, toate, 132-135.000 km. Unul din mecanici ne-a dezvăluit faptul că, la modelele noi, auto-protecțiile puse de producători pot duce la arderea computerului de bord, motiv pentru care ei prefer să desfacă ceasurile și apoi, după reducerea kilometrajului, să le remonteze pe mașini.
”Oricum, la o verificare pe internet, se poate afla kilometrajul real al mașinii, aici nu putem face nimic, e vorba de înregistrările făcute la unități service din afară, revizii sau incidente auto. Datele mașinii, inclusive numărul de kilometric, sunt trecute în fișa acesteia, iar dealerii mărcii respective, contra cost, pot căuta istoricul mașinii” – ne-a mai dezvăluit mecanicul cu pricina.
A.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea