Mircea Drăghici: “Ne aflăm pe locul 110 în lume la infrastructură. Zimbabwe şi Vietnam stau mai bine!”

Între multele capitole la care România se situează pe ultimele locuri în Europa se numără infrastructura. Nu numai că autostrăzile noastre sunt puţine, dar circulaţia pe drumurile publice devine tot mai mult un coşmar, cu multe victime! Şi nu este vorba doar de comportamentul unor conducători auto, cât, mai ales, de starea proastă a drumurilor, inclusiv a celor 200 de km de autostrăzi.
Principalul avantaj al României în atragerea investiţiilor străine este faptul că are o populaţie numeroasă, adică 20 de milioane de potenţiali consumatori. În lupta globală cu toate celelalte state pentru a atrage investitorii străini şi pentru a atinge statutul de economie competitivă, acest lucru reprezintă un punct în plus!
Principalul dezavantaj al României, este faptul că ne aflăm pe locul 110 în lume la infrastructură. Zimbabwe şi Vietnam stau mai bine! Şi acum, vestea cea mai tare! Păstrând ritmul actual de dezvoltare, sistemul de transport din România va ajunge la acelaşi nivel cu cea din Europa de Vest în aproximativ 130-150 de ani, potrivit companiei de consultanţă A.T. Kearney! În 2004 se preconiza că vom ajunge să avem infrastructură de tip european în următorii 8 ani! Mai este un an, iar termenul s-a decalat cu peste un secol!
Infrastructura din România este tot mai obosită, fapt dovedit de investitorii privaţi tot mai puţin interesaţi să investească în acest domeniu şi de reţeaua de autostrăzi, aproape inexistentă!
Deşi au fost investite sume mari în infrastructura rutieră, calitatea lucrărilor a fost în general proastă. E incredibil ca, după 2 luni de utilizare, un drum să aibă gropi! Prin urmare, infrastructura reprezintă cea mai mare piedică în dezvoltarea economiei!
Totul începe în dezvoltarea unei ţări de la crearea unei infrastructuri corespunzătoare. Fără drumuri bune nu poţi face nimic, nici industrie, nici comerţ, nici turism. Lăsăm la o parte faptul că România face autostrăzile cele mai scumpe din Europa, cu preţuri pornind de la 8 milioane de euro pe km până la 80 de milioane de euro. Polonia a absorbit până acum aproape jumătate din fondurile europene pentru infrastructură din totalul alocat pentru 2007-2013, în timp ce actualul Guvern abia visează la Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T)!
Descoperiri recente arată că dacii aveau o reţea de drumuri pavate, de 6-12 m lărgime, pe o distanţă de 764 de km, adică exact ceea ce trebuie să facem până în anul 2013! Idei sunt, bani europeni avem, tot ce mai trebuie - voinţa politică, din păcate prea portocalie şi prea fără interes faţă de acest domeniu!

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea