Scandal între producătorii auto, din cauza programului ”Rabla”

# AUTOMOBILE DACIA ŞI RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE se retrag din Asociația Producătorilor de Automobile

La o săptămână de la conferinţa anuală a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în care Brent Valmar, vicepreşedintele asociaţiei declara că programul Rabla trebuie oprit, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie anunţă oficial că ies din APIA. Pentru prima dată, în cadrul conferinţei, nici Dacia şi nici Ford România nu au trimis niciun reprezentant, nici măcar la nivel de PR.
În ultimii ani, Dacia şi Renault au susţinut puternic programul de reînnoire a parcului auto, unde cele două mărci înregistrează volume importante, în timp ce mai mulţi importatori s-au poziţionat în favoarea opririi programului. Explicaţia pentru care importatorii nu susţin Rabla este că programul nu a avut niciodată o dată exactă de începere. Mai mult, Rabla generează vânzări mari într-un timp scurt, motiv pentru care dealerii trebuie să aibă aceste maşini pe stoc pentru a profita de program. Cum maşinile de pe stoc sunt finanţate de bancă, de cele mai multe ori, păstrarea acestora luni la rând (deseori programul era anunţat pentru februarie-martie-aprilie, dar începea de cele mai multe ori în mai sau iunie) genera costuri suplimentare mari pe care un dealer sau un importator mai mic nu le putea susţine. Având uzina în spate, Dacia putea livra oricând şi rapid de pe stoc maşinile necesare. Mai mult, la nivel de piaţă, vânzările către persoane fizice s-au polarizat către lunile cu Rabla, iar modul în care Ministerul Mediului suplimenta tichetele influenţa direct piaţa auto.

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie rămân membre ACAROM

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie (societate care comercializează mărcile Dacia, Renault şi Nissan în România) au exprimat într-o scrisoare oficială, în data de 3 februarie, decizia de a renunţa la calitatea de membru al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 
În acelaşi timp, cele două societăţi au anunţat că interesele acestora vor fi reprezentate de către ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România).
În calitate de membri ACAROM, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie vor continua să susţină programele care vizează creşterea pieţei naţionale de vehicule noi.
Obiectivul este acela de a înlesni accesul clienţilor români la achiziţia de vehicule noi şi performante şi de a diminua numărul de vehicule poluante, care reprezintă un real pericol pentru mediul înconjurător, dar şi pentru siguranţa rutieră.  Prioritatea Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie este aceea de a oferi pieţei naţionale vehicule de calitate, moderne, la un preţ accesibil,  dar şi de a contribui la reînnoirea parcului de automobile.
În acelaşi timp, Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie îşi vor consolida sprijinul pentru ACAROM cu activităţi la care contribuie peste 16.000 de angajaţi, în România. Una dintre preocupări vizează menţinerea capacităţilor industriale ale furnizorilor locali pentru industria auto, activităţile dealerilor şi ale angajaţilor acestora,  cele peste 150.000 de persoane, a căror experienţă este foarte importantă pentru ACAROM.
Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie vor continua să promoveze cele mai bune practici pentru dezvoltarea pieţei de automobile.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea