Argeșeanul Gheorghe Dolofan ar putea deveni lider de piață în importul auto din România

General Motors a vândut marca Opel și operațiunile financiare europene către grupul francez PSA (Peugeot-Citroen). Este cea mai importantă mutare din industria auto europeană a ultimilor ani.  Valoarea tranzacției se ridică la 2.2 miliarde de euro, sumă în care intră atât operațiunile auto ale mărcilor Opel și Vauxhall în Europa (1.3 miliarde euro), cât și divizia financiară pe care GM a stabilit-o în Europa (0.9 miliarde euro).

PSA devine al doilea constructor din Europa

Odată cu această tranzacție, au loc două mutări masive pe piața din Europa. În primul rând, Grupul PSA devine al doilea constructor auto din Europa, cu o cotă de piață de 16.8%, așezându-se sub Grupul Volkswagen pe Bătrânul Continent (24%). Cota de piață PSA în Europa în 2016 a fost de 9.7%, în timp ce Opel a atins 6.6%.
Pe de altă parte, General Motors rămâne fără operațiuni auto în Europa după ce marca Chevrolet a fost retrasă din Europa din cauze strategice. Opel a făcut parte din portofoliul GM în ultimele nouă decenii.
PSA și Opel au colaborat în trecut pe diverse proiecte punctuale, cele mai de succes fiind cele din zona autovehiculelor utilitare. De această dată, însă, miza grupului francez este găsirea unor puncte de sinergie între gamele Peugeot, Citroen și Opel cu scopul de a împărți cheltuielile de dezvoltare și producție pe o gamă mai largă de modele "înrudite" direct. De altfel, cele trei branduri oferă modele concurente în aceleași segmente principale ale pieței, variind oferta cu produse care merg de la clasa mini (A) la clasa medie (D). Tranzacția vine după 8 ani în care Opel s-a străduit fără succes să genereze profit pentru General Motors.
Reunirea în cadrul unui singur importator a mărcilor Peugeot, Citroën şi Opel (în urma tranzacţiei la nivel global) ar forma un nou mare jucător pe piaţa locală cu vânzări anuale de peste 10.000 de maşini şi un business de aproape 140 mil. euro, intrând în top cinci importatori, alături de Porsche România, Renault Commercial Roumanie, Toyota România şi Grupul Ţiriac. Trust Motors, importatorul Peugeot-Citroën, companie controlată de Gheorghe Dolofan, unul dintre cei mai puternici antreprenori români din piaţa auto, a comercializat în 2016 peste 4.500 de maşini, în creştere cu 12%. De partea cealaltă, Opel cu 6.100 de maşini comercializate în România are un alt model de business, fiecare dealer fiind şi importator.
Andreea Stoica

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea