ANAF cere falimentul societății lui Constantin Scarlat - CNCD

# „Debitoarea CNCD figurează cu obligații fiscale realizate după data deschiderii procedurii insolvenței în sumă totală de 601.419 lei # „Solicităm instanței de judecată să dispună trecerea la procedura falimentului, cu consecința ridicării dreptului de administrare a debitoarei” se arată în sesizarea depusă în dosar, la Tribunalul Specializat Argeș, de AJFP Argeș, sub semnătura directorului Petre Cojocaru.
Pentru CNCD, firma omului de afaceri Constantin Scarlat, ieșirea din afacerea transportului de călători din Pitești a semnificat începutul sfârșitului. După ce D.N.A. a intrat pe firul afacerii Publitrans-C.N.C.D.-Girexim, ce a însemnat totodată reținerea pe o perioadă îndelungată și în cele din urmă trimiterea în judecată, printre alții, a fostului primar al Piteștiului Tudor Pendiuc și a lui Constantin Scarlat, directorul general CNCD - pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave,  acțiunea a condus în cele din urmă și la intrarea în insolvență a societății argeșene, în decembrie 2014, când s-a cerut reorganizarea activităţii. După doi ani și jumătate de la intrarea în insolvență, Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Județeană a Finanțelor Publice Argeș cere falimentul societății argeșene. Motivul? CNCD figurează cu obligații fiscale realizate după data deschiderii procedurii insolvenței.

S-a solicitat deschiderea procedurii falimentului debitoarei și ridicarea dreptului de administrare a acesteia

„Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Județeană a Finanțelor Publice Argeș a solicitat trecerea la procedura falimentului firmei debitoare. (…) S-a solicitat: deschiderea procedurii falimentului debitoarei, ridicarea dreptului de administrare a societății de către administratorul special”, se arată în sesizarea depusă în dosar la, Tribunalul Specializat Argeș, de AJFP Argeș, sub semnătura directorului Petre Cojocaru. „Învederăm Onoratei instanțe de judecată că debitoarea acumulează noi datorii către creditele fiscale. Conform evidențelor fiscale pe plătitor la data de 1 iulie 2016 și a adresei nr…., debitoarea figurează cu obligații fiscale născute după data deschiderii procedurii insolvenței în sumă totală de 601.419 lei pentru care există obligativitatea achitării lor… Drept urmare, debitoarea desfășoară activități care aduce pierderi”, se mai arată în sesizarea depusă la Tribunal.

Următorul termen al procesului va fi pe 18 septembrie

Concluzia Finanțelor Publice Argeș este una concludentă: trecerea la procedura falimentului și ridicarea dreptului de administrare. Această problemă va fi și una dintre punctele ce urmează a fi discutate la următorul termen al procesului ce va avea loc pe 18 septembrie la Tribunalul Specializat Argeș. „Societatea desfășoară o activitate neprofitabilă întrucât în perioada de observație aceasta a declarat la organul fiscal impozit pe profit zero, însă conform situației financiare anuale întocmită pentru anul 2015, debitoarea înregistra pierderi în cuantum de 879.336 lei… Solicităm instanței de judecată să dispună trecerea la procedura falimentului, cu consecința ridicării dreptului de administrare a debitoarei CNCD” se arată în sesizarea semnată de directorul AJFP Argeș, Petre Cojocaru (foto).

La sfârșitul anului 2014, societatea avea active de circa 31,7 milioane de lei

Reamintim că în motivarea cererii de  intrare în insolvenţă, semnată de Simona Răducu, cea care reprezintă legal în dosar firma argeșeană, se menţionază că  principalele  cauze care au băgat societatea comercială în imposibilitatea de a-şi mai achita datoriile exigibile sunt sechestrul asigurator pus de DNA. pe cele 40 de autobuze ale societăţii şi darea acestora în custodie către Publitrans – societatea Consiliului Local  Piteşti, care, deşi foloseşte mijloacele de transport, nu plăteşte niciun leu către CNCD. “În fapt, societatea noastră se află în stare de insolvenţă iminentă, caracterizată prin  imposibilitatea plăţii la scadenţă a datoriilor exigibile angajate, cât şi prin insuficienţa fondurilor  băneşti disponibile pentru plata datoriilor certe lichide şi exigibile, existând şanse reale de reorganizare”, se arăta în cererea depusă de CNCD la Tribunalul Specializat Argeş. Societatea comercială CNCD  a fost înfiinţată  în 1994 şi are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule. Necazurile firmei piteștene i se trag de la faptul că este parte a unei asocieri în participaţiune care datează din 2008  şi din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local  Piteşti – şi Girexim,  asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători. Belelele au început în noiembrie 2014, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului  CNCD, Constantin Scarlat, Totalul activelor la valoarea contabilă la sfârșitul anului 2014 a CNCD se ridica la 31.774.180, 59 lei.

Cele 40 de autobuze CNCD evaluate la suma totală de 1,85 milioane euro

Până în prezent, administratorul judiciar al CNCD, S.P. Bio Consult S.P.R.L, prin asociat Oprea – Barac Ionel, a organizat mai multe licitații pentru vânzarea bunurilor mobile aflate în patrimoniul societății. Printre bunuri, pe lângă terenuri, se regăsesc și cele 40 de autobuze, mai exact problema care a condus intrarea în insolvență a societății. În urma evaluării autobuzelor, s-a stabilit de către expert că cele 40 de autobuze valorează nu mai puțin de 1,85  milioane euro, adică aproximativ 8,3 milioane lei.
Deși preţul cel mai mic de vânzare pentru un autobuz, conform lichidatorului, este de 36.000 euro, fără TVA, se pare că au existat clienți care au oferit mult sub prețul cerut, iar ofertele acestora au fost refuzate de creditori. Așa se face că până în prezent nu a fost vândut nici un autobuz din patrimoniul societății piteștene. „40 buc. autobuze podea coborâtă 100% pentru transport urban de călători (second-hand), marca BMC 250 SLF Belde, cu motoare Cummins, punţi ZF, cutie de viteze automată ZF, fabricate în anul 2008, în Turcia, înmatriculate în România, în exploatare din data de 01.03.2008 până la data de 30.06.2015, având un kilometraj mediu de aproximativ 400.000 km parcurşi”, așa se arată într-unul dintre anunțurile de licitație publicate de administratorul judiciar.

Constantin Scarlat și Gheorghe Văsâi - printre creditorii CNCD

Pe lista celor care cer bani de la CNCD se numără şi directorul general al societăţii, omul de afaceri Constantin Scarlat, cea care se ocupa de managementul firmei, Simona Răducu, dar şi asociatul lui Scarlat în afacerea cu Publitrans, Gheorghe Văsâi, care s-a înscris la masa credală prin intermediul Girexim. cercetat de DNA în dosarul  transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave.
Material realizat de Alex Vlaicu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea