Autostrada Pitești-Sibiu, în procedură de licitație

# Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei) # Proiectul complex prevede opt noduri rutiere, 70 de poduri, 57 de viaducte și nouă tuneluri
Ministerul Transporturilor alocă 32 de milioane de lei pentru autostrada Sibiu - Piteşti în 2018. Cel mai important obiectiv de infrastructură rutieră al României va intra în 2018  în faza de proiectare, urmând ca lucrările de construcţie să înceapă efectiv în 2019. Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe 2018 prevede cheltuieli de 32 de milioane de lei cu secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu - Piteşti, care au fost scoase déjà la licitaţie.
Bugetul estimat pentru cele două secţiuni creşte însă semnificativ în anii viitori, respectiv la 582 milioane de lei în 2019, 762 de milioane de lei în 2019 şi 1,17 miliarde de lei în 2021. Suma relativ mică pentru 2018, de 1% din valoarea totală a celor două secţiuni, se explică prin faptul că acestea vor intra abia în faza de proiectare în 2018.
„Pentru autostrăzi precum Sibiu - Piteşti, care în 2018 se vor afla în faza de proiectare, nu avem de ce să bugetăm pentru execuţie", a explicat pentru economica.net  Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR. Astfel, chiar dacă cele două secţiuni ar putea avea constructori desemnaţi în februarie 2018, pentru că perioada de proiectare durează 12 luni, lucrările ar putea începe abia din 2019.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit document postat în iulie pe site-ul Ministerului Transporturilor. Tot în iulie, anul trecut, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie nouă oferte (secţiunea Sibiu - Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş - Piteşti).

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea opt noduri rutiere, 70 de poduri, 57 de viaducte și nouă tuneluri

Pentru ca cerbii sau urşii să nu pătrundă pe calea de rulare, pe Autostrada Sibiu - Piteşti vor fi instalate garduri ranforsate înalte de trei metri. Potrivit unui memoriu realizat de EPC Consultanţă de Mediu pentru emiterea Acordului de Mediu, autostrada va avea opt noduri rutiere, 70 de poduri, 57 de viaducte, nouă tuneluri şi trei ecoducte, unul perpendicular pe un tunel, anunţă economica.net.
Memoriul a fost postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, instituţie care aşteaptă părerile publicului.
O primă reacţie a fost formulată pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructura unde cineva a observat că poziţia unuia dintre cele trei ecoducte propuse pe aceasta autostradă se suprapune cu cea a unui tunel: „15 poduri peste Topolog? Ecoduct în tunel?”
Cu lămuriri a venit Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care spune că ecoductul va fi perpendicular pe tunel şi nu în interiorul acestuia. Râul Topolog este un afluent al Oltului și traversează județele Vâlcea și Argeș. Se formează pe versantul sudic al Munților Făgăraș, la confluența brațelor Izvorul Scării și Izvorul Negoiului.
Şeful firmei care a realizat memoriul a explicat la rândul său că localizarea celor trei ecoducte „nu este bătută în cuie”.
Pentru protejarea urşilor şi cerbilor de pe traseul autostrăzii, una din măsurile propuse vizează instalarea unui grad ranforsat cu înălţime de trei metri.
EPC Consultanţă de Mediu a câştigat anul trecut licitaţia organizată de CNAIR pentru „servicii privind evaluarea impactului asupra mediului, realizarea evaluarii adecvate şi obţinerea acordului de mediu pentru proiectul Autostrada Sibiu-Piteşti”, cu suma de 132.500 lei, scrie economica.net.
Acordul de Mediu este necesar pentru emiterea Autorizaţiei de Construire.
Potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, autostrada Sibiu - Piteşti va costa  3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei).
În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie nouă oferte (secţiunea Sibiu - Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş - Piteşti).
Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia - Renault, cel mai mare exportator al României.
L.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea