Dacia Duster, rezultat foarte slab la testele de coliziune EuroNCap

Ultimele teste de siguranţă ale organizaţiei EuroNCAP au inclus şi primul SUV construit de Dacia, modelul Duster, care a primit, asemeni restului gamei româneşti, nota de trecere: numai 3 stele.
Dacia Duster este încă un automobil construit la Piteşti care „dezamăgeşte” specialiştii EuroNCAP, din cauză că „performează mult sub cel mai redus nivel de siguranţă demonstrat de alte automobile de pe piaţa europeană”. Cele mai slabe scoruri au fost obţinute de Dacia la siguranţa activă (doar 29%) şi la protecţia pietonilor (28%), scoruri nemaiîntâlnite de când a fost instituit noul sistem de notare, însă nici protecţia adulţilor „nu a impresionat”, procentul de 78% fiind unul mediocru. Potrivit graficelor EuroNCAP, la impactul lateral protecţia este „slabă”. De asemenea, protecţia în zona toracelui pentru locurile din faţă, dar şi a zonei cervicale cu ajutorul tetierelor este „marginală”. La impactul frontal s-a deschis hayonul, iar la impactul lateral s-a deschis uşa şoferului. Tot la impactul lateral s-a constatat o protecţie slabă a toracelui şoferului, în zona coastelor. La nivelul siguranţei, maşina nu are ESP în standard, nu are reminder pentru centură pentru locul din dreapta, dar a fost acceptată promisiunea că va fi echipament standard în curând.
Probabil că ratingul acordat de EuroNCAP SUV-ului Dacia Duster nu a surprins pe nimeni, date fiind antecedentele Logan şi Sandero. Oficialii Dacia chiar anunţaseră la un moment dat că siguranţa nu este printre priorităţi, având în vedere necesitatea păstrării costurilor la un nivel redus. Cel mai probabil, proprietarii de Duster ştiau că nu se pot aştepta la un rezultat de 5 stele, dar au sperat în sinea lor că nu va fi chiar un dezastru. Însă, pentru un SUV, 3 stele reprezintă un mare handicap, având în vedere că unul dintre motivele pentru care sunt cumpărate aceste maşini este siguranţa aparentă.
Săptămâna trecută, rezultatele publicate de EuroNCAP au cuprins 8 automobile, dintre care, în premieră, 3 maşini electrice, cvasi-identice: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero şi Peugeot iOn. Scorul final nu a fost unul tocmai strălucitor, dar până la urmă acceptabil, respectiv 4 stele în total. În acelaşi lot au mai fost testate BMW X1, Mitsubishi ASX şi Nissan Juke, toate fiind recompensate cu  5 stele (săptămâna financiară)
După ce a reuşit să obţină doar trei stele în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP, Duster a fost criticat de presa europeană. Chiar şi oficialii organismului belgian de testare şi-au exprimat dezamăgirea şi au lovit în compania mamă, Renault, care a fost acuzată că nu se străduie să ofere brandului românesc expertiza necesară obţinerii unor rezultate bune, în condiţiile în care modelele sale se bucură de cinci stele.
Ca răspuns la comunicatul belgienilor, Renault a declarat: "Scorul obţinut de Duster este în concordanţă cu obiectivele Dacia, care caută să ofere vehicule apreciate pentru robusteţea şi fiabilitatea lor. Dacia Duster beneficiază de toată experienţa Grupului Renault şi oferă un nivel de siguranţă pasivă destul de ridicat."

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea