Tunel de aproape 2 kilometri prevăzut pe Autostrada Pitești-Sibiu

# Termenul de evaluare al ofertelor a început cu o... amânare

19 aprilie 2018, CNAIR SA a publicat în noul Sistem Electronic de Achiziții Publice (SICAP) două anunțuri de intenție privind demararea următoarelor proceduri de atribuire:
1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitesti: Secțiunea 1, Sibiu – Boița, Lot 2, km 13+170 - km 14+150 și Secțiunea 2, Boița – Cornetu, km 14+150 - km 44+500
Secțiunea 1, Sibiu – Boița, Lot 2 are o lungime de 0.98 km și se situează pe teritoriul județului Sibiu.
Secțiunea 2, Boița - Cornetu are o lungime 30.35 km și se situează pe teritoriul județelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200)  și Vâlcea (km 25+200 – km 44+500).
Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea a 9 tunele cu o lungime de 4.95 km, a 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km, precum și consolidarea de versanti\ susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 14.000 ml.

2. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu - Pitești: Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, km 44+500 - km 81+900
Sectiunea 3, Cornetu – Tigveni, are o lungime de 37,40 km și se situează pe teritoriul pe teritoriul județelor Vâlcea (km 44+500 - km62+000) și Argeș (62+000– 81+900).
Principalele lucrări pe aceste secțiuni prevăd construirea unui tunel cu o lungime de 1.70 km, a 55 structuri cu o lungime totală de aproximativ 15.77 km, precum și consolidarea de versanți\ susținere corp autostradă pe o lungime de aproximativ 5650 ml.
Autostrada Sibiu – Piteşti a fost scoasă la licitaţie pentru construcţia secţiunilor 1 şi 5, însă atribuirea contractelor este condiţionată de obţinerea Acordului de Mediu. De asemenea, fără Acordul de Mediu nu poate fi emisă Autorizaţia de Construire.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit Ministerului Transporturilor.
În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie 2017 nouă oferte (secţiunea Sibiu – Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti).
Lotul 1 aferent Secţiunii 1 va fi cuprins între km 0+000 și km 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Șelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig - Marsa - Tălmaciu – Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.
Secțiunea 5, va fi cuprinsă între km 92+600 și km 122+950, traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș până la actuala centura a Municipiului Pitești. Traseul acestei secțiuni este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30.35 km.

Amânare pentru 31 mai 2018

Săptămâna trecută  a fost termenul de evaluare a ofertelor depuse în octombrie 2017 pentru proiectarea și construirea loturilor 1 și 5 (capetele). S-a amânat din nou termenul pentru 31 mai. Autostrada A1 Pitești – Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016, scrie HotNews.
Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni – tronsoanele montane, cele mai dificile – în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată.
Cele două secțiuni vor avea 9 tuneluri cu lungime totală de aproape 7 km și peste 100 de structuri. Secțiunile vor fi licitate în baza unor studii vechi de peste 10 ani, criticate de către experții Comisiei Europene care cer pentru un astfel de proiect complicat un nou studiu cu o analiză geotehnică în detaliu.
Celelalte secțiuni au fost deja licitate sau pregătite de licitație, însă traseul și elementele autostrăzii s-au schimbat față de ce se știa până acum.

În noiembrie 2016 Compania de Autostrăzi anunța că a stabilit un traseu final pentru autostrada A1 Pitești – Sibiu. Traseul fusese stabilit în decursul revizuirii Studiului de Fezabilitate (contract reziliat ulterior în 2017) și includea elemente comune cu traseul din SF-ul din 2008. Astfel, traseul de circa 122 de km avea pe parcurs 7 tuneluri și 10 noduri rutiere.
A.S.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea