Serviciul de Ambulanță i-a suspendat contractul șoferului prins băut în timpul intervenției

# Maşinile vechi şi deficitul de personal – marile probleme de la Ambulanţă

Conducerea Serviciului Județean de Ambulanță Argeș i-a suspendat contractul individual de muncă șoferului depistat beat la volan de polițiști în timp ce venea de la o intervenție. Pe 17 mai, în jurul orei 22.30 un ambulanțier de la SJA Argeș a fost oprit în trafic de polițiști, fiind depistat cu o alcoolemie de 0,53 mg/l alcool pur în aerul expirat, fapt pentru care i s-a reţinut permisul de conducere. Ca situația să fie și mai gravă, șoferul, cu o vechime de aproape 20 de ani la SJA Argeș, a fost prins băut la volan în timp ce revenea la sediul instituției în urma unei intervenții acordate la domiciliu unui pacient. Ambulanțierul intrase în tură la ora 20.00, iar până la ora faptei participase la două intervenții. Serviciul de Ambulanță Argeș a deschis o anchetă administrativă în urma căreia s-a stabilit ca șoferului în cauză să îi fie suspendat contractul până la pronunțarea instanței.
„Ancheta a decis suspendarea contractului individual de muncă până la pronunțarea instanței. La momentul acesta practic este post blocat. Dumnealui își epuizează zilele de concediu de odihnă după care este în stand-by”, a precizat directorul SJA Argeș, dr. Marian Hiru.

Directorul SJA Argeș: „Ne mai trebuie peste 30 de asistenți, peste 30 de ambulanțieri”

Suspendarea contractului de muncă ambulanțierului înseamnă și blocarea postului, situație alarmantă la SJA Argeș. De altfel, în instituție există un mare deficit de personal. „Vă dați seama că am fost încurcați. Sunt două feluri de angajare, contract pe perioadă nedeterminată și pe perioadă determinată. În cazul de față, eu nu știu ziua și luna când instanța se va pronunța  și când va reveni titular al locul de muncă. Suntem în deficit și asta ne mai trebuia. Dacă ar fi să mergem pe normare ne mai trebuie peste 30 de asistenți, peste 30 de ambulanțieri. Ne-a ferit Dumnezeu să avem solicitări în așteptare, neavând resursă să alocăm la momentul apelului!, a mai adăugat directorul Marian Hiru.

20% dintre autosanitarele operative stau, prin rotaţie, în service

Pe lângă situația alarmantă privind lipsa de personal, instituția se mai confruntă cu o mare problemă. Peste jumătate dintre maşinile de salvare au grad de uzură de sută la sută, iar multe dintre ele au la bord între 800.000 şi un milion de kilometri, adică sunt adevărate bombe cu ceas. Săptămânal sau chiar zilnic sunt observate prin județ ambulanțe tractate.
„Asta ni se întâmplă frecvent. Noi avem în service, în fiecare zi  între 15-20% din numărul ambulanțelor, prin rotație. Din păcate având un număr mare de kilometri și mulți ani de activitate, la ambulanțe încep să apară defecțiunile majore de tip motor, cutie de viteze și sunt și costisitoare. E o achiziție centralizată la nivel de ministere. Așteptăm și noi cu mare interes. Ne-am bucura dacă am primi pentru a reîmprospăta parcul și de a crea o rezervă de autosanitare la care să apelăm atunci când unele sunt blocate în service”, a precizat dr. Marian Hiru.

”Livrarea de ambulanţe noi se va face spre sfârşitul acestui an”

Conducerea Ambulantei Argeş a cerut Ministerului 45 de maşini noi. Având în vedere că în ultimii trei ani instituția a primit doar un singur vehicul, așteptările nu sunt foarte mari.
Despre livrările de ambulanţe, ministrul Sănătății, Sorina Pintea  a precizat recent că acestea se vor face spre sfârşitul acestui an, după ce se vor finaliza procedurile privind contestaţiile. ”Semnarea contractelor se estimează la începutul lunii iulie, după termenele care sunt în instanţe şi la Comisia naţională de soluţionare a contestaţiilor, astfel încât spre sfârşitul anului să înceapă livrările de ambulanţe noi”, a declarat Sorina Pintea, conform Agerpres. A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea