Autobuzele CNCD, scoase la vânzare în dosarul de insolvență, la preț redus

# Autobuzele penale ale lui Pendiuc, greu de vândut # Preţul de vânzare pentru un autobuz, acum, începe de la 30.000 EURO

Tribunalul Specializat Argeş a admis, în decembrie 2014,  cererea de deschidere a procedurii  de insolvenţă în formă generală a debitoarei CNCD, intrată în colaps după izbucnirea scandalului  privind transportul public local de călători, scandal în care, este implicat și directorul  societății, Constantin Scarlat, alături de fostul primar al Piteștiului, Tudor Pendiuc. Până în prezent, administratorul judiciar al CNCD, S.P. Bio Consult S.P.R.L, prin asociat Oprea – Barac Ionel, a organizat mai multe licitații pentru vânzarea bunurilor mobile aflate în patrimoniul societății.

„Au fost niște oferte care au fost prezentate dar au fost sub nivelul de 36 de mii de lei și au fost refuzate”

Este vorba mai exact de cele 40 de autobuze aflate în proprietatea firmei CNCD. Deși preţul de vânzare pentru un autobuz, conform lichidatorului, a fost, inițial, de 36.000 euro, fără TVA, se pare că au existat clienți care au oferit însă mult sub prețul cerut, iar ofertele acestora au fost refuzate de creditori. Așa se face că până în prezent nu a fost vândut nici un autobuz din patrimoniul societății piteștene. „40 buc. autobuze podea coborâtă 100% pentru transport urban de călători (second-hand), marca BMC 250 SLF Belde, cu motoare Cummins, punţi ZF, cutie de viteze automată ZF, fabricate în anul 2008, în Turcia, înmatriculate în România, în exploatare din data de 01.03.2008 până la data de 30.06.2015, având între 300.000 și 400.000 km parcurşi”, așa se arată într-unul dintre anunțurile de licitație publicate de administratorul judiciar.
„S-au interesat mai multe persoane. Au fost niște oferte care au fost prezentate dar au fost sub nivelul de 36 de mii de lei și au fost refuzate”, ne-a precizat, în anul 2017, lichidatorul Ionel Oprea-Barac. După mai multe încercări de vânzare, nereușite, la acest preț, iată că s-a decis scăderea lui, mai ales că bunurile se degradează atât ca tehnologie, dar și fizic. Se pot face oferte începând cu 30.000 de euro, reducerea fiind, astfel, semnificativă.

Constantin Scarlat și Gheorghe Văsâi printre creditorii CNCD

După ce D.N.A. a intrat pe firul afacerii Publitrans-C.N.C.D.-Girexim, CNCD a intrat în insolvenţă în 2014 şi a cerut reorganizarea activităţii. Pe lista celor care cer bani de la CNCD se numără şi directorul general al societăţii, omul de afaceri Constantin Scarlat, cea care se ocupa de managementul firmei, Simona Răducu, dar şi asociatul lui Scarlat în afacerea cu Publitrans, Gheorghe Văsâi, care s-a înscris la masa credală prin intermediul Girexim.
Societatea comercială CNCD  a fost înfiinţată  în 1994 şi are ca obiect principal de activitate comerţul cu autovehicule. Necazurile firmei piteștene i se trag de la faptul că este parte a unei asocieri în participaţiune care datează din 2008  şi din care mai fac parte Publitrans - societatea Consiliului Local  Piteşti – şi Girexim,  asociere în baza căreia CNCD a pus la dispoziţie 40 de autobuze pentru efectuarea transportului public local de călători. Belelele au început în noiembrie 2014, când a fost pusă în mişcare acţiunea penală împotriva administratorului  CNCD, Constantin Scarlat, cercetat de DNA în dosarul  transportului local de călători, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu, cu consecinţe deosebit de grave.
În dosarul Publitrans, fostul primar Tudor Pendiuc este acuzat de procurorii DNA că a prejudiciat bugetul Primăriei Pitești cu suma de peste 5 milioane de euro, prin încheierea unui contract nelegal privind transportul public local, el primind în schimb drept mită un apartament de lux pentru fiica sa.
În același dosar mai sunt cercetați și oamenii de afaceri Valentin Vișoiu, acționar la CNCD SA, SC Conarg SA, Conarg Real Estate SRL; Florin Șerban Barbu, acționar în cadrul SC Conarg Real Estate SRL; Constantin Scarlat și Gheorghe Văsîi, ambii reprezentanți ai SC Girexim Universal SA și SC CNCD SA. Potrivit DNA, în "strategia de dezvoltare durabilă a serviciului de transport public local de călători în municipiul Pitești", care răspundea unui interes public, era prevăzut ca Publitrans 2000 să înlocuiască parcul auto cu 80 de autobuze noi, achiziționate de Consiliul Local Pitești prin alocare de fonduri. Prevalându-se de această nevoie socială, primarul Tudor Pendiuc ar fi făcut demersuri astfel încât, cu încălcarea prevederilor legale, să fie încheiat, executat și prelungit un contract de asociere în participațiune între Publitrans 2000 SA și societățile private CNCD SA și Girexim Universal SA, prin care bugetul local ar fi fost prejudiciat cu peste 5 milioane de euro (23.013.099 lei), în folosul ultimelor două societăți menționate.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea