Mai e mult de așteptat! Podul de la Poiana Lacului ar putea fi realizat abia la sfârșitul anului 2024

 

# S-au împlinit 9 ani de când podul a fost distrus de inundații

Podul de peste Valea Răchita, din comuna Poiana Lacului, a fost distrus în urma inundațiilor din luna mai 2014. Au trecut de atunci NOUĂ ani, iar vechiul pod arată la fel ca atunci, deși se află pe un DRUM NAȚIONAL. Nu s-a realizat absolut nimic! Tot din 2014 circulația se realizează în zonă, pe o singură bandă, pe un pod metalic care ar trebui să fie provizoriu.

În data de 28 mai 2014, pe DN 67B, care face legătura între Piteşti şi Drăgăşani, structura de rezistenţă a podului peste pârâul Teleormănel a cedat, acesta devenind impracticabil. A trebuit să treacă câteva luni și să se organizeze un protest pentru a fi găsită o soluție de avarie, iar oamenii să nu mai ocolească 30 de kilometri.

 

Abia după ce locuitorii au reclădit podul din… hârtii, în semn de protest, au apărut și măsurile din partea autorităților statului, care au montat un pod metalic provizoriu, paralel cu amplasamentul podului distrus de inundații. Deși era unul provizoriu, iată că au trecut nouă ani și tot pe acesta se circulă și în prezent.

 

Sfârșitul anului 2024 - cel mai optimist termen pentru realizarea podului

La începutul anului 2023, Consiliul Judeţean Argeş a anunţat că „s-a semnat contractul de proiectare” pentru noul pod. De atunci au mai trecut 6 luni și aflăm de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova că proiectul este încă în derulare. De asemenea, mai aflăm că s-au făcut demersuri pentru demararea procedurii de achizitie publică, iar durata execuției este estimată la un an. Dacă lucrarea va fi atribuită unui constructor până la sfârșitul acestui an și ținând cont că execuția durează 12 luni, atunci putem spune că podul ar putea fi gata la sfârșitul anului 2024. Și asta ar fi cel mai optimist termen!

„În prezent, DRDP Craiova derulează contractul de «Prestări Servicii de proiectare reactualizare proiect tehnic conform expertizei tehnice actualizate, Detalii de execuție, Asistență tehnică la obiectivul: Pod pe DN 67B km 175+822 Poiana Lacului»”. De asemenea, menționăm că CNAIR, prin DRDP Craiova, a efectuat demersuri pentru demararea procedurii de achiziție publică pentru execuția de lucrări pentru obiectivul «Pod pe DN67B km 175+822 Poiana Lacului», durata estimată a execuției lucrărilor fiind de 12 luni”, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

DN 67B este unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din Argeș

DN 67B Scoarța –Pitești, în lungime totală de 189,2 km, leagă municipiile Târgu Jiu, Drăgășani și Pitești, traversând mai multe unități administrativ teritoriale din județele Gorj, Vâlcea Olt și Argeș. Drumul se află într-o stare dezastruoasă, în județul Argeș benzile de mers fiind despărțite prin crăpături. DN 67B face parte încă din 2010 dintr-un „amplu program de modernizare”, pe aproape întreaga sa lungime. Proiectul a fost atribuit asociației Strabag AG (lider de asociere) – SC Strabag SRL – SC Delta ACM 93 SRL – SC C&I Euroconstruct SRL. În 2010 a fost emis ordinul de începere pentru servicii de proiectare expertiză tehnic și proiect tehnic, dar în cele din urmă contractul a fost suspendat.

„Din cauza diverselor probleme contractuale ivite atât din lipsa alocării fondurilor pentru derularea contractului, cât și din faptul ca executantul nu a obținut toate avizele/acordurile și nu a depus documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire (fără de care nu se poate ajunge la stadiul de a emite ordin de începere pentru execuție lucrări), contractul a fost suspendat”, informează CNAIR.

Proiectul a fost sortit eșecului, fiind blocat acum în instanțe.

„În anul 2019, CNAIR a Încheiat cu SC ROYAL CDV SRL un contract de Servicii de Expertiză tehnică pentru obiectivul „Modernizare DN 67B Scoarța – Pitești km 0+000 – km 188+200”, expertizele tehnice elaborate stabilind soluții de remediere a defectelor/degradărilor identificate în teren. Expertizele tehnice au fost înaintate antreprenorului (DELTA ACM – noul lider de asociere conform act aditional 4/2017), cu solicitarea de a reactualiza proiectul tehnic. CNAIR a solicitat revizuirea proiectului tehnic în conformitate cu Expertizele tehnice actualizate, conform clauze contractuale, referindu-se la obligația contractuala pe care SC DELTA ACM SRL o avea, respectiv să predea un proiect tehnic complet, inclusiv avize/acorduri și documentații tehnice pentru obținere Autorizații de Construire.

Din cauza faptului că antreprenorul nu a dat curs solicitarilor CNAIR de a înainta Proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractul a fost reziliat în luna iulie 2021. SC DELTA ACM SRL a inițiat un process prin care contestă rezilierea contractului.”, se arată într-o informare emisă de CNAIR.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea