Contractul pentru reabilitarea Drumului Național Scoarța - Pitești, anulat după 13 ani

 

# Se va scoate, din nou, la licitație proiectul de modernizare a DN 67 B

A fost reziliat, în sfârșit, contractul pentru modernizarea Drumului Național 67B Scoarța – Pitești. Lucrările la drumul de 188 km, care traversează județele Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș, ar fi trebuit să înceapă în urmă cu 13 ani, dar au fost abandonate de constructor. Istoricul reabilitării drumului începe pe 19 mai 2010, când Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a semnat un contract de lucrări în valoare de 460.844.926,02 lei cu asociația Strabag AG - SC Strabag SRL - SC Delta ACM 93 SRL- SC C&I Euroconstruct SRL. De atunci contractul a fost blocat, iar oamenii au avut de suferit pentru că drumul s-a distrus de la an la an, fără a se interveni.

 

Săptămâna trecută, DRDP Craiova a reușit, după ani de luptă în instanță, să câștige definitiv procesul pentru rezilierea contractului de reabilitare a DN 67B. Acum administratorul drumului poate să înceapă licitațiile pentru reabilitare.

 

„După 13 ani de la câștigarea contractului, timp în care nu s-a întâmplat nimic pe acest drum, nici măcar proiectul tehnic de execuție nu a fost întocmit, și după mai multe încercări de reziliere, DRDP Craiova a câștigat definitiv procesul ce permite rezilierea acestui contract. A fost un proces dificil, cu multe termene, dar juriștii noștri au reușit performanța de a învinge avocații constructorilor, avocați specializați în astfel de litigii”, transmis Călin Cosmin, directorul regional al DRDP Craiova.

De data aceasta, autoritățile se pare că au învățat din greșelile trecutului și doresc să opteze pentru împărțirea drumului de 188 km în mai multe tronsoane și scoaterea acestora la licitație separat.

„Avem pregătită documentația să lansăm în licitație actualizarea documentației tehnice , în baza expertizei realizate de CNAIR, urmând să lansăm în licitație proiectare+execuție. Pentru a preveni o nouă blocare a acestui proiect, vom propune ca cei 188 de km să fie împărțiți în mai multe loturi", a mai adăugat Călin Cosmin.

Odiseea reparării Drumului Național 67B s-a terminat la Curtea de Apel București, instanță care a respins, pe 14 noiembrie, apelurile firmelor ca nefondate și i-a dat câștig de cauză CNAIR, prin DRDP Craiova.

Drumul pentru care opt primari au depus o petiție

Pe acest drum nu s-a mai intervenit cu anii, astfel că, în mai 2021, mai mulți primari din Olt și Argeș au semnat o și au transmis-o către DRDP Craiova, cerând intervenții de urgență, pentru că deja nu se mai putea circula.

„Este un drum carea arată destul de rău, știm acest lucru, dar din păcate noi nu am putut face lucrări majore de investiții pe acest sector de drum pentru că aveam un contract semnat cu acea firmă. Din păcate consorțiul nu a înțeles că este mai bine să rezilieze, să renunțe la acest contract, sau să-l facă, au preferat să tărăgăneze un timp destul de mult, vorbim de 13 ani. (...) Sunt drumuri, sunt sate care fac legătura cu orașele prin acest drum, oameni care fac naveta, copii care merg la școală și deja siguranța, în foarte multe puncte, era pusă în pericol. Noi am mai făcut anumite lucrări, prin secțiile de producție, lucrări de punere în siguranță”, a precizat Cristian Tudor, purtătorul de cuvânt al DRDP Craiova, pentru ziarul Adevărul.

DN 67B leagă municipiile Târgu Jiu, Drăgășani și Pitești, traversând 20 de unități administrativ teritoriale (un municipiu, un oraș și 18 comune) din județele Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș. Drumul pornește din comuna Scoarța, de lângă municipiul Târgu Jiu, și se termină la intrarea în municipiul Pitești.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea