Închirierea parcărilor din Pitești, un proiect sortit eşecului

# Regulamentul de închiriere, prezentat ca o soluţie la rezolvarea problemei locurilor de parcare este contestat până şi de asociaţiile de proprietari. Amânat de mai multe ori din cauza polemicilor iscate pe marginea sa, proiectul privind închirierea locurilor de parcare, deşi gândit după un model care în câteva oraşe funcţionează, nu-şi găseşte aplicabilitate la Piteşti. De ce? Pentru că, la noi, numărul locurilor de parcare este cu mult mai mic decât necesarul. Autorităţile locale îl văd totuşi ca o soluţie în buna gestionare a locurilor de parcare şi sunt hotărâte să treacă la implementarea lui.
După ce, în urmă cu mai bine de un an, municipalitatea l-a prezentat ca pe o revelaţie în rezolvarea problemelor legate de parcări, proiectul privind închirierea locurilor de parcare a fost supus dezbaterii publice prin postarea sa pe site-ul Primăriei Municipiului Piteşti.
Celor interesaţi li s-au adus la cunoştinţă condiţiile de organizare, utilizare şi exploatare a spaţiilor destinate parcării autovehiculelor, de pe terenurile aparţinând domeniului public.
"Prin exploatarea parcajelor de reşedinţă se înţelege activitatea de a pune parcajul la dispoziţia utilizatorilor în vederea parcării autovehiculelor şi de a obţine venituri din această activitate prin încasarea de tarife în conformitate cu dispoziţiile legale. În parcările de reşedinţă se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament deţinut în proprietate, la tariful stabilit prin H.C.L. sau la tariful licitat, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate pe domeniul public, în limita locurilor disponibile spre închiriere", li se explică piteştenilor în respectivul regulament. 
O idee care, la prima vedere, multora li s-a părut strălucită, mai ales după ce ani de zile s-au ciondănit cu vecinii pe cele câteva spaţii de parcare din faţa blocului. Oamenii au acceptat repede ideea de a plăti o anumită sumă în schimbul căreia să li se asigure liniştea că vor dispune de propriul loc de parcare la orice oră din zi sau din noapte.
Tarifele propuse (dacă ar fi şi cele la care se vor închiria spaţiile) ar fi rezonabile: 120 lei/an în zona A (zona centrală) şi, respectiv 100 lei/an în zona B (cartierele  Negru Vodă,  Prundu,  Calea Bucuresti, Tudor Vladimirescu, Calea Câmpulung, Trivale,  Găvana,  Craiovei, Măraşeşti, Banat, Traian, Războieni).
Potrivit aceluiaşi regulament, pensionarii posesori de autovehicule, cu o pensie medie (soț + soție) sub salariul minim pe economie, beneficiază de o reducere cu 50% a tarifului de parcare aprobat de Consiliul Local iar persoanele cu handicap, veteranii de razboi, deportaţii politic  şi membrii Asociatiei Foştilor Deţinuti Politici din România beneficiază de gratuitate.

Cum totul suna la început atât de bine, locatarii au început să metabolizeze iluzii

De mai bine de un an, la nivelul asociaţiilor de poprietari se fac, desfac şi refac liste peste liste cu locurile revendicate de posesorii de vehicule. Numai că peste tot rezultatele au dat cu virgulă... zero virgulă... pentru că-n majoritatea covârşitoare a cazurilor, numărul maşinilor depăşeşte cu mult numărul locurilor disponibile, chiar daca numarul acstora din urmă a mai crescut.

Confruntaţi cu o avalanşă de încăierări între vecini, administratorii  s-au întors la regulament.

"În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numarul de locuri amenajate în parcarea de reşedinţă, atribuirea se va face prin licitaţie publică în conformitate cu H.G 955/2004. Tariful de bază stabilit prin H.C.L. reprezintă preţul de pornire al licitaţiei.", vine cu lămuriri regulamentul.
Care-va-să-zică cei 100-120 de lei anual sunt doar preţurile de pornire ale unor licitaţii la care va câştiga, evident, cine dă mai mult. Cei rămaşi pe dinafară, care până acum  parcau, după noroc, mai aproape sau mai departe de bloc, nu vor mai avea unde să-şi lase maşinile nici chiar atunci când parcările adjudecate de vecinii lor mai înstăriţi vor fi goale, pentru că, potrivit aceluiaşi regulament, ocuparea unui loc în parcarea de reşedinţă fără deţinerea abonamentului pentru locul respectiv, atribuit conform prevederilor regulamentului, se sancţionează cu amendă cuprinsă între 400 lei – 600 lei.
Conducerea  Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari şi locatari din Argeş (FAPLA). spune că regulamentul propus de municipalitate are unele hibe şi că ar cam fi nevoie de modificarea proiectului.
“Considerăm că nu trebuie scoase la închiriere acele parcări în care numărul solicitărilor este mai mare decât numărul locurilor cu această destinaţie şi în niciun caz nu trebuie sa se organizeze licitaţii pentru închirierea acestor locuri, pentru că n-ar fi nici legal, nici moral şi nici normal. Altfel, vor câştiga cei care au de unde să plătească mai mult, în timp ce ceilalţi se vor trezi ca nu mai aunicio şansă să-şi parcheze maşinile lângă bloc“, spune Constantin  Băjenaru, preşedintele FAPLA.
Cu sau fără luarea în calcul a acestor sugestii,  Municipalitatea va începe, cel mai probabil în toamna acestui an, închirierea parcărilor pentru că proiectul, deşi îi va înverşuna şi mai tare pe locatari, va aduce ceva bani la bugetul de local.
Cristina Stancu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea