Maşinile parcate neregulamentar, ridicate selectiv
Luni, 10 Septembrie 2012 12:27
# Din patru maşini parcate aiurea în aceeaşi zonă, doar una dispare. Cea mai scumpă! Vigilenţa Poliţiei Locale a crescut din 3 septembrie, dată de la care a fost reluată activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. Poliţiştii locali stau cu ochii pe zonele deficitare la capitolul parcări, unde întotdeauna se găsesc şoferi disperaţi care să-şi lase maşinile şi pe locurile nemarcate. Nu toţi sunt însă pasibili de amendă!
Parcarea Muntenia, ora 14.40, miercuri, 5 septembrie 2012. Una din cele patru maşini parcate neregulamentar în apropiere de terasa KFC e ridicată de
echipajul CNCD sosit la faţa locului, totul sub vigilenta supraveghere a poliţiştilor locali care fotografiază de zor operaţiunea şi completează documentele constatatoare.
Povestea se întâmplă la două zile de la reluarea operaţiunilor de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar, după întreruperi şi reveniri care i-au făcut pe piteşteni să nu mai ştie când şi pe unde mai au voie să parcheze.
Vehiculul lustruit (cel mai cel din cele patru!) e cocoţat şi fixat cu atenţie pe utilajul firmei prestatoare. Platforma mobilă porneşte încet spre zona de depozitare a maşinilor ridicate de pe strada Depozitelor. În spatele său, la nici zece metri, al doilea utilaj al aceleiaşi firme îl urmează pe primul fără să fi ridicat la rândul său vreunul dintre celelalte vehicule parcate la fel de… aiurea. La câteva minute, în zonă îşi fac apariţia şi proprietarii maşinilor care au scăpat de ochiul ager al echipajelor aflate în misiune şi răsuflă uşuraţi după ce-şi recuperează autoturismele lăsate în zonă.
“N-ar fi parcat omu’ regulamentar dacă erau locuri destule? Dar nu sunt! Eu am dat două ture prin parcarea asta şi n-am avut unde s-o las, d-aia am parcat lângă taxiuri! Când or fi destule locuri de parcare în Piteşti, atunci să ridice maşini!”, explică, solidar cu şoferul ghinionist, unul dintre cei care au scăpat cu maşina neridicată.
Chestiune de noroc… sau de marcă
Pe ce criterii şi-au făcut datoria echipele CNCD, e greu de spus, mai ales că toate cele patru maşini obturau cam în aceeaşi măsură traficul rutier în zonă. În afara faptului că vehiculul ridicat părea, de departe, cel mai scump dintre toate cele patru parcate neregulamentar, alte condiţii de selecţie n-au prea reuşit să iasă în evidenţă. Poate doar norocul proprietarului şi discernământul echipei firmei prestatoare. Dar cum criteriile sunt neclare, nu e cazul să mizaţi nici pe marca maşinii, nici pe noroc şi nici pe indulgenţa operatorului. “În zonă există două plăcuţe adiţionale prin care şoferii sunt avertizaţi că în locurile respective parcarea este interzisă! În trei zile, din această parcare am ridicat 11 maşini”, explică Bogdan Aristănţoiu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Piteşti.
Ce zone sunt vizate?
Şoferii care riscă să nu-şi mai găsească maşinile unde le-au lăsat sunt cei care parchează în staţiile de autobuz sau în cele de taxi, pe spaţiile verzi ale domeniului public, în imediata vecinătate a trecerilor de pietoni, în intersecţii şi în zonele în care sunt montate plăcuţe adiţionale referitoare la ridicarea vehiculelor ori indicatoare care avertizează că staţionarea este interzisă.
Cât te costă să-ţi recuperezi maşina?
Dacă ai “şansa” să apari la faţa locului în timpul operaţiunii de ridicare, dar înainte ca maşina să fie pusă pe platformă, plăteşti doar o taxă de 100 de lei. Altfel, ai de achitat firmei prestatoare 300 de lei, taxă care include ridicarea şi transportul.
Dacă nu-ţi recuperezi maşina în aceeaşi zi, vei mai avea de suportat şi taxa de depozitare care este de 150 de lei pentru fiecare din zilele în care maşina ta a stat în spaţiile CNCD.
Şi cheltuielile nu se opresc aici, pentru că mai ai de plătit şi o amendă cuprinsă între 140 şi 350 de lei, cu posibilitatea de a achita, în 48 de ore, doar jumătate din sancţiune. Mai mult, te alegi şi cu 3 puncte de penalizare.
Alba-neagra cu ridicarea
La Piteşti, ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar a fost reluată săptămâna trecută după o pauză mai lungă în care această operaţiune a fost regândită. Demersul fusese precedat de o altă sistare urmată de… reluarea procedurilor. Un fel de alba-neagra în care nu mai ştii pe unde ai sau nu voie să parchezi.
Cert e că precedenta suceală venise după o decizie a Senatului conform căreia maşinile nu mai pot fi ridicate decât dacă reprezintă un obstacol pentru circulaţie, obturează traficul rutier sau accesul în instituţiile publice. Autorităţile locale au meditat asupra deciziei şi au ajuns la concluzia că nu toate locurile de unde se ridicau maşini încurcau circulaţia şi că anumite zone ar fi putut fi scoase de pe listă. Zis şi făcut, căci mai bine mai târziu decât niciodată! Asta după ce sute de şoferi au scos bani buni din buzunar ca să-şi plătească amenzile şi taxele pentru recuperarea maşinilor. Una peste alta, în noua etapă s-a intrat cu ceva mai puţine zone sensibile care pot fi identificate doar după indicatoarele actualizate.
Cristina Stancu