Dacia – doar locul al șaselea în topul celor mai puternice branduri românești
Luni, 15 Septembrie 2014 00:00
# Uzinele de la Mioveni sunt depășite de… Dero. În ceafă le răsuflă chiloții Jolidon, semn că la partea de marketing mai e mult de muncă.
Borsec, Dero, Gerovital, Dorna și Arctic ocupă primele cinci poziții în topul celor mai puternice 100 de branduri românești, potrivit unui top realizat de revista Biz, pe baza unui studiu al companiei de cercetare Unlock Market Research.
Cele cinci branduri sunt urmate în top 10 de Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec și Petrom.
Clasamentul continuă cu Jolidon, Poiana, Fares, Rom, eMag, Bucovina, Mobexpert, Doina, Joe și Triumf.
Studiul a fost realizat în baza a 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, în rândul populației cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani.
Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a patru indicatori, respectiv investiția de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.
Uzinele de la Mioveni, după cum se vede, au fost devansate de două mărci de apă, Borsec și Dorna, de cosmeticele Gerovital, dar și de detergentul Dero. În urmă, cosmeticele Elmipant, ciocolata Poiana și chiloții Jolidon. Sem că partea de marketing, cel puțin în zona de piață internă, e departe de a străluci. Se recomandă o clătire a acesteia cu Dero, apoi limpezirea cu Dorna și Borsec. După care, reîntinerirea acesteia cu Gerovital. Asta pentru a nu ajunge în zona… concurenților din categoria lenjeriei intime… A.S.