Prefectul Mihai Oprescu: ”Marea problemă a judeţului Argeş a fost problema fondului funciar”

# Mihai Oprescu: ”Mi-am exprimat, recent, nemulţumirea faţă de C.E.Z., principalul furnizor de energie electrică pentru operatorii casnici din judeţul Argeş.”

Pe data de 27 martie 2014,  Mihai Oprescu a fost învestit în funcţia de prefect al judeţului Argeş. Mihai Oprescu este al 15-lea prefect de după Revoluţie şi al treilea care provine din conducerea ITM (Ciprian Berevoianu şi Cristian Soare fiind ceilalţi doi).
Născut în 10.08.1979, Mihai Oprescu a avut o activitate profesională bogată, pusă în slujba administraţiei publice locale. Astfel, în perioada martie 2008 – septembrie

2008, a ocupat funcţia de director executiv adjunct MPM (Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Argeş), urmând ca în perioada noiembrie 2008- mai 2009 să ocupe funcţia de director executiv al acestei instituţii. În perioada iunie 2012 – august 2012, Mihai Oprescu a fost consilier local în cadrul Consiliului Local al municipiului Piteşti. Între octombrie 2010 – august 2012, Mihai Oprescu a fost director Resurse Umane, Juridic, Prevenire şi Protecţie la SC Salpitflor S.A. Primăria Piteşti; din august 2012 şi până în martie 2014, Mihai Oprescu a ocupat funcţia de Inspector-şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeş. Din februarie 2012 până în prezent, Mihai Oprescu este lector univ.dr. la Universitatea Brâncoveanu din Piteşti.
La început de an 2016 şi după aproximativ doi ani de mandat, prefectul Mihai Oprescu a acordat săptămânalului nostru un interviu în care vorbeşte despre proiectele sale şi despre provocările pe care le-a întâmpinat în această perioadă.

”Prioritatea mea în activitatea mea de prefect al judeţului Argeş a fost să am o apropiere faţă de mediul civic şi al organizaţiilor nonguvernamentale din judeţul Argeş”

# De când aţi preluat mandatul de prefect, care au fost priorităţile dumneavoastră ca reprezentant al Guvernului la nivelul judeţului?
- Am încercat să am o apropiere faţă de mediul civic şi al organizaţiilor nonguvernamentale din judeţul Argeş. Poate că faptul că proveneam dintr-o instituţie care a conlucrat de-a lungul timpului cu aceste organisme, m-a ajutat şi m-a sprijinit în acest demers. De asemenea, am avut ca prioritate instaurarea cadrului legislativ, de legalitate, în tot ceea ce înseamnă actele şi documentele pe care instituţie noastră le emite sau le transmite mai departe. De asemenea, am încercat să asigur colegilor din administraţie un suport pe care eu îl consider că a fost reciproc şi permanent.
# Care a fost cel mai important obiectiv pe care l-aţi urmărit până acum în activitatea pe care aţi avut-o la conducerea instituţiei Prefecturii Argeş?
- În primul rând, am acţionat în vederea întăririi rolului instituţiei Prefecturii în Argeş, a vizibilităţii şi a modului în care se poate manifesta ca instituţie reprezentativă a judeţului, atât pe plan naţional, cât şi pe plan local.
# Dacă ne puteţi prezenta un scurt bilanţ cu realizările pe care le-a avut instituţia pe care o conduceţi, în anul 2015?
- Despre bilanţuri mie mi-ar plăcea să discute oamenii care au lucrat cu mine. Pot să spun că s-au gestionat situaţii de urgenţă deosebit de sensibile. Au fost evenimente care puteau să afecteze în mod negativ bunul mers al lucrurilor în judeţul Argeş, dar pe care, cu ajutorul echipei, al colaboratorilor şi prin intervenţia unor instituţii deconcentrate ale judeţului Argeş, am reuşit să le depăşim, spun eu, fără a afecta viaţa cetăţenilor judeţului nostru.

”Marea problemă a judeţului Argeş a fost problema fondului funciar”

# În general, ce necazuri au cetăţenii care se prezintă la audienţe?
- Marea problemă a judeţului Argeş a fost problema fondului funciar. Tocmai de aceea am încercat foarte mult Comisia Judeţeană de Fond Funciar să aibă un regulament şi am impus crearea acestui regulament conform avizelor Ministerului de Interne şi ale Autorităţii Naţionale de Restituire a Proprietăţilor (ANRP). Cred că este un regulament perfectibil  şi totodată un bun pas de plecare pentru normalizarea şi legalizarea situaţiei funciare la nivel de judeţ.
# Cum gestionează Prefectura Argeş problemele legate de deszăpezirea judeţului?
- În momentul în care am observat că sunt anumite inadvertenţe în ceea ce priveşte modalitatea de deszăpezire s-au acordat şi sancţiuni, dar eu cred că în mare parte, aşa cum aţi observat şi dumneavoastră şi probabil şi cititorii săptămânalului dumneavoastră, pe drumurile judeţene şi pe drumurile naţionale s-a circulat în condiţii de iarnă, însă în condiţii bune.

”Mi-am exprimat, recent,  nemulţumirea faţă de C.E.Z., principalul furnizor de energie electrică pentru operatorii casnici din judeţul Argeş”

# De ce au fost atât de multe avarii la reţelele electrice în acestă perioadă în judeţul Argeş şi care au fost măsurile luate pentru a remedia această problemă?
- Este o problemă şi o nemulţumire pe care mi-am afirmat-o faţă de principalul operator (C.E.Z.), din cauza faptului că eu am considerat că este bine ca atenţia sporită la nivelul administraţiei locale să fie coroborată cu o bună conlucrare şi o bună comunicare. Din păcate numărul acela funcţional, operaţional către C.E.Z., este un număr care este accesat foarte greu. Sunt probleme probabil şi de investiţie; oricum în şedinţa pe care am programat-o pentru această săptămână cu reprezentanţii C.E.Z., voi avea o clarificare cu dânşii şi vom vedea ce soluţii alternative putem găsi.
# Având în vedere că Prefectul este reprezentantul Guvernului şi al Ministerului Afacerilor Interne în teritoriu, având obligaţia de a realiza acţiunile necesare organizării şi desfăşurării alegerilor locale şi a celor parlamentare care vor avea loc în acest an, care sunt cele mai importante provocări la care va trebui să faceţi faţă în acest sens?
- Este un an electoral foarte intens, dar nu ne facem îngrijorări mai mari decât ar trebui, fiindcă am gestionat tururi de scrutin foarte grele. Vă dau un singur exemplu: în primavara anului 2014 a fost turul electoral cu cele mai multe secţii de votare din istoria judeţului Argeş, şi anume 1036 de secţii de votare, ceea ce reprezintă un record. Au fost practic suprapuse alegerile parlamentare cu alegerile locale de la Consiliul Judeţean. Eu cred că alături de echipa pe care o conduc şi, bineînţeles, cu sprijinul şi cu ajutorul Ministerului Afacerilor Interne, suntem pregătiţi să asigurăm desfăşurarea alegerilor locale şi parlamentare în condiţii de legalitate şi fără incidente la nivelul judeţului Argeş.
# Consideraţi că cetăţenii argeşeni au o percepţie clară şi corectă asupra a ceea ce înseamnă instituţia Prefectului?
- În mare parte, din toate estimările şi verificările pe care le-am făcut şi noi, şi pe care le face şi mediul public şi mediul instituţiilor sociologice interesate, cred că dobândim o mai multă încredere în ochii argeşenilor şi acest lucru nu poate decât să mă bucure. Este adevărat că trebuie făcuţi mulţi paşi pentru a ajunge acolo unde ne dorim cu toţii: şi anume Prefectura să fie o instituţie de prim rang şi de primă importanţă şi o instituţie care nu doar se apleacă spre problemele argeşenilor, dar şi o instituţie care reuşeşte să găsească soluţii optime de rezolvare a acestora.
# Faţă de prefecţii care s-au succedat la conducerea Prefecturii Argeş, consideraţi că aţi adus ceva nou?
- Nu-mi place să compar anumite etape sau perioade din mandatul meu cu cele ale altor prefecţi. Aş vrea să cred că am adus un plus, dar acest plus aş vrea să cred că-l observaţi dumneavoastră şi cetăţenii judeţului Argeş.
Interviu realizat de Sabina DIACENCO

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea