La ședința dezbaterii bugetului CJ Argeș, opoziția a lipsit din nou
Luni, 01 Februarie 2016 13:46
# Ca și la Primăria Pitești, Mircea Andrei a fost singurul ”cu voce”
Ședință, fără istoric, pentru dezbaterea bugetului Consiliului Județean Argeș. Pentru că, în timpul laborioasei expuneri făcute de președintele Tecău, atât puterea cât și opoziția au dormit liniștite. Cu mici excepții, desigur, altfel am fi adormit și noi, cei din presă.
Florin Tecău, printre rânduri, a știu să se ”vândă” bine. ”Suntem singurul județ din România care a reușit să redeschidă toate spitalele închise de guvernul Boc” – ne-a
dezvăluit acesta, atunci când a venit vorba de finanțarea instituțiilor medicale. Spitalul Domnești este în fază avansată de reabilitare, acesta fiind ultimul din lista neagră de acum câțiva ani. Deasemenea, președintele CJ nu a uitat să menționeze și proiectul finalizat cu succes ”Managementul integrat al deșeurilor”, susținând că ”Argeșul este singurul județ în care s-a reușit finalizarea giganticului proiect.”
Opoziția tăcută, opoziția de bun simț și opoziția reală
La capitolul ”opoziția tăcută” îl încadrăm cu succes, așa cum facem deja de un timp, pe copreședintele PNL, Dănuț Bica. Acesta a spus ceva, nimeni nu a auzit ce, oricum niemni nu și-a imaginat că este o critică. Tăcut, chiar dacă a vorbit, Dănuț Bica a bifat, acolo, o luare de cuvânt. Cu ochii pe ceas, probabil fiind fugit de la serviciu... La ”opoziția de bun simț”, desigur, Marius Dorel Postelnicescu. Acesta a întrebat ce se întâmplă cu Vila Florica și cu alte câteva chestii care, oricum, nu prea aveau legătură cu bugetul. Elegant, cu preocupări de studiu al istoriei, Marius Postelnicescu parcă ar merita o soartă mai bună, parcă ar fi în stare să atace mai adânc. Nu și dacă ești, așa cum este chiar domnia sa, cumva, pe ștatul de plată al puterii...
Opoziția reală. Din nou, Mircea Andrei a reușit să se individualizeze ca fiind singura persoană capabilă, din ascul de dreapta, să ridice vocea. Nu a fost nevoie să ridice vocea, însă a ridicat câteva probleme reale. Președintele Tecău l-a ascultat cu atenție, și chiar i-a vorbit cu ”dumneavoastră” (chestie rar folosită de profesorul bun Tecău, care însă, ca pedagog, e puțin corjent) – semn că îl are în atenție. După care a reușit să nu îi răspundă la problemele ridicate. Ședința s-a terminat după un timp, toți cei de față fiind de acord, în gândul lor, că au asistat la ceva tâmp. Ei, după un timp intervine obișnuința. Și după un tâmp..
Declarații Mircea Andrei:
”Nu am putut să compar bugetul pe 1016 cu nimic pentru că nu am găsit pe site-ul CJ bugetele vechi, dar la nivelul anilor 2012-2013 ştiu cu siguranţă că se înscriau pe această sursă de finanţare aproximativ 78 de comune, şi astăzi regăsim 31 în anexe. Întrebarea era ce s-a întâmplat cu celelalte. Au fost finalizate că regăsim doar jumătate, s-au terminat? Guvernul a mai sprijinit judeţul Argeş pentru această diferenţă de aproape cincizeci? Pentru că, dacă Guvernul nu a sprijinit această sursă, avem o problemă majoră cu Guvernul. De asemenea aş vrea să punctez faptul că aceste investiţii se deteriorează sub ochii primarilor la acest moment. Tot primarul care este lungit cu banii se uită că după ce a terminat cu chiu cu vai investiţia trebuie să se apuce să o şi repare eventual. Vreau să trag un semnal de alarmă vis -a -vis de atitudinea Guvernului faţă de judeţul Argeş şi faţă de nevoile comunităţilor pentru că nu este normal să investim aiurea nişte bani şi să nu ţinem cont de doleanţele primarilor care sunt reprezentanţii cetăţenilor. Aici, indiferent de culoarea politică, se poate lua atitudine, nu mai trebuie să stăm cu mâna întinsă la Bucureşti, ci să le spunem răspicat nevoile noastre. Cred, sincer, că astfel de măsuri cum este ordonanţa 28 trebuie exploatate la maximum, mai ales că Uniunea Europeană de cealaltă parte ne ameninţă cu infringementul dacă în doi ani de aici încolo nu am rezolvat problema cu apa şi canalizarea, deci cu minimul de civilizaţie în ţară noastră. Aş face un apel la unitate politică în ce priveşte nevoile administrative stringente ale judeţului, nu poţi vorbi de o dezvoltare unitară dacă nu aplici pentru toate localităţile pe o ordonanţă cum este această în detrimentul altor judeţe cu putere politică majoră la vârful partidelor de la Bucureşti. Este profund incorect şi neproductiv. România nu trebuie să se dezvolte în funcţie de politicieni şi interesele lor ci în funcţie de cetăţeni şi nevoile comunităţilor. Nu ar strica nici un memorandum depus la Guvern şi la Ministerele de Resort pe această temă iar Partidul pentru Argeş şi Muscel ia în seamă această modalitate de atragere a atenţiei Bucureştiului, din nou, către judeţul Argeş care până una alta asigură 3-4 la sută din Produsul Intern Brut al României.”
”Nu am regăsit în buget diferenţa de patru la sută la TVA. Unde se duce? Pentru că vorbim de aproximativ un milion de euro. La un buget de 76 de milioane de euro această diferenţă însumează patru la sută adică aproximativ un milion de euro care ar putea rezolva problema câtorva investiţii mari din bugetul acesta.”
”Cele trei proiecte pe care le-aţi încurcat cu Izvoru, slavă domnului că nenea le-a terminat cu regia de drumuri, cel de la Izvoru -graniţa cu Teleorman, care era finanţat pe fonduri europene- şi nefinalizarea lui în termen duce la mutarea de cheltuieli pentru 2,5 kilometri pe fondurile Consiliului Judeţean.”
”Ştiu că un Consiliu Judeţean poate fi un actor economic pe piaţa comercială adică are dreptul la investiţie proprie, aici nu mă refer la drumuri, aţi utilizat anul ăsta o rezervă de 5.550 mii lei. I-aţi dus în rezervă din excedent. De ce nu-i investiţi, avem campanie electorală, în regulă, dar nu cred că ne costă două trei urne 600 de mii de euro. Sunt multe Consilii Judeţene care au investit banii proprii şi au creat surse de profit permanente, există un risc că dacă comercial ai investit prost, răspunzi ca şi CJ, dar Consiliul este compus din oameni hotărâţi care trebuie să aibă curaj să fie sprijiniţi de toată lumea şi facem protocol să nu ne criticăm pe această temă. Investitim 500 de mii de euro în afacerea asta ca o soluţie de dezvoltare, de creare de locuri de muncă şi de a a duce profit pentru acest judeţ. Poate fi o soluţie, repet, aplicată cu succes de alte consilii judeţene care au creat sute de locuri de muncă şi au adus profit instituției semnificativ.”
”Altfel mă uit pe buget şi înţeleg că este un buget în regulă, că astea sunt criteriile după care legea ne lasă să împărţim banii. Dar nu duce nicăieri, adică vom supravieţui în fiecare an, vom mai termină un drum şi în spate se vor strică două oricât de mult l-aţi îngustă...