Alarmant! 73% din mașinile importate în ultimii doi ani sunt inferioare normei Euro 4

# Un argeșean propune: „Țările de unde vin rablele ar trebui să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație”

Preşedintele ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) şi expert în industria auto, Gabriel Sicoe, trage un nou semnal de alarmă, semnal ce vine după eșecul Guvernului de a stabili  o nouă taxă de poluare auto. Acesta a arătat, recent, că parcul auto național a ajuns la peste 8,1 milioane vehicule, cu trei milioane mai multe decât acum zece ani. Creșterea a fost super-puternică în ultimii doi ani, când au intrat în țară un milion de mașini SH.

73% din mașinile importate în ultimii doi ani sunt inferioare normei Euro 4

Dintre cele un milion de mașini SH intrate după scoaterea timbrului de mediu, 79% sunt mai vechi de opt ani și 73% sunt inferioare normei Euro 4. Șapte din zece sunt diesel, iar raportul mașini noi vs SH este de unu la patru. ACAROM spune că ”importul neîngrădit” de mașini SH vechi din ultimii doi ani a anihilat efectele de aplicare a opt ani de program Rabla.
Asociația spune că ”este rațional ca statele de origine a rablelor să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație.”
Măsurile de taxare la înmatriculare pe criterii de emisii (CO2 și noxe reșapate), anulate de justiția comunitară, au ”compromis ideea de taxare auto”, mai spune asociația. Ea adaugă că importul de mașini second-hand vechi ”înseamnă aducerea în țară de surse de poluare nocive sub acoperirea formală a liberei circulații a mărfurilor”.
În acest context, ACAROM spune că se impune o reconsiderare a cadrului reglementar comunitar aplicabil comerțului cu mașini second-hand.
Gabriel Sicoe îi succedă, la șefia ACAROM, lui Constantin Stroe. În cadrul adunării generale care a avut loc pe 22 martie 2017, reprezentanţii celor 156 de membri: cei doi constructori de autoturisme, Renault-Dacia şi Ford România, fabricanţi de componente auto, companii de cercetare-dezvoltare, universităţi tehnice şi alţi furnizori de servicii auto din toată ţară, au validat propunerea ca domnul Gabriel Sicoe să preia pentru următorii trei ani responsabilitatea  de preşedinte – director general al ACAROM. Acesta a avut și anterior aceeași atitudine, precizând, de exemplu, că ”în 2017 s-a înmatriculat un număr halucinant de maşini vechi importate din Occident. Dupa eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie a început o adevărată avalanşă de importuri de second hand, dintre care peste 90% nefiscalizate. Când achiziţionăm o maşină second hand, e bine să ne gândim pe un termen mai lung, la calitatea aerului pe care îl respirăm, la copiii nostri. Plimbarea lor, de exemplu, pe jos sau în cărucior, pe trotuarele căilor de circulaţie a vehiculelor nu este deloc benefică, ei fiind la aceeaşi înălţime cu ţevile de eşapament! Or, în 2017 au fost înmatriculate 518.927 autoturisme second hand, adică 83% din totalul înmatricularilor anuale. Dintre acestea, 73,5 % au avut peste 10 ani. Calculele arată ca numai maşinile SH importate în luna februarie poluează aproape cât toate autoturismele noi inmatriculate în 2016 şi 2017!”

 

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea