Autostrada București-Pitești, 47 de ani de la inaugurare

Săptămâna trecută, mai exact pe 12 aprilie, s-au împlinit 47 de ani de la inaugurarea primei șosele de mare viteză din România. Autostrada A1 este parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflat în construcție. Autostrada A1 a fost construită  în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2017. Tronsonul București–Pitești a fost prima autostradă din România, cei 96 de kilometri, care leagă cele două orașe, fiind operați în perioada 1967-1972.
În 1964, Nicolae Ceauşescu solicita Direcţiei Generale a Drumurilor găsirea unei soluţii de fluidizare a traficului, dar şi mărirea vitezei de deplasare pe DN 7, între Piteşti şi Bucureşti. Studiul tehnico-economic realizat în 1966 arăta că se impune construcţia unui nou drum între Bucureşti şi Piteşti. Deşi Daciile din anii ’70 nu puteau să ajungă la asemenea viteze, Ceauşescu a dorit ca autostrada Bucureşti-Piteşti să poată face faţă unor viteze de bază foarte mari pentru acea perioadă, de 140 km/h, scrie adevarul.ro. La 4 februarie 1967, a început construcţia Autostrăzii Bucureşti – Piteşti, iar la 12 aprilie 1972 au fost finalizate lucrările. Drumul avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens. Interesant este şi faptul că, pentru realizarea A1, s-au folosit 445.000 de tone de asfalt.
În 1997–2000, autostrada a fost reabilitată, adăugându-i-se, în 2007, un nou tronson, în lungime de 13,6 km, care ocolește Piteștiul pe la est. De asemenea, în 2008, în zona Bascov, s-a realizat un pasaj subteran cu o bandă pe sens, prin care DN7 subtraversează DN7C, ce face legătura între Pitești și Curtea de Argeș, eliminându-se astfel, ambuteiajele de la această intersecție, care uneori se întindeau până la autostradă.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea