Proiectul ca salvamontiștii să beneficieze de girofar, blocat în Camera Deputaților

# Proiectul a fost blocat de un amendament al deputatului argeșean Cătălin Răduliescu. Culmea este că în cele din urmă cele solicitate de „Mitralieră” au fost promulgate printr-un alt act normativ, iar „girofarul pentru Salvamont” a rămas ținut într-un sertar.

Încă din 2014, mai mulți parlamentari de la PNL și unul de la PSD au inițiat un proiect de lege prin care se dorea introducerea serviciilor Salvamont în rândul instituțiilor care au dreptul de a folosi girofarul atunci când se deplasează la intervenții. Timp de cinci ani proiectul a fost ținut în sertare sau plimbat de la o comisie la alta, fără să se realizeze ceva concret.

În 2018, proiectul a trecut în sfârșit de avizul comisiilor de specialitate, dar ajuns în plenul Camerei Deputaților a fost întors de unde a pornit. În aprilie 2019, proiectul a primit iar raport favorabil din partea comisiilor, dar este adăugat un amendament al deputatului argeșean Cătălin Rădulescu, în care se cerea eliminarea mașinilor de serviciu ale procurorilor care țin de Ministerul Public, precum și cele ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din lista celor care se pot deplasa cu girofar. Ajuns în această vară în plenul Camerei Deputaților, proiectul a fost întors, din nou, la comisii, pentru corelări administrative.

Procurorii şi inspectorii ANAF au fost lăsați fără girofar, de Cătălin Rădulescu

Culmea este că o lună mai târziu este promulgată o lege care prevedea exact amendamentul lui Cătălin Rădulescu. În acest fel, procurorii şi inspectorii ANAF fiind lăsați fără girofar. Este vorba de o reglementare pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. Prin această lege, autovehiculele ANAF şi ale procurorilor din Ministerul Public sunt eliminate din categoria celor care pot folosi girofaruri cu lumină albastră când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni urgente. În schimb, de atunci nu s-a mai auzit nicio veste despre posibilitatea ca salvamontiștii să beneficieze și ei de girofar. Asta în ciuda insistențelor chiar a salvamontiștilor argeșeni care au mers la București pentru a-i convinge pe membrii Comisiei de Apărare și Ordine Publică din cadrul Camerei Deputaților dar și pe reprezentanții IGPR să voteze în favoarea acestei inițiative. Întrebat de acest proiect, deputatul Cătălin Rădulescu a rămas suprins că acesta nu a fost promulgat și ne-a spus că o să se intereseze de stadiul lui.

Probleme în trafic pentru salvamontiștii argeșeni

Iar problemele pentru salvamontiștii argeșeni, întâmpinate din cauza lipsei priorității în trafic, sunt din ce în ce mai frecvente. Drumul din Argeş care le ridică multe probleme la intervenții celor de la Salvamont este Transfăgărăşanul. Cu ceva timp în urmă, la una dintre intervenţii, drumul a fost atât de aglomerat, încât salvamontiştii argeşeni au rugat un motociclist să ia cu el un coleg care să ajungă mai repede la o fetiţă de 7 ani căzută la Bâlea Cascadă. Un alt caz a avut loc și în această vară, atunci când un participant în trafic, văzând că un autoturism s-a băgat în depășire, fără să știe că aceștia fac parte din Salvamont, a făcut o „schemă” de era să îi scoată pe salvamontiști de pe carosabil.
A.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea