Se împlinesc 13 ani de la fabricarea ultimei Dacii Papuc

# Doi români pleacă, săptămâna aceasta, în Siberia, cu un Duster # Comercializată în peste 40 de ţări de pe patru continente, Dacia este cea mai importantă și cunoscută marcă de automobile din România.
La 8 decembrie 2006, iese, de pe banda de montaj, la Compania Dacia-Renault, Mioveni, Piteşti, ultima maşină Dacia Pick-Up, lansată în 1975 (Papuc), precum şi ultima cutie de viteze NG, din cele peste 2 332 710 exemplare folosite la echiparea automobilelor fabricate, în etapa 1972-2006, la Colibaşi.
Actul de naștere al colaborării cu Renault este legat de încheierea, în septembrie 1966, a unui acord de cooperare între statul român și compania Renault, în urma căruia a fost înființată Uzina de Autoturisme Pitești. Aceasta avea să-și înceapă activitatea în august 1968, odată cu fabricarea sub licență a modelului Dacia 1100. Un an mai târziu începea producția modelului Dacia 1300, adevărat simbol al mărcii în cursul anilor 70.
După încetarea cooperării cu Renault, compania cunoaște o perioadă dificilă, reușind cu toate acestea să mențină o dinamică a activității care îi va permite să figureze printre campionii industriei românești chiar și în contextul complicat al primilor ani de după revoluția din 1989.
Legăturile cu Renault vor fi reluate la finele anilor 90. În data de 2 iulie 1999 este semnat contractul prin care grupul francez achiziționează pachetul majoritar de acțiuni al constructorului de la Mioveni. Dacia devine astfel a doua marcă a Groupe Renault România. În urma unui program amplu si ambiţios de investiții, Dacia parcurge o etapă de modernizare și transformare profundă care va culmina cu lansarea, în 2004, a modelului Logan. Simbol al unei adevărate renașteri a mărcii, Logan reprezintă punctul de plecare nu doar al dezvoltării ofertei de modele Dacia ci și a unei impetuoase expansiuni internaționale.
Gama Dacia cuprinde în prezent 8 modele (Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Dokker VAN și Duster) acoperind segmentele cele mai importante ale pieței auto din România.

Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,9 milioane de vehicule în 2018

Pe plan internațional, Dacia s-a impus de-a lungul ultimului deceniu drept un adevărat simbol de dinamism și reușită comercială. Astfel, peste 90% din producția de vehicule Dacia a uzinei de la Mioveni este comercializată pe piețele externe, cu precădere în Europa Occidentală.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,9 milioane de vehicule în 2018.
Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi Motors. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional.
Groupe Renault România este singura companie care integrează toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare.
În 2017 Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 5,7 miliarde de euro. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei 17.700 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.

Doi români pleacă, săptămâna aceasta, în Siberia, cu un Duster

Doi români pleacă în Siberia cu o Dacia Duster, notează promoter.ro. Expediția lor începe pe 12 decembrie. Destinația este Oimiakon, satul considerat polul frigului mondial în care se poate ajunge cu o mașină.
Recordul de temperaturi negative este de -71 de grade Celsius, înregistrat în 1926. Cei doi vor avea de parcurs 25.000 de kilometri în aproximativ 40-50 de zile, la bordul unui Duster cu propulsie diesel. 2.000 de kilometri din această distanță va fi parcursă într-o zonă izolată, foarte rar circulată, în care nu există nici semnal la telefon și în care termometrele sunt setate pentru a arăta până la -70 de grade Celsius. Pe timp de iarnă, maximele nu trec de -50 de grade.
Attila Bertici și soția sa Kinga au acum la dispoziție un Duster în versiune 1.5 dCi, care a fost echipat cu sistem de încălzire auxiliară, o modificare care a costat 2.500 euro. Într-un vlog postat pe YouTube, curajosul Bertici spune că motorina este de calitate în Rusia, iar un litru de motorină costă 2,7 lei în Siberia. Există un tip care rezistă chiar și până la -80 de grade Celsius.
Atilla și soția sa se tem de o eventuală defecțiune pe timp de noapte, când temperatura și luminozitatea nici nu ar permite reparații, iar zona este și mai puțin circulată. Pentru a supraviețui, cei doi vor avea la ei lemne de foc, geci speciale pentru temperaturi extreme și canistre de 50 de litri pentru rezerve de combustibil.
Bertici Atilla a mai fost în Siberia. S-a întâmplat în toamna anului trecut, iar parteneri de drum i-au fost atunci fiul său, Norbert, și o Dacia Logan fabricată în 2005, cu care au trecut prin încercări grele. Au fost salvați de localnicii care au sărit să-i ajute atunci când mașina s-a defectat. Cei doi au condus atunci 29.800 de kilometri în 40 de zile.
Costul total al noii expediții se ridică la peste 14.000 de euro.

Uzina din Mioveni produce o mașină la fiecare 54 de secunde

La sfârşitul lunii noiembrie, Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a marcat ieşirea din linia de montaj a modelului Duster cu nr. 500 000, informează compania.
Este vorba de o maşină 4x4, Prestige, 1.3 TCE 150 CP, rouge fusion, beneficiarul fiind un client din Franţa. E vorba de a doua generaţie a unui model lansat în urmă cu 2 ani, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Zilnic, la Uzina Vehicule se produc 1 400 de maşini, din care 1 050 sunt modele Duster.
Prima generaţie Duster a intrat în fabricaţie în anul 2010, iar de atunci, peste 1,7 milioane au fost produse la Mioveni. Principalele pieţe de export sunt Franţa, Italia şi Spania, gama Dacia fiind comercializată în 44 de ţări.
În prezent, un vehicul iese de pe banda de montaj la fiecare 54 de secunde, iar peste 90% din producţia uzinei este exportată.
Dacia produce în România 350 000 de autoturisme pe an. La acestea se adaugă peste 500 000 de motoare şi aproximativ 500 000 de cutii de viteze, din care 80% merg la export prin intermediul Direcţiei Logistice Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network.

Uite Dacia – model electric… nu e Dacia – model electric!

De câteva luni, în China, circulă o mașină electrică înteresantă, din gama Renault. Se numește City K-ZE și este versiunea electrică a Kwid. Același model ar putea fi adus și în Europa, sub brandul Dacia.
Directorul de vânzări a grupului Renault, Olivier Murguet, a explicat pentru publicația germană AutomobilWoche, că reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2020, reprezintă o provocare pentru producătorul auto, care trebuie să se adapteze la noile cerințe.
În consecință, dezvoltarea de mașini electrice este un pas firesc în viitorul apropiat. “Actualele Logan, Sandero și Duster sunt dotate cu motoare care produc CO2, de aceea K-ZE ar putea fi adus în Europa sub sigla Dacia. Dar numele nu cred că va rămâne același”, a explicat Murguet.
Vândută în China cu 8.000 de euro, după aplicarea bonusului de la stat, Dacia K-ZE ar putea costa în Europa în jur de 15.000 de euro fără bonus, pentru că mașina var avea un nivel mai mare de siguranță și mai multe dotări. Deși este un preț mult mai mare comparativ cu varianta vândută în China, Dacia K-ZE ar fi sensibil mai ieftină decât Renault Zoe, care costă 30.000 euro.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea