Autostrada Pitești-Sibiu… la anul… și la mulți, încă, ani!

# Ministrul fondurilor europene: În acest moment, se desfăşoară procedura de achiziţie publică pentru loturile 4 şi 5 din Autostrada Pitești-Sibiu # Marcel Boloş a arătat: “Pentru loturile 2 şi 3, care includ străpungerea muntelui, căutăm soluţii pentru confirmarea proiectului tehnic

Țara noastră trebuie să realizeze proiectele de infrastructură privind închiderea coridoarelor paneuropene de transport feroviar şi rutier, a declarat, ieri, Ioan Marcel Boloş, ministrul Fondurilor Europene, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii mass-media.
Marcel Boloş a precizat: “Cu cei 738 de kilometri de autostradă suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană. În ulltimii ani, ne-am aflat în următoarea situaţie: suntem cu banii alocaţi, dar ne lipseşte capacitatea de implementare”.
Ministrul de resort a arătat că prioritare pentru anii următori sunt închiderea coridorului IV de transport rutier - mai precis realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti - şi tronsonul de cale ferată Braşov-Sighişoara.
Proiectele privind loturile 1, 4 şi 5 din autostrada Sibiu-Piteşti au fost trimise la Bruxelles, iar lotul 1 a şi fost atribuit. În acest moment, se desfăşoară procedura de achiziţie publică a lucrărilor pentru execuţia loturilor 4 şi 5.
Marcel Boloş a arătat: “Pentru loturile 2 şi 3, care includ străpungerea muntelui, căutăm soluţii pentru confirmarea proiectului tehnic propus de IPTANA, după care va urma actualizarea costurilor. Sperăm să trimitem, până la finalul anului viitor, la Comisia Europeană, aplicaţia de finanţare pentru aceste tronsoane din autostrada Sibiu-Piteşti. Din păcate, cea mai mare problemă pe care am găsit-o în minister, la preluarea mandatului, a fost întârzierea majoră în implementarea proiectelor de infrastructură. Nu este normal să te ocupi de proiectele pe Programul Operaţional Capital Uman, iar cele pe Programul Operaţional Infrastructură Mare să fie lăsate de izbelişte. Voi schimba acest lucru, mai ales că există o stufoşenie a funcţiilor de conducere în cadrul ministerului. Inflaţia de directori se vede cu ochiul liber în MFE, nu trebuie să fii specialist” (bursa.ro).
Ministrul de resort s-a declarat nemulţumit că, pentru infrastructura mare, nu există documentaţii tehnice pentru viitoarea perioadă de programare, ceea ce nu este un lucru normal.
Domnia sa a precizat: “Proiectele respective nu se pregătesc de pe o zi pe alta. Trebuie intrat, de îndată, în normalitate. La infrastructura de trans-port, proiectele actuale sunt rezultatul resuscitării unor proiecte şi documentaţii mai vechi realizate de IPTANA. Trebuie să intrăm în logica normalităţii pe studiile de fezabilitate pe proiectele de infrastructură şi să prezentăm la Bruxelles ceva nou”.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea