Autostrada București-Pitești a fost concepută pentru viteze de 140 km/h

Se împlinesc 48 de ani de la inaugurarea primei autostrăzi din România, țară care se numără printre ţările aflate la coada clasamentului european din perspectiva dezvoltării infrastructurii rutiere. În timp ce în Germania şi în Italia primele autostrăzi apăreau încă din anii ’20, în România nevoia unor şosele de mare viteză a apărut abia în a doua jumătate a secolului al XX-lea.
La 4 februarie 1967 a început construcţia A1 Bucureşti-Piteşti, proiectată la cererea lui Nicolae Ceauşescu pentru o viteză de 140km/h. În 1972, la 12 aprilie, erau inauguraţi cei 96 de kilometri, ce legau Bucureştiul de Piteşti, iar pentru construcţia lor s-au folosit 445.000 de tone de asfalt.
Potrivit unui studiu elaborat între 1967 - 1969 de Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA), Nicolae Ceuaşescu dorea construirea unei reţele de autostrăzi în de 3.200 kilometri. Pentru autostrada Bucureşti – Piteşti, „elementele geometrice au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h”, o viteză foarte mare pentru perioada respectivă, pe care Daciile, produse începând cu 1968 la Colibaşi (actualul Mioveni), nu o puteau atinge. Totodată, proiectanţii comunişti au trasat prima autostradă din România pe cea mai scurtă direcţie dintre cele două oraşe, care nu traversa nicio localitate.
În septembrie 2004, la Piteşti au început lucrările de extindere a Autostrăzii prin realizarea şoselei de centură din partea de est a oraşului, prelungită cu 11 km pentru descongestionarea circulaţiei de pe artera principală care străbate municipiul. Lucrarea de peste 120 milioane de euro a fost realizată de firma italiană ”Astaldi” şi finanţată de la bugetul de stat.
Miniştrii Transporturilor de după 1990 au promis, în total, 10.000 km de autostăzi. România are în prezent o reţea de sub 900 de kilometri de drumuri de mare viteză.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea