Uzinele Dacia și Ford pregătesc intrarea pe piață a noi modele

Deși piața auto a intrat în declin, cei doi mari constructori din România, Daci și Ford se pregătesc de lansarea a noi modele.

SUV Dacia cu șapte locuri și tehnologie de frânare de urgență automată

Proiectul viitorului SUV Dacia cu șapte locuri a intrat în faza de testare rutieră. Jurnaliștii revistei franceze L'Argus au surprins viitorul model al mărcii românești ascuns sub caroseria unui Renault Scénic. Inginerii Renault au folosit o caroserie diferită de cea pe care o va avea în versiunea de serie pentru a testa elementele tehnice ale viitorului model. Însă folosirea acestei caroserii ne dă o idee despre dimensiunile mașinii. Aceasta va avea între 4,5 și 4,6 metri, adică o lungime apropiată de cea a lui Lodgy.
Noul model va beneficia și de o nouă platformă tehnică, cea a modelului Clio 5, aceeași pe care vor fi construite și noile Sandero și Logan. Acest lucru înseamnă că va beneficia de noi tehnologii, precum frânare de urgență automată si monitorizarea punctului mort, dar și de posibilitatea introducerii de motoare de ultimă generație, inclusiv unele hibrid. Noul model Dacia ar urma să fie construit în uzina Renault din Maroc, unde sunt fabricate acum modelele Dokker, Lodgy, Logan și Sandero. De altfel, Lodgy și Logan MCV, care aveau și versiuni de șapte locuri, ar urma să dispară pentru a face față noului model. Nu se știe deocamdată ce nume va purta acesta, dar cel mai probabil Renault va renunța la denumirea Lodgy, model care a dezamăgit în ultima perioadă. Viitorul SUV cu șapte locuri al producătorului autohton ar urma să fie prezentat public spre sârșitul anului 2021 și va fi disponibil la vânzare din 2022.

La Ford începe producția de Puma ST

Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, va demara la începutul lunii octombrie producţia de serie a lui Puma ST, primul SUV Ford Performance din gama americanilor şi primul automobil sport produs vreodată în România. Puma ST vine cu motorul EcoBoost de 1,5 litri, 200 CP şi 320 Nm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde şi poate rula cu 220 km/h, fiind de departe cel mai puternic şi mai mai rapid automobil produs vreodată în România. Ford nu a oferit niciun detaliu legat de preţ, însă având în vedere că Fiesta ST are un preţ de listă de 24.750 de euro cu TVA, cel mai probabil un Puma ST va avea un preţ de listă de 25.000 – 27.000 de euro cu TVA, fiind astfel şi primul automobil produs pe piaţa locală cu un preţ de pornire de peste 20.000 de euro.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea