Soluții pentru implementarea noi taxe de salubrizare, la Pitești

UPDATE: Primarul Cristian Gentea a inițiat proiectul de hotărâre pentru modificarea unor măsuri de implementare a noii taxe de salubrizare! Astfel, concret, pentru intrarea în normalitate, indiferent de situațiile anterioare, măsurile propuse sunt:

• Cetățenii care nu au depus în termen, până la data de 30 septembrie 2020, declarațiile privind numărul de persoane plătitoare pe gospodărie, au la dispoziție o prelungire a termenului de depunere până în 28 decembrie 2020 inclusiv, fără penalități, fără riscul de a plăti pentru 7 persoane pe gospodărie. În această situație, taxa de salubrizare se va recalcula pentru noiembrie și decembrie 2020, potrivit numărului de persoane declarate;

• Cetățenii care nu au depus declarațiile, dar au plătit (cu sau fără decizie de impunere sosită) pentru 7 persoane pe gospodărie, vor depune declarația până la data de 28 decembrie 2020 și pot solicita restituirea diferenței de taxă, conform cu numărul de persoane declarate sau pot solicita compensarea taxei de salubrizare datorată pentru 2021;

• Cetățenii pot achita taxa de salubrizare aferentă lunilor noiembrie și decembrie 2020, chiar dacă până la data plății nu au primit decizia de impunere. În proiectul de hotărâre, la inițiativa primarului, termenul de plată aferent lunilor respective se prelungește până la data de 31 martie 2021 inclusiv.

Direcția Impozite și Taxe Locale mulțumește cetățenilor pentru înțelegere, pentru implicare și seriozitate.

Apel la seriozitatea și implicarea concetățenilor face și Primarul Cristian Gentea: „După ce am descurcat lucrurile, mă bazez foarte mult pe sprijinul piteștenilor: trebuie să ne respectăm termenele de depunere a documentelor și termenele de plată, altfel suferă toată comunitatea. Există asociații de proprietari care nu și-au achitat gunoiul menajer de 20 de ani. Deși locatarii au plătit la asociație. Este inacceptabil! Furnizorul de apă sau electricitate întrerupe imediat și apa și curentul, pentru neplată. La Salubritate ce ar trebui să facem? Să lăsăm gunoiul neridicat? Fac apel la spiritul civic al piteștenilor, luați atitudine! Prin această taxă de 11 lei de persoană pe lună, vom avea un municipiu curat, iar Salubritatea nu va avea nicio scuză să nu-și facă treaba!”

 

Textul inițial: Prin Hotărârea Consiliului Local Pitești nr. 319/17.09.2020 a fost aprobată valoarea taxei de salubrizare, respectiv 11 lei/persoană/lună, începând cu 1 noiembrie 2020. Noua taxă a ridicat mai multe probleme ca urmare a faptului că în cazul nedepunerii declarației până la data de 30.09.2020, inclusiv, se menționează că obligația de plată se va stabili din oficiu, pentru fiecare clădire, pe baza estimării unui număr de 7 (șapte) persoane, urmând ca, după depunerea declarației fiscale de către contribuabil, să se efectueze modificări. Totuși, mai multe persoane s-au trezit că trebuie să plătească taxa pentru 7 persoane deși au depus on-line, la timp, declarația fiscală. Despre acest subiect, primarul Cristian Gentea a precizat la conferința de presă de săptămâna trecută următoarele:

„Nemulțumirea cea mai mare acum este legată de taxa de salubrizare. Au fost practic 9 luni în care cu toții am avut posibilitatea să luăm acele adeverințe de la asociația de proprietari și să facem o declarație fiscală și să o depunem, fie online, fie prin fax sau la ghișeu. Toată lumea e nemulțumită. Eu le-am depus la ghișeu, în mai. Nici până acum nu mi-a venit decizia. Într-adevăr există o hotărâre de consiliu local, din păcate, în care trebuie să plătim această taxă pentru lunile noiembrie și decembrie până pe 15 decembrie. Eu și mulți alții nu am primit până acum. Cei mai nemulțumiți sunt cei care au apelat la metoda on-line. Au și primit niște mailuri de confirmare prin care li s-au spus că totul este în regulă după care li s-a menționat că documentația este incompletă. Nu s-a mai ținut cont de ce au depus. Printr-o hotărâre de consiliu local, recunosc că am fost și eu în sală și am și votat-o, s-a stabilit că cei care nu au depus deloc aceste documente, dar iată că intră și cei care au aceste probleme în on-line, să plătească pentru șapte persoane indiferent de câte persoane sunt în familia respectivă. Practic, nu s-a încercat decât să îi facă pe cei care au uitat sau neglijat să intre în legalitate. Eu am garantat că în momentul în care vom face aceste contracte, taxa va fi mult mai mică. A fost 13 lei, iar acum este 11 lei. L-am întrebat pe domnul director de la Taxe și Impozite câți sunt cei care au depus documentația. Mi-a spus că nu știe. I-am spus că ar fi bine să știe următoarea zi. M-a rugat să îl las până luni că ei se mută la Casa Cărții”, a declarat primarul Cristian Gentea.
De asemenea, în cazul persoanelor care au ajuns să plătească taxa de salubrizare pentru 7 persoane, din anumite motive tehnice, edilul a precizat că: „Eu am să propun ca următoarele 6 luni să nu mai plătească”.

 

Primăria mută ghișeele pentru taxe și impozite din sediul central la „Casa Cărții”

Începând cu data de 23.11.2020, activitatea de administrare a impozitelor și taxelor locale în cazul persoanelor fizice și juridice se va muta din strada Victoriei nr. 24 (camera 46 și 40) și din strada Victoriei nr. 7, bl.89, sc. C, parter, în imobilul „Casa Cărții” situat în bulevardul Republicii nr. 81, bloc G1 parter (fostul spațiu expozițional).
Astfel, activitatea de încasare, declarare în evidență, scoatere din evidență, eliberare certificate de atestare fiscală și registratură se va desfășura în acest spațiu.
În acest sens, în perioada 18.11.2020 - 20.11.2020 se va realiza mutarea posturilor de lucru, în noul spațiu, iar activitatea se va desfășura astfel:
a) activitatea de eliberare a certificatelor de atestare fiscală, în cazul persoanelor fizice și juridice, de la camera 46 se va realiza la Centrul de încasări situat în bulevardul Republicii, bl. G1, parter;
b) activitatea de declarare în evidență, în cazul persoanelor juridice, de la camera 46, se va realiza la Centrul de încasări situat în strada Victoriei nr. 7, bl. 89, sc. C, parter;
c) activitatea de registratură pentru Direcția Impozite și Taxe Locale, de la camera 40, se va realiza la Centrul de încasări situat în strada Victoriei nr. 7, bl. 89, sc. C, parter. Din data de 23.11.2020, activitatea de administrare a impozitelor și taxelor locale în cazul persoanelor fizice și juridice se va muta din strada Victoriei nr. 24 (camera 46 și 40) și din strada Victoriei nr. 7, bl.89, sc. C, parter, în imobilul „Casa Cărții” situat în bulevardul Republicii nr. 81, bloc G1 parter (fostul spațiu expozițional).

Astfel, activitatea de încasare, declarare în evidență, scoatere din evidență, eliberare certificate de atestare fiscală și registratură se va desfășura în acest spațiu.
În acest sens, în perioada 18.11.2020 - 20.11.2020 se va realiza mutarea posturilor de lucru, în noul spațiu, iar activitatea se va desfășura astfel:
a) activitatea de eliberare a certificatelor de atestare fiscală, în cazul persoanelor fizice și juridice, de la camera 46 se va realiza la Centrul de încasări situat în bulevardul Republicii, bl. G1, parter;
b) activitatea de declarare în evidență, în cazul persoanelor juridice, de la camera 46, se va realiza la Centrul de încasări situat în strada Victoriei nr. 7, bl. 89, sc. C, parter;
c) activitatea de registratură pentru Direcția Impozite și Taxe Locale, de la camera 40, se va realiza la Centrul de încasări situat în strada Victoriei nr. 7, bl. 89, sc. C, parter.
A.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea