Prefectul județului Argeș - o nouă întâlnire pentru rezolvarea problemelor apărute la Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești

# Constructorul pregătește șantierul la Merișani, pentru tronsonul Curtea de Argeș-Pitești

Prefectul Emilia Mateescu a stabilit, pe 23 martie, o  nouă întâlnire cu primarii de la Bascov, Merișani și Băiculești pentru deblocarea unor sincope apărute în cadrul lucrărilor la tronsonul 5 (Curtea de Argeş-Piteşti) din Autostrada Sibiu-Pitești. La discuții va lua parte și mandatarul expropriatorului. Se încearcă identificarea tuturor persoanelor care urmează să primească despăgubiri în urma procedurilor de expropriere.

 

„Sunt sincope apărute în procesul de plată a despăgubirilor către titularii drepturilor de proprietate a terenurilor pe care trece autostrada, care au fost expropriate. Unii dintre ei nu sunt identificați, nu au  titlu de proprietate sau nu sunt intabulați în cartea funciară din varii motive, unele dintre ele țin de activitatea Comisiei Locale de Fond Funciar. Am identificat problema și am stabilit o nouă întâlnire pe 23 martie, tot cu primarii, dar și cu mandatarul expropriatorului. Statul român are un mandatar, care la rândul lui are un contract cu o casă de avocatură și o să vină ei și o să ne spună care sunt exact bucățelele de teren pentru care nu au identificat proprietarii pentru ca apoi primarii să încerce să îi identifice și procedura să meargă mai departe... Asta va depinde de la caz la caz. Nu va fi o procedură standard pentru toți.”, ne-a precizat prefectul Emilia Mateescu.

 

Firma Astaldi a început amenajarea șantierului la Merișani

Pe tronsonul 5, dintre Curtea de Argeș și Pitești (30 km), se lucrează la proiectarea de detaliu. În zonă, la Merișani, se amenajează, deja, șantierul. Primul pas este înlăturarea siturilor arheologice, autorizaţia de construcţie pentru tronsonul cinci urmând a fi obţinută în această primăvară. În prezent, constructorul întâmpină probleme cauzate de condițiile meteo nefavorabile.
CNAIR SA a semnat pe 11 mai 2020 contractul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu – Piteşti, secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, km 92+600 – km 122+950”, ofertantul câştigător fiind compania italiană Astaldi SpA. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei fără TVA, bani ce provin din fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, dintre care 12 luni perioada de proiectare şi 48 de luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni (10 ani). Traseul acestei secţiuni de autostradă începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi continuă paralel cu râul Argeş până la actuala centură a municipiului Piteşti.
În continuare, vă prezentăm ce despăgubiri vor fi acordate proprietarilor de terenuri din județul Argeș, în urma exproprierilor pentru Autostrada Sibiu-Pitești.

Despăgubiri de 40,56 milioane de lei pentru exproprierile de pe secțiunea 5 – localitățile Bascov, Merișani și Băiculești

Pe 29 septembrie 2020, CNAIR a emis decizia de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sibiu-Piteşti" - secţiunea 5, aflate pe raza localităţilor Bascov, Băiculeşti şi Merişani din judeţul Argeş. Suprafaţa totală de expropriat este de 2,9 milioane metri pătraţi, iar valoarea despăgubirilor ce va fi acordată proprietarilor de la bugetul de stat este de 40.566.744,05 lei, pentru un număr de 2224 imobile. Câteva sute de proprietari nu și-au primit banii, încă, pentru că nu au fost identificați.

Despăgubiri de 4,27 milioane lei pentru exproprierile de pe secțiunea 5 – localitățile Pitești, Budeasa, Mălureni și Curtea de Argeș

Pe 17 februarie 2021, CNAIR a emis decizia de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sibiu-Piteşti" - secţiunea 5, aflate pe raza localităţilor Pitești, Budeasa, Mălureni și Curtea de Argeș. Suprafaţa totală de expropriat este de 464.153 metri pătraţi, iar valoarea despăgubirilor ce va fi acordată proprietarilor de la bugetul de stat este de 4.275.716,96 lei, pentru 370 de imobile.

Despăgubiri de 1,93 milioane lei pentru exproprierile de pe secțiunea 4: Tigveni -Curtea de Argeș

Pe 11 septembrie 2020, CNAIR a emis decizia de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sibiu-Piteşti" - secţiunea 4, aflate pe raza localităţilor Tigveni și Curtea de Argeș. Va fi expropriată o suprafață totală de 657.629 mp, echivalentul a 255 imobile.Valoarea totală a despăgubirilor pe acest tronson de autostradă este de 1.938.084,54 lei.
Precizăm că pe 4 martie 2021, CNAIR a anunțat câștigătorul execuției lotului 4 al autostrăzii Sibiu Pitești, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni și Curtea de Argeș. Este vorba de firma austriacă S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L. Contractul a fost câștigat cu suma de 1.678.873.121,77 Lei, fără TVA. Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni perioada de execuție a lucrarilor. În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări având o complexitate ridicată:
- construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m., dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de m;
- construirea unui Tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
În perioada următoare, după îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor, precum și după soluționarea eventualelor contestații/ plângeri formulate în cadrul prezentei proceduri de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.

Stadiul autostrăzii Sibiu - Pitești, pe tronsoanele 1,2 și 3

Lucrările la Secțiunea 1, Sibiu – Boița (13 km), parte a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, sunt în plină desfășurare, iar constructorul  austriac Porr este mobilizat pe aproape întreg tronsonul. Stadiul lucrărilor a ajuns la 35% stadiu fizic, la un an de la debut, a anunţat într-o postare pe Facebook secretarul de stat din cadrul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Horaţiu Cosma. Potrivit acestuia, se mizează, în anul în curs, pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să se poată circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Lucrările contractate în 2019 de firma Porr Construct, pentru 613 milioane lei, au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.
În ceea ce privește tronsoanele 2 și 3, cele mai dificile ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, ce străbat Valea Topologului și Valea Oltului, licitațiile sunt în plină desfășurare. Au fost depuse ofertele, iar CNAIR le evaluează.
Contractul "Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2:Boita – Cornetu", o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoare estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA. Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor. Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația de circa 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți.
În 2020, CNIAR a publicat în SEAP procedura de licitație - proiectare și execuție a lotului 3 din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Realizarea celor 37,4 km de autostradă, de la Tigveni la Cornetu, presupune o valoare estimată între 5.324.779.469 lei și 5.807.870.404 lei. Pe 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi. Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Alături de secțiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte.
Durata contractului este de 133 de luni (peste 11 ani) și cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor, conform anunțului din SEAP. Această secțiune conține: 95 de poduri și pasaje; tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie; Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni; ecoduct în zona localității Călinești.
A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea