Autostrada Sibiu-Piteşti, probleme grave! Constructorii reclamă nereguli în documentaţia tehnică şi cer suspendarea licitaţiei

Vești proaste! Deși mai marii anunță că lucrările la autostrada Sibiu-Pitești merg ca pe roate și chiar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța triumfalist semnarea contractului pentru tronsonul II al autostrăzii, două firme care sunt interesate de tronsonul III reclamă nereguli grave în documentaţia tehnică şi cer imperativ suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere.

”Am avut o nouă şedinţă de analiză a proiectelor CNAIR. Conducerea şi echipa tehnică mi-au prezentat evoluţia proiectelor de infrastructură rutieră. Timp de 4 ore am analizat în detaliu fiecare proiect în parte. Majoritatea proiectelor evoluează bine. Sunt şi proiecte care trebuie accelerate! Nu ne ferim să aplicăm penalităţi, dar trebuie găsite şi alte soluţii, care să accelereze proiectele”, a declarat Grindeanu, în luna ianuarie.

Asociația Pro Infrastructură: „Ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Pitești mai devreme de 10 ani”

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, firmele au depus o contestaţie în care critică aspru documentaţia tehnică a CNAIR și cer  suspendarea licitaţiei. Reclamațiile vorbesc despre faptul că documentaţia este diferită faţă de ceea ce găseau în traseu. Ceea ce se traduce prin riscuri și costuri mai mari pentru constructori.

„WeBuild (Astaldi), contestație foarte dură pe A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 3. Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestație de 141 de pagini prin care critică vehement documentația tehnică pusă la dispoziție de CNAIR și cere suspendarea licitației și măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Pitești mai devreme de 10 ani. Ce reclamă constructorii? "Profesionalismul" comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema. Sau faptul că "documentația" oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar... coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim. (…) Rezultatul final? Constructorii serioși ridică prețurile ca să își acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur și simplu renunță, afectând serios concurența sănătoasă, așa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalți 5 antreprenori pre-calificați fiind alungați de lacunele documentației și riscurile tehnice și financiare.

Iar cine câștigă contractul, într-un final, își asumă aceste riscuri și de multe ori apar situații neprevăzute în teren care blochează execuția sau chiar duc la reziliere și amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare și celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, se arată într-o informare a Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea