Drumul judeţean 704I Arefu-Lac Vidraru-Cumpăna a devenit, din nou, drum forestier

UPDATE: Luni, 14 februarie 2022, o delegația de la Consiliului Județean Argeș a mers în teren pentru a vedea, la fața locului, starea drumului județean DJ 704I Arefu (DN7C) - Lac Vidraru-Cumpăna (DN7C), în lungime de 21,5km.


Alături de delegația din care au făcut parte vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Marius Nicolaescu, consilierii județeni Eleodor Olavi Nițescu (PSD), Marius Postelnicescu (PNL) și Bogdan Ivan (PRO România) s-au aflat și directorul general al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri Argeş, Alina Nicolau, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Piteşti, Gheorghe Mihăiţă și reprezentanți ai Direcției Silvice Argeș.


Concluzia acestei vizite este că starea drumului este foarte deteriorată și că trebuie găsite variante pentru modernizarea lui într-un termen cât mai rapid astfel încât să fie integrat într-un circuit turistic în condiții de siguranță. În acest sens, conducerea executivului și-a exprimat disponibilitatea ca o delegație a Consiliului Județean să poarte discuții și cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării pentru a identifica și alte posibile surse de finanțare.

TEXTUL INIȚIAL: Drumul judeţean 704I Arefu-Lac Vidraru-Cumpăna, în lungime de 21,5 km, a avut întotdeauna un aspect de drum forestier. Deși s-a aflat timp de vreo 12 ani în administrarea Consiliului Județean Argeș nu s-a observat nicio schimbare în bine. Deși modernizarea lui ar fi însemnat și o degrevare a Transfăgărășanului, lipsa de resurse financiare și-a spus cuvântul. De săptămâna trecută, consilierii județeni au aprobat un proiect de hotărâre privind exprimarea acordului de principiu pentru demararea de către Direcţia Silvică Argeş a procedurilor de trecere a drumului judeţean D.J. 704I din domeniul public al Judeţului Argeş şi administrarea Regiei Autonome Judeţene de Drumuri Argeş R.A, în domeniul public al Statului Român, având ca scop refacerea acestuia prin investiții atrase din fonduri europene și redeschiderea acestuia pe întreaga lungime atât publicului, cât și în scopul folosirii acestuia ca drum tehnologic de transport al masei lemnoase. Solicitarea este motivată de faptul că DJ 704I provine dintr-un drum forestier în comuna Arefu, precum şi de apariţia unor probleme în procesul de administrare a pădurii (suprafaţă de 2.388 ha) învecinate drumului, din cauza stării precare a acestuia, a restricţiilor de tonaj impuse şi a lipsei accesului la lucrările de întreţinere.

Deşi în acte drumul spre Cumpăna apărea, până recent, ca artera judeţeană, realitatea era cu totul alta. Acesta nu a îndeplinit niciodată condiția de drum județean. Abia în momentul în care s-a cerut declasificarea drumului s-a trezit și opoziția din Consiliul Județean să spună că trebuie făcute demersuri la Ministerul Transportului sau al Dezvoltării pentru ca drumul să fie transformat, pe viitor în drum național. Consilierul județean Bogdan Ivan visa cu ochii deschiși! La fel și ceilalți consilieri județeni din opoziție! Proiectul a trecut la un singur vot distanță.

„Direcția Silvică Argeș a făcut o cerere pentru un aviz de principiu în vederea transmiterii dreptului de administrare către dumnealor. Am avut discuții nenumărate în acest sens. Sunt foarte multe luări de poziții ale proprietarilor din zonă. Cea mai importantă discuție se referă la eventuale soluții, altele decât aceasta, referitoare la acest drum. Așa cum am discutat mai devreme, cred că una dintre soluții, datorită relației foarte bună care se vede cu ministerul Transporturilor, este de a încerca transformarea acestui drum în drum național, astfel încât cei de la CNAIR să îl modernizeze pentru o eventuală dezvoltare turistică a zonei… Modernizarea lui ar însemna și o degrevare a Transfăgărășanului, care după cum știm cu toții, vara este blocat total. Ar fi bine să amânăm pentru o perioadă acest punct să vedem să îl transmitem către Ministerul Transporturilor sau să găsim o posibilitate legală către Ministerul Dezvoltării să transformăm acest drum, nu în drum tehnologic, nu să-l declasificăm, și să îl modernizăm astfel încât să creăm oportunități în plus pentru dezvoltarea turistică a județului”, a precizat Bogdan Ivan în cadrul ședinței de CJ Argeș.

În replică, vicepreședintele CJ Argeș, Marius Nicolaescu, a precizat: „Este un acord de principiu. Nu schimbă cu nimic soarta acestui drum. Nu ne împiedică nimeni ca între timp să facem demersurile despre care domnul Bogdan discută, dar cred că pot fi accesate fonduri europene și de alți beneficiari, în speță, Regia Națională a Pădurilor, Direcția Silvică Argeș. Putem lua în evidență oricare dintre aceste variante”.

Ion Mînzînă: „Transfăgărășanul nu este considerat în master-planul României drum de interes național”

Astfel, s-a mers pe principiul „decât să avem un drum județean prost mai bine să avem un drum forestier bun”.

Ion Mînzînă: „Pentru a merge la ministerul Transporturilor și a le solicita să îl declare drum național, deja cred că mă trimit la un festival de glume. Îmi va zice, băi băiete, caută să vezi în lege ce înseamnă drum național, care e lățimea unui drum, care sunt căile de acces ale unui drum de tipul acesta. V-am spus, acest drum nu îndeplinește condiția de drum județean, ăsta e și unul dintre motivele pentru care nouă, Consiliului Județean, ne este aproape imposibil să obținem fonduri pentru amenajare. Sigur, varianta aceasta se poate ivi. Să spunem că mâine cineva gândește pozitiv pentru această zonă. Am mai spus-o și o repet. Vă rog mult, interesați-vă, Transfăgărășanul nu este considerat în master-planul României drum de interes național. Deși este drum care ne aduce o reclamă mondială, nu este considerat ca drum de interes național. Sunt anumite condiționări pe care nu le îndeplinește. Faptul că nu se poate circula și nu se va putea circula niciodată, conform specialiștilor pe care România îi are la ora aceasta, poate vine o nouă generație de specialiști care vor stabili că poate fi 365 din 366 de zile, o zi să stea liber. Prin urmare, este o încercare a noastră de a merge către zona aceasta, știind că posibilitățile nostre sunt limitate, să îl ducem în această zonă de administrare în domeniul public al statului român. De aici încolo prin hotărâre de Guvern pot apărea condiționări de tipul: acest drum va fi deschis activității turistice deși este considerat drum tehnologic”.

Alex Vlaicu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea