Ministrul Cîmpeanu vrea să revoluţioneze corectarea la Evaluarea Naţională şi la Bacalaureat!

# Ministrul Educaţiei anunţă schimbarea programelor şcolare pentru gimnaziu şi liceu

Pentru a pune capăt corecturii greşite a lucrărilor de la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat, cu care învăţământul se confruntă anual, ministrul Sorin Cîmpeanu propune implementarea evaluării standardizate și în paralel computerizate la examenele naţionale, pentru început la nivel pilot. Contestaţiile au scos la iveală erori grave la corectură, chiar cu diferenţe de 3-4 puncte între nota primită îianinte şi după contestaţii.

„Aş vrea şi îmi doresc foarte mult, dincolo de evaluarea standardizată pe care am promis-o, cel puţin la nivel pilot pentru spre exemplu într-un judeţ să avem anul acesta evaluare standardizată şi computerizată la Bacalaureat şi într-un alt judeţ să avem acelaşi lucru la Evaluarea Naţională, să avem evaluare la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, de asemenea, standardizată. Ce înseamnă standardizarea? Să elimini subiectivismul factorului uman. Vă aduceţi aminte de diferenţele enorme, zeci de mii de diferene la note acordare la contestaţii. Prin digitalizare se poate elimina eroarea umană.

Prin digitalizare se pot extrage rezultatele. Ai zece întrebări, să explic cât se poate de simplu, cinci de algebră, cinci de geometrie, la un examen de matematică. Poţi să ai noua doi la  algebră şi nota 10 la geometrie. Media este şase. Până acum noi vedem doar media. Dacă am vedea printr-o evaluare standardizată rezultatele la algebră şi geometrie, fără doar şi poate, am ştii că trebuie să intervenim la algebră.

Dincolo de aceste evaluări la clasele II, IV, VI, VIII şi XII, aş vrea să facem un parteneriat cu nişte profesionişti care ştiu să  facă aceste evaluărila limba română şi la matematică, care ştiu să evalueze competenţele logic matematice şi  competenţele lingvistice.

Suntem în discuţii şi sper să reuşim să  facem parteneriat cu aceşti profesionişti astfel încât să avem o evaluare de final de an şcolar şi o evaluare de început de an şcolar. În felul acesta putem să vedem şi cât a pierdut elevul, vacanţa de vară este cea mai lungă, acolo sunt cele mai multe pierderi mai ales pentru elevii de nivel slab şi mediu.

În vacanţa de vară, după ce că sunt la nivel slab şi mediu, mai pierd. Aceste pierderi pot fi identificate în aceste evaluări. Pot fi  făcute doar la matematică şi limba română, pentru început”, a declarat Cîmpeanu, potrivit Digi24.ro.

Ministrul Educaţiei anunţă schimbarea programelor şcolare pentru gimnaziu şi liceu

Ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu, rămâne în linia întâi, cu declaraţii importante pentru elevi şi profesori, după ce a încins spiritele în sistem cu anunţul potrivit căruia anul şcolar ar putea fi reîmpărţit pe trimestre, aşa cum era înainte de 1998. Cîmpeanu se arată nemulţumit de programa şcolară, pe care o consideră stufoasă şi pe alocuri chiar nefolositoare, iar un pas important ce trebuie făcut la gimnaziu şi liceu este reorganizarea planurilor cadru de învăţământ.

„Clasele prea mari au început să fie rezolvate, ba chiar au creat nemulţumiri mari şi foarte mari, din cauza limitării numărului de elevi din clasă. Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. Schimbarea se cheamă planuri cadru noi, începând cu anul 2023, pentru liceu, ocazie cu care vor trebui revizuite şi planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut şansa să demonstreze într-un ciclu ce progres au reuşit să genereze. Şi din păcate nu au reuşit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă.

Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunţe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred!

Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Cîmpeanu, potrivit Gândul.ro.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea