Am fost pe șantierul drumului expres Pitești-Craiova!

# Gheorghe Drăgan, primar Lunca Corbului: ”Vă jur, inițial nu mi-a venit a crede că e vorba de o firmă românească!”

Un singur cuvânt pentru ceea ce am văzut: IMPRESIONANT!!! Compania de Drumuri a semnat, în luna august a anului trecut, contractul pentru proiectarea şi execuţia ultimului lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Semnarea contractului a fost posibilă pentru că nu s-au depus contestaţii. Constructorul UMB care lucrează şi pe loturile 2 şi 3 are la dispoziţie un termen de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 24 de luni execuţie pentru realizarea secţiunii Coloneşti – Piteşti,  cu o lungime de 32 de kilometri.

Mobilizarea celui mai puternic drumar din România este excelentă pe cele două loturi cu o lungime totală de 72 de kilometri, prin urmare ritmul de lucru pe şantier se aștepta să fie similar şi pe lotul 4.

 

Câteva date despre acest sector:

– va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);

– acestora li se adaugă 28 de podețe;

– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);

– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;

– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului

Gheorghe Drăgan, primar Lunca Corbului: ”Vă jur, inițial nu mi-a venit a crede că e vorba de o firmă românească!”

În Lunca Corbului este șantier cât vezi cu ochii! Utilaje enorme decopertează solul, cupe uriașe îl încarcă în zeci de camioane. Toate utilajele sunt noi (sau arată așa), camioanele sunt marca Mercedes. Se lucrează zi și noapte, cu pauze mici. impresionant, totul este impresionant!

Gheorghe Drăgan, primar Lunca Corbului: ”Nu am văzut în viața mea o asemenea desfășurare de forțe. Sigur că, pentru comună, există inconveniente. Însă nu pot să nu fiu impresionat de felul în care se lucrează pe acest șantier. Se lucrează zi și noapte cu sute de utilaje, pentru decopertare. Toate mașinile sunt noi, pauză de masă se ia numai pentru un sfert de oră. Utilajele sunt alimentate de o cisternă care se plimbă printre acestea. Vă jur, inițial nu mi-a venit a crede că e vorba de o firmă românească!”

În localitatea sus menționată va fi construit și un pod de mari dimensiuni, care va traversa drumul județean 679 (Lunca Corbului-Bârla)  dar și râul Cotmeana.

Primarul din Lunca Corbului a reușit să fie și hâtru: ”Vă spun, firma asta este o forță a naturii. Să știți că prin mutarea terenului decopertat (e vorba de milioane de metri cubi de pământ!) deja mi-au modificat relieful prin comună, au ridicat un mal lângă albia Cotmenei, au umplut câteva porțiuni joase de teren. Ne minunăm și noi. Sunt extraordinar de bine coordonați, lucrează non-stop, sper să nu ne facă probleme cu drumurile și cu terenurile agricole pe care circulă. Ar fi chiar păcat, pentru că am toată admirația pentru felul în care muncesc.”

Firmă cu capital integral românesc. Și da, în sfârșit, vedem și noi că se mai naște un drum după Revoluție. Un drum serios!


Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea