Gala „Femeia - manager de succes” va fi organizată, în iunie, de CCIA Argeș

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, prin președintele George Caval și directorul general Simion Zanfir, a organizat, săptămâna trecută, o conferință de presă în care s-au explicat prevederile noului proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 335/2007 a camerelor de comerţ din România. De asemenea, s-au prezentat evenimentele pe care CCIA Argeș le va organiza în județul nostru în acest an, după ridicarea restricțiilor COVID 19. Astfel, din vară vor fi reluate unele dintre evenimentele de tradiție ale județului. Reprezentanții CCIA Argeș anunță că în luna iunie se va desfășura Gala „Femeia – manager de succes”.  În această vară va avea loc o nouă întâlnire pe teme economice între oamenii de afaceri argeșeni și parlamentarii județului Argeș, reprezentanții Consiliului Județean Argeș, ai Instituției Prefectului și ai primăriilor orașelor și municipiilor din județ.

Urmează apoi, în toamnă, „Topul Firmelor”, cel mai obiectiv si mai concludent clasament care evidentiază performanța economică a firmelor județului nostru. Cu această ocazie va fi lansat și Catalogul firmelor 2022. De asemenea, începând cu anul viitor va fi reluat și târgul Agro Pitești.

 

Toți antreprenorii vor fi incluși într-un catalog al firmelor

Reprezentanții CCIA Argeș au făcut referire, în cadrul conferinței de presă, și despre noul proiect de lege, aflat în Parlament, în dezbatere, care prevede includerea tuturor antreprenorilor din România într-un catalog al firmelor, gestionat de către camerele de comerț. În prezent, legislația prevede printre atribuțiile camerelor judeţene de comerț şi pe cea de întocmire a evidenţei proprii a societăţilor comerciale, sub denumirea de ”catalogul firmelor”, însă înscrierea în catalog se face doar la solicitarea societăţilor comerciale, deci nu este obligatorie. Noul proiect legislativ prevede obligativitatea firmelor de a se înscrie în acest catalog, dar și achitarea anuală de către acestea a unei taxe. Astfel, toate firmele, inclusiv PFA, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, vor achita anual o taxă, cuprinsă între 10-100 euro, pentru înscrierea obligatorie în ”Catalogul firmelor”, întocmit de Camera de Comerț și Industrie a României. În plus, depunerea situațiilor financiare la Ministerul Finanțelor va fi condiționată de înscrierea în acest catalog, dar și de obținerea unui certificat de competenţă de către un reprezentant legal al firmei, document achitat tot către CCIR.

„Prin platforma propusă – Catalogul firmelor, CCIR și camerele județene vor sprijini atât statul român, prin identificarea în fiecare județ a acelor companii care nu apar în statisticile oficiale, cât și mediul de afaceri, prin conectarea antreprenorilor la o bază de date, nelimitatăm de oportunități și resurse, în mediul fizic și online, la nivel global”, a precizat Geoge Caval, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș.

Precizăm că emiterea unui certificat de competență de către CCIR va echivala cu deținerea unui pașaport de încredere, cu valabilitate pe plan global, atât fizic cât și online. „Scopul introducerii certificatului de competență ca act obligatoriu este acela de a crește calitatea actului comercial, de a responsabiliza agenții economici și de a contribui la îmbunătățirea și dinamizarea activității comerciale”, a mai adăugat George Caval.

Momentan proiectul de lege se află la Senat, în calitate de primă cameră sesizată.

Implicare în formarea profesională a tinerilor

În Argeș, Camera de Comerț se împlică și în formarea profesională a tinerilor din două paliere - preuniversitar și postuniversitar. ”Se acordă o importanță mare a formării profesionale. Ca și Cameră Județeană, suntem implicați în două paliere: formarea profesională la nivel de liceu, iar aici, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean suntem parte a unui comitet local. Rolul nostru este de transmitere și culegere de informații despre forța de muncă de la oamenii de afaceri. Informațiile acestea vor ajunge către școli, tocmai pentru ca ele să genereze forța de muncă profesională care este dorită de antreprenori. (…) Al doilea palier este cel postuniversitar prin care cu autorizațiile certificate de ANC pe care le deținem, putem să pregătim forța de muncă pe mai multe domenii.”, a declarat Simion Zanfir, directorul general al CCIA Argeș.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea