Deși circulația este închisă, camioane pline cu pietriș - trec zilnic pe podul de la Căteasca

# Continuă ilegalitățile pe cel mai lung pod (penal!) din Argeș

Din 15 mai s-a închis traficul rutier, pe o perioadă nedeterminată, pe podul de la Căteasca, de pe DJ 703B, km. 84+723. Măsura s-a dispus la solicitarea Consiliului Județean Argeș în urma concluziilor raportului de expertiză tehnică, întocmit în cauză, din care rezultă că podul este în stare critică. S-au montat indicatoare care avertizează că drumul este închis circuției publice, dar ele sunt respectate doar de cine vrea! Asta și pentru că echipajele de poliție trec destul de rar prin zonă. Deși circulația este închisă, autocamioane pline de balastru trec zilnic, în mod ilegal, pe cel mai lung pod din Argeș. Astfel, situația podului care s-a prăbușit, recent, în județul Vrancea poate să se repete oricând și în Argeș.

Primarul de Căteasca: „Poliția română să își facă datoria”

 

Am vrut să vedem dacă șoferii respectă măsura impusă de autorități și am mers la fața locului. Timp de câteva minute petrecute în zonă, au trecut pe pod mai multe autovehicule, chiar camioane pline cu balastru. Două camioane, unul plin și altul în drum spre încărcare, chiar s-au întâlnit în mers, în același timp, pe drumul pe care s-a instituit, de două luni, închiderea circulației. Deși podul este un pericol pentru circulație, putând să se prăbușească oricând, mașinile trec în continuare pe el. Indicatoarele cu „Accesul interzis” sunt doar de formă, șoferii trecând fără probleme. Asta și pentru că, spune Liviu Năstase - primarul comunei Căteasca, poliția nu își face treaba.

„Din moment ce sunt montate indicatoarele, poliția română să își facă datoria! Este o hotărâre dată de Consiliul Județean în baza unei expertize care a stabilit că podul nu mai prezintă garanție. (…) Au fost montate semne de circulație, iar ele trebuie respectate. Foarte bine că sesizați aceste probleme! (…) Așa cum ați constatat și dumneavostră, trece cine vrea, cum vrea. Dacă te duci în oraș și intri pe o stradă cu interzis, te-a prins poliția și ți-a luat carnetul. De ce nu e valabil și la noi?”, a precizat primarul Liviu Năstase (foto).

„Cine vrea trece, cine are ochi albaștri trece, cine are ochi negri nu trece. Eu sunt total dezamăgit de modul cum își face datoria poliția”, a mai adăugat primarul de la Căteasca. Edilul mai susține că probleme similare se întâlnesc și pe drumul comunal care duce spre Topoloveni, unde, deși ar exista limitare de circulație la 7,5 tone,  măsura nu este respectată de șoferi, iar din acest motiv drumul se strică.

Vicepreședintele Marius Nicolaescu: „Nu avem autorizație pentru barieră”

Despre această situația am discutat și cu Marius Nicolaescu, vicepreședintele CJ Argeș, care ne-a precizat că s-au întreprins toate mijloacele legale. „Întrebați la Poliție, dânșii se ocupă cu sancționarea. Noi nu avem autoritate. Asta prevede Legea, asta am făcut! Dacă facem ceva mai mult decât atât, înseamnă un abuz”, a spus Nicolaescu.

Întrebat dacă ar fi mai bine să se monteze o barieră pe pod pentru interzicerea accesului traficului rutier, Marius Nicolaescu a spus: „Nu avem autorizație pentru barieră, pentru că această dispoziție de închidere a drumului ne-a fost acordată de către Ministerul de Interne, în care se spune limitarea circulației, nu montarea de bariere. Asta e procedura legală. Dacă noi am monta bariere, am încălca dispozițiile din acel document și atunci noi am fi cei responsabili. Autorizația pentru închidere prevede doar montarea de semne. Presupun că fiecare cetățean trebuie să respecte Legea și semnele. Dacă scrie interzis, atunci nu te duci pe acolo! Poliția are posibilitatea să îi sancționeze. Dânșii sunt în măsură să facă acest lucru”.

Mînzînă: „Orice lucru care începe prost se termină și mai prost”

Amintim că pe 15 mai 2022, s-a dispus închiderea circulației pe podul peste râul Argeş de pe DJ 703B, km. 84+723, Leordeni – Căteasca. Decizia a fost luată în urma degradării stării de rezistență a podului, fapt ce pune în pericol siguranța și confortul participanților la trafic.

„Experții au concluzionat că podul se află într-o stare critică, fiind impropriu circulației pe drumurile publice și au recomandat efectuarea unor lucrări urgente de stabilizare, care vor asigura o protecție a podului pe o durată de maximum 5-7 ani. Pentru o soluție definitivă este nevoie de regularizarea cursului râului Argeș.” anunța președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, într-o conferință de presă susținută pe 15 mai.

Concluzia lui Mînzînă cu privire la starea actuală a Podului de la Căteasca a fost: „Orice lucru care începe prost se termină și mai prost!”. Amintim că proiectul privind podul de la Căteasca a căpătat un aspect penal încă din 2009 când s-a dispus construirea obiectivului de către Constantin Nicolescu, fostul președinte al CJ Argeș, lucrările fiind atribuite unui consorțiu de societăți care avea ca lider de asociere firma Zeus SA.

În toamnă începe procesul dintre CJ Argeș și constructorii care nu au vrut să refacă podul aflat în garanție

Ion Mînzînă, președintele CJ Argeș, a precizat, recent, că instituția pe care o conduce a acționat în instanță constructorii podului de la Căteasca care au refuzat să efectueze lucrările de reparații. Mai ales că lucrarea avea termen de garanție o perioadă de 50 de ani! Alături de constructori, CJ Argeș a acționat în judecată și pe proiectant, pe verificatorul de proiect și pe dirigintele de șantier. Primul termen de judecată a fost stabilit pe 4 octombrie, la Tribunalul Argeș. În acest context, până când instanța nu dă o sentință definitivă, pe pod nu pot fi făcute investițiile de consolidare. Astfel, circulația a fost înschisă pe o perioadă nedeterminată.

„Consiliul Județean Argeș a notificat asocierea SC Zeus SA, SC Metabet SA și SC Scadt SRL cu privire la necesitatea readucerii lucrării la starea de siguranță și confort în trafic, solicitându-i efectuarea lucrărilor constatate a fi necesare prin raportul de expertiză tehnică. Urmare a acestei notificări, SC Zeus SA a refuzat executarea lucrărilor solicitate. În acest context, s-a apreciat ca fiind necesară promovarea unei acțiuni în instanța de judecată având ca obiect obligarea asocierii SC Zeus SA, lider de asociere, SC Metabet  CF SA și SC Scadt SRL, în calitate de executant, la efectuarea lucrărilor de remediere și consolidare a podului Căteasca în baza garanției contractului de lucrări nr. 5704/2535/1.06.2009. Acțiunea în instanță a fost făcută în contradictoriu, totodată, și cu SC Proiect Infra 2005 SRL, în calitate de proiectant, cu verificatorul de proiect și cu dirigintele de șantier. Lucrările pentru readucerea podului la starea de durabilitate, siguranță și confort în circulație au fost estimate la suma de 43.335.577,33 lei cu TVA, sumă evaluată provizoriu. Consiliul Județean Argeș a luat această măsură pentru ca traficul să se desfășoare în siguranță pentru toți participanții la trafic, în contextul celor constatate prin raportul de expertiză tehnică. Având în vedere importanța acestei căi de comunicație pentru traficul rutier județean, Consiliul Județean Argeș și Regia de Drumuri Argeș au în vedere identificarea cât mai urgentă a unor soluții pentru restabilirea circulației pe pod”, spunea președintele Ion Mînzînă într-o conferință de presă.

Amintim că fostul președinte al CJ Argeș, Constantin Nicolescu, a fost trimis în judecată de procurorii DNA pentru că ar fi atribuit, în mod nelegal, contractul de construire a unui nou pod la Căteasca societății comerciale Zeus SA. Nicolescu a fost chiar condamnat definitiv în acest dosar, în 2019, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la 7 ani şi 8 luni închisoare pentru luare de mită.

„Dosarul penal care a făcut obiectul urmăririi penale efectuate de DNA nu a avut ca obiect execuția lucrării, nu s-au stabilit eventuale prejudicii care să fi privit execuția acestuia și doar modalitatea prin care a fost atribuit contractul inițial de achiziție publică societății ZEUS, procedura de achiziție publică în sine, precum și ulterior modalitatea de stabilire a unor lucrări suplimentare, neprevăzute inițial, atribuite acestei societăți. În concluzie, în dosarul penal respectiv nu s-au stabilit eventuale prejudicii care să fi decurs din execuția defectuoasă a lucrărilor care eventual să poată fi valorificate de CJ Argeș în acest cadru pe calea acțiunii civile împreună cu acțiunea penală sau pe cale separată. El a privit modul de atribuire al lucrării”, a mai precizat Mînzînă, în cadrul unei conferințe de presă.

Pentru că s-a dispus închiderea circulației pe podul de la Căteasca, administrația județeană a propus mai multe soluții alternative de trafic:

- D.N.7: Găeşti - Topoloveni - Piteşti – A1 (Piteşti Est);

- A1 (km.94) - DJ702G - cu varianta spre Piteşti: Căteasca - Coşeri - Catanele

-A1 (km.106) şi varianta spre Găeşti: DJ702G - Căteasca - Răteşti - Tigveni - Pătuleni - Pătroaia Deal - Potlogeni Deal - Ioneşti - DN61 - Găeşti.

Alex Vlaicu

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea