Simona Bucura-Oprescu: „Primarii au venituri mai mici decât ale șefului de post sau ale directorului școlii”

În perioada 05-08 februarie 2023, s-a desfășurat a 26-a sesiune ordinară a Adunării generale a Asociației Comunelor din România. Ediția din acest an a Adunării generale a ACoR a reunit un număr impresionant de participanți: peste 350 de primari și de reprezentanți ai comunelor din toate județele României, împreună cu invitați de rang înalt, de la nivelul autorităților administrației publice centrale din România.

Participanții s-au arătat interesați să identifice cauzele ce determină decalajele dintre mediul rural și cel urban, fiind astfel necesară stabilirea măsurilor care se impun pentru diminuarea acestor discrepanțe.

Printre temele importante supuse dezbaterii în cadrul evenimentului, s-au numărat: dezvoltarea rurală în cadrul Comitetului European al Regiunilor, parteneriatul estic, indemnizația acordată primarilor pe categorii de unități administrativ-teritoriale și diferențele dintre ele, numărul de consilieri locali în raport cu numărul populației, cel mai mic număr de locuitori dintr-o comună. Reuniunea a oferit cadrul adecvat pentru a analiza și a dezbate, împreună cu reprezentanții administrației publice centrale, aspectele problematice cu care se confruntă comunele din România și, implicit, autoritățile administrației publice locale ale acestora, în contextul unor sincope în procesul de descentralizare, precum și a unei accentuate diminuări a capacității administrative.

 

Simona Bucura-Oprescu: „Este important ca vocea conducătorilor de UAT-uri să se audă mai puternic în societatea românească”

Din partea Parlamentului României, la acest eveniment a participat și Simona Bucura-Oprescu, președintele Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului din cadrul Camerei Deputaților, care a salutat rolul activ al Asociației Comunelor din România, reprezentând unul dintre principalii parteneri de dialog.

„Argeșul, județul din care provin, este cel în care a fost înființată în urmă cu mai bine de 25 de ani Asociația Comunelor din România. Am un dialog permanent cu colegii primari din județul pe care îl reprezint în Parlament, dar în egală măsură sunt în legătură cu mulți alții dintre primarii de comune din țară. S-au făcut pași importanți pentru transformarea administrației publice locale și îmbunătățirea vieții cetățenilor, dar încă avem de parcurs un drum lung împreună.  Am adresat cu acest prilej un nou apel la întărirea parteneriatului între noi, Parlamentul României, singura autoritate legiuitoare a țării, și primari, cei care aplică legislația. Încă lucrăm la legea de aprobare a Codului Administrativ împreună cu edilii. Anul acesta vom avea în dezbatere și Codul Amenajării Teritoriului, formă de legiferare superioară care ne dorim să le ușureze munca, să debirocratizeze și să lămurească contradicțiile apărute în practică. (…) Îi asigur încă o dată pe toți primarii de tot sprijinul meu în a corecta nedreptățile repetate cu privire la statutul aleșilor locali, pentru a se ajunge la un echilibru între responsabilitățile și drepturile acestora. Este important ca vocea conducătorilor de UAT-uri să se audă mai puternic în societatea românească, inclusiv pe subiecte sensibile precum veniturile în administrația locală, astfel încât românii să cunoască realitatea. Se știe că sunt peste 800 de UAT-uri în România fără secretar general, că primarii au venituri mai mici decât ale șefului de post sau ale directorului școlii, se stie că responsabilitățile și riscurile unui ales local sunt uriașe - de la gestionarea situațiilor de urgență până la tot ce ține de stare civilă, de fond funciar, de obiective de investiții și asigurarea serviciilor publice de interes local.  Le-am adresat felicitări conducătorilor de UAT pentru modul în care au gestionat crizele suprapuse din ultimii doi ani!”, a precizat deputatul Simona Bucura Oprescu.

Ion Mînzînă: „Consiliul Județean Argeș sprijină primarii”

Au fost trecute în revistă și principalele oportunități de finanțare pentru comunele din România, de la nivelul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene și Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu. Astfel, Ioan-Marcel BOLOȘ, ministrul investițiilor și proiectelor europene și-a asumat în cadrul acestui eveniment faptul că, până în data de 17 februarie 2023 va fi finalizat proiectul de act normativ privind modificarea art. 16 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și completarea art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență.

„Dincolo de problemele de natură legislativă, de efortul tuturor de a atrage fonduri europene sau guvernamentale, am înțeles că trebuie să fim o echipă bine sudată pentru a dezvolta comunitățile noastre. Alături de primarii noștri, de secretarii de stat, de parlamentarii noștri, facem toate eforturile ca Argeșul să devină un județ puternic pe toate planurile. Consiliul Județean Argeș sprijină primarii - și avem în Argeș un corp de aleși locali cu experiență în administrație și extrem de implicați, pentru asigurarea cofinanțărilor pentru proiectele de dezvoltare, indiferent de sursa de finanțare. Am accesat un număr important, cu cea mai consistentă finanțare de până acum, de proiecte pe fonduri guvernamentale și europene. Acum, trebuie să lucrăm în continuare împreună pentru a finaliza toate aceste proiecte!”, a transmis Ion Mînzînă, președintele PSD Argeș și al Consiliului Județean.

De la eveniment nu a lipsit Ion Dumitru, președintele Filialei Județene Argeș a ACoR precum și alți primari din județ.

„Am participat la cea de-a 26-a sesiune ordinară a Adunării Generale a Asociației Comunelor din România, eveniment deosebit de important pentru comunitatea rurală a României. În cadrul întâlnirilor au fost abordate numeroase teme de interes pentru autoritățile publice locale unde au fost analizate și dezbătute principalele problemele cu care ne confruntăm. Am purtat discuții productive cu reprezentanții autorităților centrale, cu privire la dezvoltarea rurală și la problemele identificate în activitatea de zi cu zi, și care, pentru a fi rezolvate, trebuie reglementate la nivel central”, a precizat Nicolae Mihai Rachieru, primarul comunei Budeasa și vicepreședinte ACoR Argeș.

A.V.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea